whazaah

Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Verbinding modem valt meerdere keren per dag weg.

Sinds enkele weken start het modem met enige regemaat opnieuw op. Aop + bekabeling is netjes in orde en recent vervangen. Tv signaal is netjes in orde zonder problemen. Vandaag start het modem erg va aak opnieuw op. Probleem lijkt in het modem te zitten. Het zou ook kunnen dat er buitenshuis iets mis is, de buren hebben echter geen problemen. Kpn heeft recent wel glasvezel aangelegd in de wijk. Mogelijk een kabel beschdigd zou een optie kunnen zijn. Nu slecht internet en geen telefoon. Problemen worden steeds erger.

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

whazaah
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Hoi Bert, dank voor de reactie. Ik ben nu op mijn werk, vanavond zal ik war printscreens maken als ik thuis ben. Binnen is alles juist aangesloten, ik ben zelf cai monteur geweest. De groene coax 12 vanaf de eindgroep komt in mijn voorgevel de woonkamer binnen. Deze is direct op de tras afgemonteerd, op de trasdeksel zit een splitter van ziggo gemonteerd welke een jaar oud is ongeveer. Op de ziggo splitter zit de ziggo coax aansluitkabel direct op het ziggo modem aangesloten. Alles is juist aangesloten. Wat zou het kunnen zijn ? 

A. Splitter kapot

B. Modem kapot

C. Buitenhuis iets geraakt door kpn

D. Ik ben tester, zou ik uit de testgroep verwijderd kunnen worden ?

 

 

whazaah
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes
 
whazaah
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Hoi Bert,

 

Ik ben op mijn werk, ik kan vanavond wat posten. Binnen is alles in orde, ik ben zelf cai monteur geweest.

 

Mogelijke problemen

 

A. Ziggo splitter defect

B. Modem defect

C. Buitenshuis iets geraakt door kpn.

D. Ik zit in een testgroep, klantenservice kan mij daar niet uithalen.

 

Ik zou het probleem graag spoedig opgelost hebben. Haast geen internet meer gisteravond.

whazaah
Topicstarter
Level 5
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Ondertussen contact gehad met iemand van ziggo. Het probleem lijkt duidelijk in mijn modem te zitten. Het modem wordt omgewisseld en ik ga er van uit dat daar het probleem mee opgelost is. De afgelopen 36h is het modem enkel aan het rebooten. Blij met mijn 4g voor nu 😂🤣

Uitgelicht topic