1
Vraag
2
Reacties
Maida

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verbinding niet prive

Hallo, 

 

Gisteren heb ik via de website van mijn ind willen openen toen ik de melding kreeg dat mijn verbinding niet prive is. Ik krijg die melding niet als ik op mijn 4G netwerk zit. 

Hoe kan dit? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Je verbinding is niet privé: wat nu?

 

Wanneer je een HTTPS-webpagina bezoekt, stuurt je browser een verzoek naar de servers van de website. Zowel de browser als de server moeten een zogenaamde SSL/TLS-handshake voltooien om een veilige verbinding tot stand te brengen. Tijdens de handshake stuurt de website de browser zijn SSL-certificaat om te bewijzen dat de toegang veilig is en dat ze het allebei eens zijn over het versleutelingsprotocol dat ze zullen gebruiken om te communiceren.

Als je browser het SSL-certificaat niet kan valideren, kan er geen beveiligde verbinding tot stand worden gebracht. De meeste browsers zorgen er dan voor dat je dergelijke sites niet kunt bezoeken en tonen de foutmelding ‘Je verbinding is niet veilig’.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Je verbinding is niet privé: wat nu?

 

Wanneer je een HTTPS-webpagina bezoekt, stuurt je browser een verzoek naar de servers van de website. Zowel de browser als de server moeten een zogenaamde SSL/TLS-handshake voltooien om een veilige verbinding tot stand te brengen. Tijdens de handshake stuurt de website de browser zijn SSL-certificaat om te bewijzen dat de toegang veilig is en dat ze het allebei eens zijn over het versleutelingsprotocol dat ze zullen gebruiken om te communiceren.

Als je browser het SSL-certificaat niet kan valideren, kan er geen beveiligde verbinding tot stand worden gebracht. De meeste browsers zorgen er dan voor dat je dergelijke sites niet kunt bezoeken en tonen de foutmelding ‘Je verbinding is niet veilig’.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Vervolg op mijn bericht hier zojuist boven.

@Maida Werkt het inmiddels weer wel?

Maida
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Bert, 

Bedankt voor de uitleg. 

Mijn verbinding werkt prima. Het is enkel op een website dat we deze melding krijgen en deze is er nog steeds. Kan er dus wel vanuit gaan dat er verder geen problemen zijn en dus de wifi netwerk kan gebruiken? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ja hoor, het gaat namelijk niet over je wifi netwerk, maar alleen over de verbinding tussen je browser en deze website, verder nergens over.

 

Probeer eens via deze weg: Mijn IND

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic