De (bekabelde) verbinding met mijn beveiligingscamera wordt regelmatig (elke week) verbroken. De installateur heeft met de fabrikant (Hik-Connect) gebeld en dit probleem is hun onbekend. De installateur meldt mij tevens dat meerdere klanten het zelfde probleem hebben en allemaal Ziggo internet hebben.
Wie kan mij helpen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Aangezien alle andere apparaten de verbinding niet verliest, denk ik dat je het toch moet zoeken bij de camera's / installateur daarvan.
Wat bedoel je met alle andere apparaten? Op het modem zitten verder bekabeld een mediabox, 2 laptops en WiFi 2 telefoons en 1 TV.
Goedemiddag @blekzjek,
Jammer dat het probleem nog niet is opgelost. Ik ben het met @tobiastheebe eens dat het vervangen van het AOP nog steeds wenselijk is, aangezien de huidige hoofdaansluiting niet geschikt is voor het type modem dat je nu gebruikt. Vind je het goed als ik opnieuw een monteur voor je inplan? Dit keer lijkt het me verstandig dat de monteur daadwerkelijk bij jou thuis de aansluiting vernieuwt en alles goed controleert.
Als alleen de uitval bij de camera's is en niet bij de rest. ( telefoons, tablets en next mini ) Ligt het niet aan het Ziggo modem. Dat bedoel ik.
Heel graag. Dank je wel.
De monteur van Ziggo is niet verantwoordelijk voor de camera's. Denk eerder dat de monteur van de camera's moet terug komen.
@blekzjek woon je in de buurt van Enschede?
Om hoeveel camera's gaat het?
Zit hier ook een nvr op aangesloten (opname eenheid dus)
Ik heb de monteur voor je ingepland @blekzjek. De monteur komt langs op dinsdag 22 april tussen 8:00 en 11:00. We sturen je ook nog een e-mail ter bevestiging.
Mocht dit niet uitkomen? Wijzig de afspraak dan zelf in Mijn Ziggo. Wij kunnen het eventueel ook voor je aanpassen. Laat ik dat geval hier je voorkeur weten. 😄
Tijdslot is accoord. Dank je wel Marco
m.vr.gr. Jacques
1. Neen, ver uit de buurt van Enschede.
2. Één camera.
3. In de camera zit een geheugen kaart waarop de beeldjes worden vastgelegd bij overschrijding van ingestelde lijnen.
m.vr.gr. Jacques
Die staat in de "wachtstand" omdat door de monteur werd gesteld dat het modem de oplossing zou zijn.
Hey @blekzjek,
Inmiddels zijn we alweer in mei! Ik zie in de afspraak terug dat de monteur de hoofdaansluiting heeft vervangen en bezig is geweest met bekabeling. Hoe gaat het nu precies? Heb je nog steeds last van een wegvallende verbinding met de camera of is er verbetering?
Hallo Shane er zijn perioden dat de camera enkele dagen online is maar meer perioden dat 24 uur of minder en dan weer offline. De Wifi verbinding blijft volgens Smart Wifi app wel bestaan. Volgens de monteur is dat het bewijs dat het niet aan Ziggo licht. Verder merkte hij nog op het alarm (bekabeld aangesloten) ook een foutmelding zou moeten geven als het aan Ziggo zou liggen. De installateur moet binnenkort komen om de switch weg te halen en een directe aansluiting te maken. Maar hij is er niet van overtuigd niet Ziggo de boosdoener is. Hij zegt dat hij meer installaties heeft met de zelfde problemen en allemaal Ziggo als provider.
Dus dat wijst naar elkaar begrijp ik wel! Wanneer is binnenkort? Als je ons op de hoogte houd, horen we het graag nog hoe alles verloopt, nadat er naar de switch gekeken is door de installateur.
De installateur heeft gisteren 10-05 een directe verbinding gemaakt tussen het modem en de camera. Hij begint met zijn mening te kantelen omdat hem gisteren bleek dat de camera niet meer opneemt als deze offline is. Dat zou nu volgens hem betekenen dat de camera toch de oorzaak is. Als de directe verbinding nu weer verbroken wordt dan zal hij de camera vervangen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.