1
Vraag
2
Reageer en help mee
iAR

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Verbinding valt elke zoveel minuten weg voor 10-60 seconden

Sinds gisterochtend valt mijn internet steeds weg, elke zoveel minuten (van 10 tot 50 minuten) weg… dat duurt dan enkele seconden (10-60). Websites laden niet, Teams meeting bevriest of mijn Citrix staat stil en probeert te reconnecten.

Het internet komt binnen in mijn Ziggo Connect Box die als Bridge ingesteld staat. Mijn Orbi is router en accesspoint. Het internet valt zowel weg bij ethernet als wifi, dus het is niet de wifi of de kabel.

Een ping naar de router (Orbi) laat zien dat de verbinding blijft. Een ping naar een extern IP-adres vertoont onderbrekingen. Maar verder kom ik niet… 

Ik heb beide apparaten (Orbi en Connect Box) als eens van de stroom gehaald en opnieuw opgestart maar dat bood geen oplossing. 

Hoe kom ik er achter wáár het probleem zit. En hoe los ik (of Ziggo) het vervolgens op?

3 Reacties 3
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting), splitter(s), versterker (indien aanwezig) en bekabeling?

Zou je tevens de gegevens op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @iAR,

De problemen die je ervaart met het internet lijken me echt enorm irritant en zijn allesbehalve wenselijk. Zeker nu dit zo regelmatig aan de orde is en ook voor hinder zorgt bij bijvoorbeeld het gebruik van Teams. We zullen de oorzaak boven water moeten halen want dit kan zo niet langer!

@tobiastheebe heeft je verzocht enkele gegevens vanuit het modem te uploaden hier. We kunnen dan met je meekijken naar die gegevens. Breng ook in beeld hoe het modem is aangesloten en plaats daar foto's van hier. Mogelijk zien we dan direct waar het fout gaat!

We horen graag van je 

iAR
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb nu maar weer eens geprobeerd om de Ziggo modem uit bridge te halen. Ik was het zo zat.

Teleurstelling is wel weer dat je dan de DNS server weer niet mag wijzigen 😞

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic