1
Vraag
2
Reacties
MatthijsM

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verbinding instelllen met extern bureaublad

Hallo,

heeft er iemand ervaring met het instellen van een extern bureaublad, in mijn vorige router was dit instellen allemaal geen probleem, maar met een nieuwe Cisco EPC3928AD, krijg ik het gewoon niet voor elkaar.

en de ziggo klantenservice kan hier helemaal niet mee helpen.


Groeten Matthijs
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Josoetgebrook

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Uiteindelijk bleek de blokkade te liggen aan de Windows Firewall in Windows 8.

In het screenshot zie je dat Extern bureaublad - Gebruikersmodus (TCP-In) en (UDP-In) voor Domein, Privé al aan stonden, maar voor Openbaar stonden deze uit.
Nadat deze ingeschakeld waren, kon ik ook via het externe IP-adres RDP gebruiken.

Bekijk in context

21 Reacties 21
Reinier

Level 1
  • 390Posts
  • 36Oplossingen
  • 8Likes
Hi Matthijs, welke software gebruik je hiervoor?
MatthijsM
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
de eigen van windows 7
elmastro

Level 2
  • 285Posts
  • 14Oplossingen
  • 3Likes
Hallo MatthijsM,

Ik heb zelf geen ervaring met Windows 7 extern bureaublad. Maar heb een beetje gegoogled
Heb je al gekeken naar het volgende topic?

http://computertotaal.nl/apps-software/werken-met-windows-extern-bureaublad-20616

Daarnaast gebruik ik altijd Teamviewer. Dit is een gratis stukje software (als je het voor particuliere doeleinden gebruikt). Hiermee kan je ook een pc op afstand overnemen. Tevens zijn er app's beschikbaar voor je telefoon/tablet. En instellen is een eitje!

http://www.teamviewer.com/nl/

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag!

Succes
Josoetgebrook

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik loop met dezelfde modem tegen hetzelfde probleem aan. Binnen het eigen netwerk kan ik mijn Windows 8 computer zonder problemen overnemen, maar als ik het externe ip-adres gebruik krijg ik steeds een foutmelding. Ik heb de poort die meestal voor RDP gebruikt wordt ingesteld bij Port Forwarding.
Externe port van 3389 tot 3389
Interne port van 3389 tot 3389 naar ip-adres 192.168.178.2 (vast ingesteld voor de betreffende computer). Dit adres ligt buiten de DHCP-range.

Met mijn oude Motorola modem met losse router werkte dit wel.

Weet iemand of ik nog iets speciaals moet instellen op de Cisco EPC3928AD modem zodat het wel gaat werken?
AlexZ1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1360Posts
  • 235Oplossingen
  • 9Likes
Hallo Josoetgebrook,

Kan je ook aangeven welke foutmelding je krijgt. En heb je poort 3389 ook in de router, via port forwarding, open gezet?

Groet,
Alex
Josoetgebrook

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Alex,

Omdat de Cisco EPC3928AD een modem inclusief router is, heb ik er geen aparte router meer tussen zitten. Ik heb dus alleen poort 3389 geforward op de modem, zoals ik in mijn vorige post omschreef.
De foutmelding is:
Shinoby

Level 4
  • 140Posts
  • 3Oplossingen
  • 0Likes
In de router dient 3389 geforward te worden naar het interne IP van de computer.
Het externe IP moet van buitenaf benaderd worden en linkt dan via poort 3389 naar de interne IP.
Zelf maak ik gebruik van een DYNDNS, zodat het externe adres altijd hetzelfde blijft ook als het externe IP adres wijzigt.

Een ander belangrijke is:
In Windows 7 en 8 staat remote assistent standaard aan, maar remote desktop standaard uit.

Doe rechter muisbutton op "mijn computer".
Kies Eigenschappen (Properties)
Kies Remote Configuratie (Remote Settings) en zet deze aan. Zie bijlage.
Josoetgebrook

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor jullie antwoord, echter heb ik in post 5 van dit topic het volgende aangegeven:
Ik heb de poort die meestal voor RDP gebruikt wordt ingesteld bij Port Forwarding.
Externe port van 3389 tot 3389
Interne port van 3389 tot 3389 naar ip-adres 192.168.178.2 (vast ingesteld voor de betreffende computer). Dit adres ligt buiten de DHCP-range.
Moet ik nog iets anders doen?

Als ik met een andere computer intern (lees: achter de modem) het programma extern bureaublad gebruik om de computer met vast ip-adres 192.168.178.2 overneem, dan lukt dit. Dan staan de instellingen op de betreffende Windows 8 pc toch goed. Ik zal het nog eens gaan controleren.
Shinoby

Level 4
  • 140Posts
  • 3Oplossingen
  • 0Likes
Kun je een printscreen sturen van Modem/Router Config PortForwarding.
Standaard gebruikt Windows poort 3389.

Gebruik eens in je externe pc voor benadering in de RDP Edit "Extern IPadres:3389"
Jaapje

Level 6
  • 116Posts
  • 3Oplossingen
  • 58Likes
Ben je perse afhankelijk van remote desktop? Je hebt namelijk prachtige alternatieven waarbij je niet aan portforwarding hoeft te doen. Kijk eens bij teamviewer bijvoorbeeld.
Mocht je dat niet willen dan wordt het inderdaad poortjes forwarden. Zoals al gemeld is 3389 op zowel udp als tcp. Heb je er ook wel op gelet dat de firewall in windows 3389 volledig accepteert?
Josoetgebrook

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Shinoby wrote:
Kun je een printscreen sturen van Modem/Router Config PortForwarding.
Standaard gebruikt Windows poort 3389.

Gebruik eens in je externe pc voor benadering in de RDP Edit "Extern IPadres:3389"


Zoals je ziet heb ik enkel bij port range forwarding een verwijzing staan.
Mogelijk moet ik ergens anders nog iets instellen.
Shinoby

Level 4
  • 140Posts
  • 3Oplossingen
  • 0Likes
Jos, ten eerste bedacht ik het volgende nog. De meeste mensen gebruiken Windows 7 Home omdat deze toen vaak al standaard op een gewone PC of Laptop gezet werd. De Windows 7 Home kan wel RDP met andere PC's echter deze kan niet benaderd worden via RDP door een ander PC. Alleen Windows 7 Ultimate (Toen duur of zat bij een dure PC of Laptop) en Enterprise ondersteunen dit.

Dus welke versie heb je?

Wil je ook even de SPI Firewall Protection aanzetten op Low inclusief de 4 checkboxen aangevinkt, dit allemaal uit kan grote problemen geven. Port Forwarding staat goed mits je hoofd PC dat interne IP heeft.
Josoetgebrook

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Beste Shinoby,

De computer die ik op afstand wil overnemen is Windows 8.1 Pro.
Ik heb RDP geactiveerd en aangegeven welke gebruikers hiervan gebruik mogen maken.
In een eerdere post hierboven heb ik aangegeven dat de RDP intern wel werkt, als ik het interne IP-adres gebruik kan ik de RDP wel gebruiken. Zodra ik het echterne IP-adres gebruik, krijg ik de foutmelding zoals afgebeeld in een eerdere post hierboven.

Als ik via http://www.whatsmyip.org/port-scanner/ een portscan doe, geeft hij Time-out.

Het IP-adres van de computer die ik wil kunnen overnemen heb ik statisch gemaakt.
Shinoby

Level 4
  • 140Posts
  • 3Oplossingen
  • 0Likes
Dit heb ik in de Cisco staan.
- Standaard geeft de Cisco toch 192.168.168.* uit en default gateway 192.168.168.1, hoe kom je eraan dat het 192.168.178.* is?
- Dit zijn mijn instellingen
- De link naar port-scanner geeft direct 3389 = open aan.
Josoetgebrook

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
De cisco modems van Ziggo hebben standaard de ip-range 192.168.178.*
Shinoby

Level 4
  • 140Posts
  • 3Oplossingen
  • 0Likes
Ok, wist ik niet helemaal meer. Geen documentatie bij de hand.
AlexZ1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1360Posts
  • 235Oplossingen
  • 9Likes
Hallo Josoetgebrook,

Zal thuis ook het één en ander testen. Het is inderdaad vreemd dat het nog niet werkt.
Even voor de duidelijkheid. Als je deze test uitvoert krijg je een time-out te zien bij Windows remote desktop?

Groet,
Alex
Ricolav

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit met hetzelfde probleem, en kom er niet uit met de info die hier staat. Ten eerste, als ik RDP wil gebruiken, moet ik poort 3389 openen voor een specifiek IPadres binnen het netwerk. Dit betekent dus dat het perse nodig is om vaste IP's toe te wijzen aan alle computers binnen het netwerk?

Ok. Stel dat ik dat doe, hoe moet ik de instellingen in de router maken voor verschillende computers? RDP werkt immers over poort 3389 en die kun je slechts voor één PC open zetten, of begrijp ik iets verkeerd?
Shinoby

Level 4
  • 140Posts
  • 3Oplossingen
  • 0Likes
Ricolav,

Eigenlijk best goede vragen, denk ik niet eens meer over na.

Ik heb zelf ten aller tijde de vaste systemen (Desktops, NAS, enz) een static (hard IP) gegeven voor RDP, FTP, Apps, Web benadering.
Losse devices zoals Smartphones, Tablets, Laptops, Mediaspelers zonder NAS functie krijgen DHCP toewijzingen.

De Windows Default RDP poort is 3389, echter als je in de router een poort als 3390 toewijst aan PC kun je deze poort ook gebruiken voor RDP.

Dan wordt de config van je RDP Shortcut (.rdp file) zo dat je b.v. http:\\jou_ip_adres:3390\
Default staat in zo'n RDP Shortcut :3389

In je router staat er dan bij port forwarding
- PC1 from 3389 to 3389
- PC2 from 3390 to 3390

Misschien moet de Windows firewall nog even 3390 accepteren, maar vaak komt er wel een message in beeld of je het wilt accepteren bij de eerste test vanuit huis via laptop of andere pc.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic