Vraag
Reacties
blekzjek
Level 2

Verbinding met beveiligingscamera wordt regelmatig verbroken

De (bekabelde) verbinding met mijn beveiligingscamera wordt regelmatig (elke week) verbroken. De installateur heeft met de fabrikant (Hik-Connect) gebeld en dit probleem is hun onbekend. De installateur meldt mij tevens dat meerdere klanten het zelfde probleem hebben en allemaal Ziggo internet hebben.

Wie kan mij helpen?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
50 Reacties 50
TranceOne
Level 4

Een nieuwe router kan in mijn ogen veel oplossen.

Ziggo levert die volgens mij met liefde.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Je kunt de gegevens het beste kopiëren naar een tekstbestand (Kladblok is prima) en dat in het topic plaatsen. Je hoeft dit overigens niet alsnog te doen.

Als je na verwijderen van het kapje + opnieuw plaatsen van de splitter en aanpassen van de firewall-instellingen nog steeds onderbrekingen ervaart, dan zou ik testen met het modem direct op het AOP.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik neem aan dat je een nieuwe modemrouter bedoelt? Dit kan inderdaad verbetering opleveren, maar niet gegarandeerd. De coaxinstallatie is hiervoor ook nog niet gereed.

0 Kudos
blekzjek
Level 2
Topicstarter

Laatste vraag "Firewallbeveiliging" ook uitgevoerd.

blekzjek_0-1744284278785.png

0 Kudos
TranceOne
Level 4

Mijne wel (gelukkig)

Ik heb helemaal geen problemen meer sinds ik die nieuwe router van Ziggo heb

En ik zit nog steeds op COAX

https://www.speedtest.net/result/17597466457

Als ik blezjek was dan zou ik als eerste mijn router instellingen weer terug zettten op fabrieksinstellingen:

Screenshot 2025-04-10 at 13-54-45 SmartWifi modem.png

0 Kudos
blekzjek
Level 2
Topicstarter

Afspraak met monteur is gemaakt.

blekzjek
Level 2
Topicstarter

Ben zojuist gebeld door de monteur. Hij gaat alleen het modem vervangen en denkt dat daar mee de problemen zijn opgelost. Uw andere adviezen worden niet uitgevoerd. (zie bijlage)

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

Wat een rare monteur dit is een hele verkeerde manier om aan te sluiten 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik sluit niet uit dat een nieuw modem het probleem oplost, maar hiervoor is wel tenminste een upgrade van het AOP nodig.

Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Voor de volledigheid deel ik nog wat de monteur zijn/haar conclusie was.
Het type modem wordt omgeruild en is ook al aangevraagd. AOP/POA is prima, geen 254 maar werkt prima. F-Connector op FRA zouden voor het mooie vervangen moeten worden, maar klant ervaart geen problemen op de TV, dus voor nu gelaten.  

Dus de monteur geeft eigenlijk aan dat alles aan de versterker kant goed is, omdat de televisie verder goed werkt.

@blekzjek als het nieuwe modem aanwezig en aangesloten is, wil je nog laten weten hoe het je afgaat? De track and trace voor de levering volgt nog per mail 🙂

0 Kudos
blekzjek
Level 2
Topicstarter

Moet ik nog iets veranderen aan de instellingen van de nieuwe router/modem?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

In principe niet, eventueel alleen de firewall-instellingen.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @blekzjek 

Is het inmiddels al gelukt om het nieuwe modem aan te sluiten? En wat zijn je bevindingen met de nieuwe installatie? 🙂
We vernemen graag van je.

0 Kudos
blekzjek
Level 2
Topicstarter

Heb zojuist het nieuwe modem aangesloten. Alles werkt. WiFi van modem uitgeschakeld door de App. Camera ook aangesloten en nu maar afwachten of de verbinding niet weer wordt verbroken.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik ben het niet helemaal eens met de monteur. Vervanging van het AOP door een TRISZ-DG300/FISO-X11 blijft wenselijk, zeker nu een DOCSIS 3.1-modem in gebruik is. Daarnaast is een POA-254/POA-550/TPS-258 te adviseren bij gebruik van een versterker.

PeterH2020
Level 12

Dit is geen monteur die op locatie is geweest maar alleen heeft gebeld. 

Dus er kan als  alsnog weer een monteur worden ingepland als er problemen zijn.

0 Kudos
blekzjek
Level 2
Topicstarter

En jawel hoor de verbinding met de camera is WEER verbroken. Modem verwisselen was dus kennelijk onvoldoende. Het advies van "tobiastheebe" is niet opgevolgd.  

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dat is jammer. Bedoel je mijn advies m.b.t. de coaxinstallatie? Ik zou als volgende stap testen met het modem direct op het AOP en de camera direct op het modem. Ik ben benieuwd of de camera bij verbroken verbinding nog wel direct op IP-adres te bereiken is. Dit adres is te achterhalen via de pagina Verbonden apparaten. Heb je verder de firewall-instellingen al aangepast?

0 Kudos
blekzjek
Level 2
Topicstarter

Heb zojuist het nieuwe modem aangesloten. Alles werkt. WiFi van modem uitgeschakeld door de App. Camera ook aangesloten en nu maar afwachten of de verbinding niet weer wordt verbroken.

En jawel hoor de verbinding met de camera is WEER verbroken. Modem verwisselen was dus kennelijk onvoldoende. Het advies van "tobiastheebe" is niet opgevolgd.  

0 Kudos
blekzjek
Level 2
Topicstarter

1. Dat advies bedoel ik. Een ander advies is er niet. 

2. De firewall instellingen zijn aangepast.

3. Voor een directe aansluiting (zonder switch) moet mijn installateur komen.

0 Kudos