Heb op de zonnepanelen micro omvormers die door middel van de Enphase Envoy digitaal worden uitgelezen.
Echter van meet af met WIFI of bedraad géén verbinding mogelijk.
Contact gehad met de leverancier van de Enphase die mij d.m.v. Anydesk (meekijken op de laptop) geholpen heeft middels WIFI verbinding te krijgen. Is gelukt maar na een paar dagen werd WIFI verbroken en krijg geen verbinding meer. Wat ik ook doe hij doet niets meer.
Ik denk zelf dat het iets met m'n SmartWifimodem te maken heeft omdat het signaal van de Enphase niet doorkomt o.i.d. maar eerlijk gezegd ik heb geen idee!
Ook contact gehad met Ziggo maar die zegt mij niet verder te kunnen helpen?
Wie o wie kan mij helpen??
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo RoWi, bedankt voor je suggestie in te loggen bij de support van Enphase.
Ben verder gaan zoeken en wat blijkt dat het probleem zit in de 2,4 GHz of 5,2 GHz.
De Enphase werkt alleen en uitsluitend met de 2,4 GHz en met het uitschakelen van de 2,5 GHz was het probleem opgelost!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik vermoed dat u dit met de envoy troubleshoot kan oplossen
https://www4.enphase.com/nl-nl/support/envoy-offline
Via een wifi verbinding kan het Smart deel voor problemen zorgen, bedraad zou dat niet het geval mogen zijn. Hoewel kan de IPv4/ipv6 implementatie dan roet in het eten gooien. Ik heb me er niet zover in verdiept dat ik kan zeggen waar het probleem kan zitten.
Hallo RoWi, bedankt voor je suggestie in te loggen bij de support van Enphase.
Ben verder gaan zoeken en wat blijkt dat het probleem zit in de 2,4 GHz of 5,2 GHz.
De Enphase werkt alleen en uitsluitend met de 2,4 GHz en met het uitschakelen van de 2,5 GHz was het probleem opgelost!
Het niet meer hebben van afzonderlijke namen voor 2,4 en 5 ghz levert vaker problemen op.
Fijn dat het is gelukt.
Van mij is aangesloten door de provider op 2.4 ghz
mijn gebruikersnaam klopt extra WiFi versterkers maar bij mijn solaxcloud bij account kreeg melding van mijn omvormer met mijn WiFi niet tot stand
Hoi @Sweety
Je kan beter bij je eigen topic blijven want nu zijn er al op 3 plekken een open vraag over je Zonnepanelen en dat is best verwarrend. Wil je aub deze topic aanhouden, voor jezelf. Daar heb je ook al mensen gehad die je graag willen helpen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.