1
Vraag
2
Reacties
Tein

Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Verbinding internet instabiel

Hoi allemaal,

Sinds Donderdag ochtend (ca 1:00) valt de verbinding met het internet weg, geen tv en terug kijken werkte niet meer, na 10 min kwam het signall weer terug..  Modem blijft wel online, dat geeft de diagnostiek van de NEXT box ook aan.

Donderdag en Vrijdag werd duidelijk dat het wegvallende signaal niet alleen via tv (verbonden via kabel) maar teglijkertijd ook laptop en playstation (beide bekabeld) en telefoons (wifi).
Speetests wijzen uit de de snelheid van 500 niet wordt gehaald, soms wel om verolgens weer terug te lopen naar een gemiddelde download van 60. Via ziggo en alle storingen,  geen storingen bekend.
Programma's terug kijken werd niet gestart happerde of stopte het afspelen.

Vriijdag 2 maal gebeld met ziggo. Op het moment van de weg vallend de verbinding kon ik niet bellen. Na 5 min weer wel en meteen gebeld. Geen storingen op het moment. Helaas kon de helpdesk niets zien, er is geen wegvallende verbinding te zien. En omdat alles werkt op het moment van bellen kunnen ze dus ook niets doen….
Advies was om een monteur langs te laten komen. Het probleem is dat als er een monteur langs komt en hij vindt niets dat het dan kosten met zich mee brengt.

Vandaag zelf wat onderzocht.
Van de hoofdaansluiting gaat de kabel naar de tratec fra-752/n. Van daar naar modem.
De tratec zou kapot kunnen zijn. Op de hoofdaansluiting een splitter gezet en rechtstreeks een nieuwe kabel aangesloten naar de modem en de andere naar de tratec. In eerste instantie leek dit het probleem te zijn, 3,6 uur lang geen problemen. Maar helaas om 1830 opnieuw een probleem en om 23:00 opnieuw. De enige zender in 4k kan niet worden afgespeeld omdat internet te traag is…
De connectbox blijft continu zijn witte lichtje weergeven.

Er wordt sowieso morgen naar de helpdesk gebeld.

Wie-o-wie kan mij helpen...als er vragen zijn dan hoor ik het graag !

 

Tijn

 

PS; Kreeg net de tip om een nieuw topic hierover te openen. Daarin werd ook gezegd dat een versterker voor de modem al sedert 9 jaar niet meer gedaan wordt. In die tijd is er hier een monteur geweest die daar niets over heeft gemeld. Daarnaast is de de eerste aansluiting op de versterker 0 DB en zou dus het signaal onversterkt door moeten geven.
Ondanks dit gegeven heb ik gisteren, zoals ik eerder beschreef de modem rechtstreeks op het aansluit punt aangesloten.
Helaas heeft dit niet mogen baten aangezien gisteren avond 18:30 en 23:00 opnieuw storing was 
Vandaag nog geen uitval behalve dat sinds vannacht de download tussen 60 -100 mbs wat 500 zou moeten zijn...

60 Reacties 60
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Tein wrote:

Toch maar een monteur ingeschakeld.

Lijkt me inderdaad verstandig. Het signaal is met de nieuwe splitter + kabel beter in signaalwaardes, maar nog niet beter in aantallen fouten…

Als er inderdaad een kabel geraakt is lijkt dat de kabel tussen de kast in de straat en jouw adres te zijn, want op de andere modems zie ik geen problemen. Ik hoop dat het minder ernstig is dan dat en dat je het misschien zelf nog kunt oplossen, we zullen het zien. 

Tein
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

@Henno Alle adapters nu op ca 1 meter van de connectbox gelegd.

Alles opnieuw opgestart en wilde de waardes uit gaan lezen van de modem, kan ik tot 3 keer toe niet inloggen omdat iemand anders ingelogd is op mijn connect box 
Bij de 4de keer valt wifi weg, te zien aan de speedtest want kon geen verbinding maken met server, en kan ik weer inlogen, raar maar waar.

 

Tein
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 762000000 1.2 40 256 qam 21
2 602000000 3.2 40 256 qam 1
3 610000000 2.9 40 256 qam 2
4 618000000 2.4 40 256 qam 3
5 626000000 1.7 40 256 qam 4
6 634000000 1.7 40 256 qam 5
7 642000000 1.9 37 256 qam 6
8 650000000 2.2 40 256 qam 7
9 658000000 2.5 40 256 qam 8
10 666000000 2.5 40 256 qam 9
11 674000000 2.5 40 256 qam 10
12 682000000 2.5 40 256 qam 11
13 690000000 2.7 40 256 qam 12
14 698000000 2.2 40 256 qam 13
15 706000000 2 40 256 qam 14
16 714000000 2 38 256 qam 15
17 722000000 1.5 40 256 qam 16
18 730000000 1.4 40 256 qam 17
19 738000000 1.5 40 256 qam 18
20 746000000 1.5 38 256 qam 19
21 754000000 1.4 38 256 qam 20
22 770000000 0.7 37 256 qam 22
23 778000000 0.2 37 256 qam 23


 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Locked 40.3 18 0
2 Locked 40.3 5 0
3 Locked 40.3 5 0
4 Locked 40.3 5 0
5 Locked 40.3 0 0
6 Locked 40.3 7 0
7 Locked 37.3 6 0
8 Locked 40.9 5 0
9 Locked 40.3 5 0
10 Locked 40.3 4 0
11 Locked 40.3 0 0
12 Locked 40.3 5 0
13 Locked 40.3 5 0
14 Locked 40.3 5 0
15 Locked 40.3 5 0
16 Locked 38.9 6 0
17 Locked 40.3 6 0
18 Locked 40.9 1 0
19 Locked 40.3 5 0
20 Locked 38.9 6 0
21 Locked 38.9 0 0
22 Locked 37.6 1685474 40163
23 Locked 37.9 1126270

346719

 

Tein
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 44500000 43 5120 64 qam 6
2 58800000 43.3 5120 64 qam 8
3 36000000 42.5 5120 64 qam 7
4 52000000 43 5120 64 qam 5


 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 0 0
4 ATDMA 0 0 0 0
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Mark Ziggo Hier moet een monteur langs, de ruis op 22 en 23 is even erg. Bovendien zie ik kanaal 24 niet in boven genoemde lijsten, klopt niet, toch?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

De monteur staat al ingepland. Voor vandaag, zie ik. Top! Laat je ons weten hoe het verder gaat, @Tein ? 🙂

Tein
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Vanavond is de monteur geweest.

Als eerste heeft hij het aansluitpunt vervangen want dit was een ‘oude’ 8Mhz ipv het nieuwe 12 Mhz aansluitpunt. (MIjn kabel wordt echter te kort waardoor het aansluitpunt niet meer tegen de muur kan. Dit moet binnenkort dus wel vervangen worden)

De vervanging had geen invloed op verbetering van de verbinding en gelukkig werd het ‘4K’ kanaal op tv onderbroken.
De monteur kon op dat moment niet in de modem want ‘Er was al iemand ingelogt’.
Vervolgens is er een harde reset uitgevoerd en werd er een update gedwonload.
Hierna was de verbinding stabiel en was er een download van 500Mbps !
Er bleef echter 1 fout staan bij het uitlezen. De monteur wist niet of deze weg zou gaan of niet of dat het eventueel uiteindelijk hetzelfde probleem op zou gaan leveren.
De monteur gaf het advies dat hij het modem zou kunnen vervangen, echter heb ik een Aris en het enige wat hij bij zich had was een Compal. De monteur gaf aan dat de voorkeur van vele uitging naar een Aris maar aangezien ik het Aris modem al 3 jaar heb zou toch niet zoveel uitmaken, aan mij de keus….lastig...maar toch gekozen voor een ander modem…

Het nieuwe modem heeft de laatste software, wat ik begrijp is dat CH7465LG-NCIP-6.15.28-4p7-NOSH

De download snelheid was na opstarten ca 400 en ik dacht meteen ‘daar gaan we weer..’ maar van 21:15 2 keer een test van 485 Mbps en daar kan ik mee leven.

Een ander verschil is dat er meer aangesloten apparaten worden weergegeven.

Mijn conclusie is dat de fout in het modem zat met een software fout of het modem was in de war wat de harde reset heeft opgelost.

Ik zal het dagelijks blijven testen en mijn bevindingen hier delen.

Ik wil hierna nogmaals mijn down en upstream delen met de vraag of iemand daar naar kan kijken. Het Aris modem gaf aan dat de ‘post Rs errors’ , ‘0’ waren zie ik bij het compal toch nog wel wat fouten.
Dus mijnnvraag is hoe ik de down en upstream moet ‘lezen’.

Bedankt voor he lezen !

Tein
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 618000000 6 38 256qam 3
2 602000000 6 38 256qam 1
3 610000000 6 38 256qam 2
4 626000000 6 38 256qam 4
5 634000000 6 38 256qam 5
6 642000000 6 38 256qam 6
7 650000000 6 38 256qam 7
8 658000000 6 38 256qam 8
9 666000000 6 38 256qam 9
10 674000000 7 38 256qam 10
11 682000000 7 38 256qam 11
12 690000000 7 38 256qam 12
13 698000000 6 38 256qam 13
14 706000000 6 38 256qam 14
15 714000000 6 37 256qam 15
16 722000000 6 38 256qam 16
17 730000000 6 38 256qam 17
18 738000000 7 38 256qam 18
19 746000000 6 37 256qam 19
20 754000000 6 37 256qam 20
21 762000000 6 38 256qam 21
22 770000000 6 37 256qam 22
23 778000000 5 37 256qam 23
24 786000000 5 37 256qam 24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.605 123034648 5
2 Goed (Locked) 38.605 120073388 5
3 Goed (Locked) 38.983 120074133 0
4 Goed (Locked) 38.605 120077101 5
5 Goed (Locked) 38.605 120077594 4
6 Goed (Locked) 38.983 120078138 5
7 Goed (Locked) 38.605 120074537 7
8 Goed (Locked) 38.605 120075079 6
9 Goed (Locked) 38.605 120079913 5
10 Goed (Locked) 38.605 120080521 9
11 Goed (Locked) 38.605 120073185 5
12 Goed (Locked) 38.605 120075090 0
13 Goed (Locked) 38.605 120080618 5
14 Goed (Locked) 38.605 120081123 5
15 Goed (Locked) 37.636 120081647 5
16 Goed (Locked) 38.605 120083483 7
17 Goed (Locked) 38.605 120083987 8
18 Goed (Locked) 38.605 120084411 4
19 Goed (Locked) 37.636 120084959 7
20 Goed (Locked) 37.636 120082047 0
21 Goed (Locked) 38.605 120085304 7
22 Goed (Locked) 37.636 120085784 5
23 Goed (Locked) 37.636 120080873 6
24 Goed (Locked) 37.636 120086107 0
Tein
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 58800000 43 5.120 64qam 8
2 36000000 42 5.120 64qam 7
3 44500000 42 5.120 64qam 6
4 52000000 43 5.120 64qam 5

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 0 0
3 2.0 0 0 0 0
4 2.0 0 0 0 0
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat ziet er al een stuk beter uit @Tein 

Tein
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

 

 

Be rt wrote:

Dat ziet er al een stuk beter uit @Tein 

 

@Be rt dus het kan beter ?   kun je tips geven bv instellingen van het modem ?

Wat vindt jij het verschil tussen Aris en Compal ?

 

Bedankt allemaal voor het meedenken en ik hoop dat ik iets terug heb kunnen doen mochten er mensen met vergelijkbare prolemen zijn.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Tein wrote:

 

@Be rt dus het kan beter ?   kun je tips geven bv instellingen van het modem ?

Wat vindt jij het verschil tussen Aris en Compal ?

 

Bedankt allemaal voor het meedenken en ik hoop dat ik iets terug heb kunnen doen mochten er mensen met vergelijkbare prolemen zijn.

@Tein Als je geen problemen ervaart is het goed, de Post RS Erros op 0 zou ideaal zijn, maar als je geen problemen ervaart?

“Wat vindt jij het verschil tussen Aris en Compal ?”

Geen idee, ik vind de één niet beter dan de andere.
In combinatie met andere hardware hebben beiden zo hun eigen issues, maar dat is vrijwel met alle hardware en hardware compatibiliteit.

Tein
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

@Be rt Ik hoop dat ik geen problemen meer ga ervaren 
Als er iets is om de Post Rs errors te verlagen hoor ik dat graag.

Ik hou je op de hoogte over de stabiliteit.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Je modem statistieken zien er goed uit!

Niks op aan te merken.

 

Hier heb je wat tips:

 

Tein
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Speedtest 8:38 ;

Download van 327 Mbps en 4 min later 500 Mbps 

Via wifi 30 Mbps op 2,4 Ghz en op 5Ghz 215 Mpbs

Geen uitval.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Tein schreef: “Als er iets is om de Post Rs errors te verlagen hoor ik dat graag.”

Dat kun je niet zelf, die komen van buiten, maar kunnen ook weer verdwijnen.

Je schreef ook: “(MIjn kabel wordt echter te kort waardoor het aansluitpunt niet meer tegen de muur kan. Dit moet binnenkort dus wel vervangen worden)”

Heeft de monteur daar verder nog wat over gezegd?
En zo ja, wat?

Tein
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

De monteur gaf aan dat hij de kabel niet nog eens zou kunnen aanstippen.

Een nieuwe afspraak om dit te maken zou nodig zijn, er zou dan een koppel stuk met een extra stuk kabel opgezet worden. Deze koppel stukken had hij op dit moment niet bij zich.

Een andere oplossing was om aan de straat kant een koppelstuk te zetten. Ik vroeg nog of dat geen verlies op ging leveren maar volgens de monteur was dat niet het geval.

Maar om in de toekomst niet voor verrassingen komen te staan wil ik het nu oplossen, esthetisch ziet het er niet uit ondanks dat het achter het gordijn ligt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Tein 

@Lycke Ziggo was gister al in dit topic en kan het één en ander voor je organiseren, ik vermoed dat ze mogelijk morgen hier alweer langskomt.

Tein
Topicstarter
Level 1
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

@Be rt  en @Lycke Ziggo Ik hoor graag wat jevoor mij kunt organiseren 

Up en download zijn nog steedsde goede waardes ca 500/40 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi Tein, goed om te horen dat de snelheid en stabiliteit nu goed zijn.

Ik snap dat je de hoofdaansluiting in orde gemaakt wilt hebben, maar vanwege de huidige corona maatregelen plannen we hier nu geen monteur voor in als er geen probleem ervaren wordt. Mocht je storingen gaan ervaren wordt het natuurlijk een ander verhaal en als de corona maatregelen versoepeld worden kunnen we natuurlijk alsnog een monteur aansturen hiervoor.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic