Begood
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verbinding valt laatste paar dagen overdag uit

Hoi en goedenavond allen hier....

sinds enkele dagen ervaar ik problemen met mijn internet.

Ik heb als abbo basis internet, connectie via een (nieuwe, sinds enkele weken) Connectbox (Compal).

Ruim een maand geleden is de Arris vervangen (na storing) door de witte Connectbox.

Nu heb ik al 3 dagen last van het uitvallen van de verbinding vanaf de connectbox naar het Ziggo netwerk.

Het werkt in de loop van de nacht weer goed, waarna het overdag weer optreed.

Na de omruil is het de 1ste weken goed gegaan dus ik denk niet dat het in de connectbox zit

Zou de warmte er iets mee te maken hebben (wijkkast?).

Status van de connectbox is goed, volgens de zelftest geeft deze aan een normale bedrijfstemperatuur te hebben. Wel duurt het na een reset ongelovelijk lang (tot wel een 30minuten) voordat de wifi actief wordt. Of dat normaal is kan ik niet zeggen. 

Wat is de oplossing?

Groet, John

5 Reacties 5
tobiastheebe
Expert
Expert
  • 2162Reacties
  • 117Oplossingen
  • 724Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer), splitter(s), signaalversterker (indien aanwezig) en bekabeling?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Begood
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan niet fysiek bij het modem nu, maar wel de pagin's gedeeld.

Vermoeden is nu toch wel het modem, na powerreset deed het modem

het de afgelopen dagen vaak wel, maar ook dat wil niet meer lukken.

Groet, John

tobiastheebe
Expert
Expert
  • 2162Reacties
  • 117Oplossingen
  • 724Likes

Het zou een defecte tuner in het modem kunnen zijn of een defecte kabel. Het modem geeft aan totaal geen signaal te ontvangen. Kun je wel TV kijken?

Mocht je alsnog foto's kunnen delen van de coaxinstallatie, dan zie ik deze graag tegemoet.

Begood
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ja tv werkt prima hier, geen enkele storing (blokjes oid).

Rikst Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2083Reacties
  • 172Oplossingen
  • 238Likes

Hoi @Begood

Jammer dat het momenteel helemaal niet lekker loopt met je verbinding. Hoe gaat het op dit moment? En zou je alsnog een foto kunnen delen van de hoofdaansluiting? Dan kunnen we samen verder.

Uitgelicht topic