1
Vraag
2
Reacties
Jon1

Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Verbinding tussen Cube laadbox en modem

Situatie: mijn Cube laadbox voor EV-thuisladen van de auto wil het modem benaderen (Ziggo zakelijk) maar krijgt geen verbinding/toegang. Daarvoor moet een poort opengezet worden. Ziggo klantenservice geeft aan dat ze dit niet willen/kunnen doen (vrij bizar). Verwijst naar dit forum voor tips/advies. Wie heeft hier ervaring mee en/of goede tips hoe dit mogelijk te maken? Alvast grote dank.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 14160Posts
  • 870Oplossingen
  • 5758Likes

Het modem staat in bridge mode. Port forwarding moet in dit geval op de eigen router ingesteld worden.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61452Posts
  • 4184Oplossingen
  • 15608Likes

Ziggo levert internet en geen ICT diensten.

Meer informatie en stappenplannen betreffende port forward.

Port forwarding: Alles over port forwarding bij Zi... - Ziggo Community

Staat je modem niet bij de consumenten in de link, laat hier dan weten welk modem je hebt.

Mogelijk komt er dan iemand langs die dit modem heeft en weet hoe het werkt in je modem.

Jon1
topicstarter
Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Bert, dank voor de snelle reactie, ik ga kijken of dit tot oplossing leidt!

Jon1
topicstarter
Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Bert e.a. door omstandigheden een wat late reactie. Maar het blijkt dat ik de Mediabox Giga heb, die staat niet in het lijstje van modems in de link die je me had doorgestuurd. Als ik inlog op het modem, zie ik ook geen enkele mogelijkheid om iets in te kunnen stellen/te wijzigen. Heeft iemand wellicht een tip hoe je op dit modem post forwarding kan instellen?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61452Posts
  • 4184Oplossingen
  • 15608Likes

De Connectbox Giga is ook een Connectbox.

Zie je in je modem hetzelfde als hieronder op de pagina om port-forward in te stellen?

Port forwarding op het SmartWifi modem (voorheen C... - Ziggo Community

Jon1
topicstarter
Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Bert,

Nee, ik zie in het menu eigenlijk niets waarmee ik een instelling zou kunnen aanpassen. Het is voor mij ook vreemd dat het lijkt of er geen aansluitingen zijn. Zie bijgaande foto. Kortom ik zie geen mogelijkheden iets aan te passen. 
Overigens is het vraagstuk inmiddels op een andere manier opgelost, dus geen urgentie meer. Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

Jon1_1-1665258286690.png

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 14160Posts
  • 870Oplossingen
  • 5758Likes

Het modem staat in bridge mode. Port forwarding moet in dit geval op de eigen router ingesteld worden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic