Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Afgelopen week heb ik de ConnectBox geinstalleerd thuis. Nu wilde ik de Sonos verbinden met het nieuwe netwerk, maar deze gaf aan dat oudere sonos apparaten niet compatibel zijn met 802.11AC maar alleen met 802.11b/g of 802.11b/g/n. Volgens mij is 11AC de standaard instelling op de ConnectBox. Kan ik dit ook aanpassen naar de andere twee en hoe dan precies?
Alle varianten horen standaard actief te zijn.
Inloggen in de webomgeving van de Connectbox via 192.168.178.1 zou u dit bij het wifi deel kunnen nakijken en indien nodig aanpassen.
Welkom op de Community @Groningerkroon! Balen dat de installatie in combinatie met je Sonos apparatuur niet vlekkeloos verliep. Heb je het aan de hand van @RoWi. zijn reactie nog kunnen oplossen? We horen graag van je!
Sonos maakt toch gebruik van zijn eigen netwerk. 1 speaker met kabel aan het netwerk knopen en sonos maakt zijn eigen wifinetwerk. Heb het hier al jaren zo opgelost met een amp, 3xplay 1, move en een ikea speaker.
@Augurk voor de aansturing via de app en online diensten zoals Spotify zal er toch een verbinding met de router moeten worden gemaakt.
Ps u bedoeld wat hier in het eerste deel wordt genoemd?
https://nl.community.sonos.com/sonos-hulp-artikelen-229105/sonos-wi-fi-vs-router-wi-fi-6766675
@Groningerkroon mogelijk vindt u via die link nog extra info het gaat niet direct om het WiFi protocol, maar om de frequentie dus 2,4 ghz niet 5 ghz, ook die horen beiden aan te staan in de mediabox.
Wel kan de kanaal optimalisatie roet in het eten gooien als ik dat bericht goed lees.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.