1
Vraag
2
Reacties
arko1949

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Verbinding met zonnepanelen

Heb op de zonnepanelen micro omvormers die door middel van de Enphase Envoy digitaal worden uitgelezen.

Echter van meet af met WIFI of bedraad géén verbinding mogelijk.

Contact gehad met de leverancier van de Enphase die mij d.m.v. Anydesk (meekijken op de laptop) geholpen heeft middels WIFI verbinding te krijgen. Is gelukt maar na een paar dagen werd WIFI verbroken en krijg geen verbinding meer. Wat ik ook doe hij doet niets meer.

Ik denk zelf dat het iets met m'n SmartWifimodem te maken heeft omdat het signaal van de Enphase niet doorkomt o.i.d. maar eerlijk gezegd ik heb geen idee!

Ook contact gehad met Ziggo maar die zegt mij niet verder te kunnen helpen?

Wie o wie kan mij helpen??

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
arko1949
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hallo RoWi, bedankt voor je suggestie in te loggen bij de support van Enphase.

Ben verder gaan zoeken en wat blijkt dat het probleem zit in de 2,4 GHz of 5,2 GHz.

De Enphase werkt alleen en uitsluitend met de 2,4 GHz en met het uitschakelen van de 2,5 GHz was het probleem opgelost!

Bekijk in context

5 Reacties 5
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik vermoed dat u dit met de envoy troubleshoot kan oplossen

https://www4.enphase.com/nl-nl/support/envoy-offline

 

Via een wifi verbinding kan het Smart deel voor problemen zorgen, bedraad zou dat niet het geval mogen zijn. Hoewel kan de IPv4/ipv6 implementatie dan roet in het eten gooien. Ik heb me er niet zover in verdiept dat ik kan zeggen waar het probleem kan zitten.

arko1949
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hallo RoWi, bedankt voor je suggestie in te loggen bij de support van Enphase.

Ben verder gaan zoeken en wat blijkt dat het probleem zit in de 2,4 GHz of 5,2 GHz.

De Enphase werkt alleen en uitsluitend met de 2,4 GHz en met het uitschakelen van de 2,5 GHz was het probleem opgelost!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het niet meer hebben van afzonderlijke namen voor 2,4 en 5 ghz levert vaker problemen op. 

Fijn dat het is gelukt.

Sweety

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Van mij is aangesloten door de provider op 2.4 ghz

mijn gebruikersnaam klopt extra WiFi versterkers maar bij mijn solaxcloud bij account kreeg melding van mijn omvormer met mijn WiFi niet tot stand 

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hoi @Sweety 
Je kan beter bij je eigen topic blijven want nu zijn er al op 3 plekken een open vraag over je Zonnepanelen en dat is best verwarrend. Wil je aub deze topic aanhouden, voor jezelf. Daar heb je ook al mensen gehad die je graag willen helpen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic