1
Vraag
2
Reacties
AanDeSchie

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verbinding erg traag (partial bonding DS)

Beste forumleden,

 

Sinds kort heb ik een internetabonnement van Ziggo. Hoewel het internet soms even vlug is, zijn er veel momenten dat het traag is, terwijl de wifi wel een goed signaal geeft.

 

Als ik op de router inlog staat er de foutmelding partial bonding DS.

 

Nu vraag ik mij af of dit iets met de kabel te maken zou kunnen hebben, en of het misschien raadzaam is een monteur hier naar te laten kijken.

 

Dit zijn de gegevens die ik uit het modem heb gekregen. Ik heb nog nooit kabelinternet gehad dus ik weet niet precies wat het allemaal zegt.

 

Bij voorbaat bedankt voor jullie tijd en aandacht om dit te lezen 🙂

 

07-10-2022 11:56:17

notice

MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=b4:f2:67:04:35:66;CMTS-MAC=00:01:5c:73:08:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

07-10-2022 11:56:16

warning

Lost MDD Timeout;CM-MAC=b4:f2:67:04:35:66;CMTS-MAC=00:01:5c:73:08:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

07-10-2022 11:56:04

notice

MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=b4:f2:67:04:35:66;CMTS-MAC=00:01:5c:73:08:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

07-10-2022 11:55:50

warning

Lost MDD Timeout;CM-MAC=b4:f2:67:04:35:66;CMTS-MAC=00:01:5c:73:08:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

07-10-2022 11:55:45

notice

MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=b4:f2:67:04:35:66;CMTS-MAC=00:01:5c:73:08:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

07-10-2022 11:55:44

warning

Lost MDD Timeout;CM-MAC=b4:f2:67:04:35:66;CMTS-MAC=00:01:5c:73:08:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

07-10-2022 11:55:38

notice

MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=b4:f2:67:04:35:66;CMTS-MAC=00:01:5c:73:08:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

07-10-2022 11:55:22

warning

Lost MDD Timeout;CM-MAC=b4:f2:67:04:35:66;CMTS-MAC=00:01:5c:73:08:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

07-10-2022 11:55:16

notice

MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=b4:f2:67:04:35:66;CMTS-MAC=00:01:5c:73:08:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

07-10-2022 11:55:11

warning

Lost MDD Timeout;CM-MAC=b4:f2:67:04:35:66;CMTS-MAC=00:01:5c:73:08:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

07-10-2022 11:55:05

notice

MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=b4:f2:67:04:35:66;CMTS-MAC=00:01:5c:73:08:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

07-10-2022 11:55:02

warning

Lost MDD Timeout;CM-MAC=b4:f2:67:04:35:66;CMTS-MAC=00:01:5c:73:08:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

07-10-2022 11:54:56

notice

MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=b4:f2:67:04:35:66;CMTS-MAC=00:01:5c:73:08:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

07-10-2022 11:54:47

warning

Lost MDD Timeout;CM-MAC=b4:f2:67:04:35:66;CMTS-MAC=00:01:5c:73:08:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

07-10-2022 11:54:39

notice

MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=b4:f2:67:04:35:66;CMTS-MAC=00:01:5c:73:08:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

07-10-2022 11:54:26

warning

Lost MDD Timeout;CM-MAC=b4:f2:67:04:35:66;CMTS-MAC=00:01:5c:73:08:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

07-10-2022 11:54:20

notice

MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=b4:f2:67:04:35:66;CMTS-MAC=00:01:5c:73:08:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

07-10-2022 11:54:15

warning

Lost MDD Timeout;CM-MAC=b4:f2:67:04:35:66;CMTS-MAC=00:01:5c:73:08:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

07-10-2022 11:54:09

notice

MDD Recovery following MDD Loss;CM-MAC=b4:f2:67:04:35:66;CMTS-MAC=00:01:5c:73:08:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

07-10-2022 11:53:51

warning

Lost MDD Timeout;CM-MAC=b4:f2:67:04:35:66;CMTS-MAC=00:01:5c:73:08:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

 

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal

Frequentie (Hz)

Vermogen (dBmV)

SNR (dB)

Modulatie

Kanaalnummer

1

618000000

0

33

256qam

3

2

602000000

0

38

256qam

1

3

610000000

0

38

256qam

2

4

626000000

0

37

256qam

4

5

634000000

-1

37

256qam

5

6

642000000

-1

37

256qam

6

7

650000000

0

38

256qam

7

8

658000000

0

37

256qam

8

9

674000000

-1

37

256qam

10

10

682000000

-1

37

256qam

11

11

690000000

-1

37

256qam

12

12

698000000

-1

37

256qam

13

13

706000000

0

38

256qam

14

14

714000000

-1

37

256qam

15

15

722000000

-1

37

256qam

16

16

730000000

-1

37

256qam

17

17

738000000

-1

37

256qam

18

18

746000000

-1

37

256qam

19

19

754000000

-1

37

256qam

20

20

762000000

-1

37

256qam

21

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal

Locked Status

RxMER (dB)

Pre RS Errors

Post RS Errors

1

Goed (Locked)

33.834

834379916

52935

2

Goed (Locked)

38.605

833251336

9090

3

Goed (Locked)

38.605

833250282

10447

4

Goed (Locked)

37.636

833245355

14080

5

Goed (Locked)

37.636

833215307

44493

6

Goed (Locked)

37.356

833228701

31700

7

Goed (Locked)

38.983

833250973

7761

8

Goed (Locked)

37.636

833252318

7112

9

Goed (Locked)

37.636

833253672

5392

10

Goed (Locked)

37.636

833252823

7091

11

Goed (Locked)

37.356

833250048

6889

12

Goed (Locked)

37.356

833255162

5133

13

Goed (Locked)

38.605

833255003

5008

14

Goed (Locked)

37.636

662709090

428879

15

Goed (Locked)

37.636

126934317

294598

16

Goed (Locked)

37.636

249441652

616924

17

Goed (Locked)

37.636

833251580

6839

18

Goed (Locked)

37.636

833259525

3231

19

Goed (Locked)

37.636

833260119

2726

20

Goed (Locked)

37.636

833260293

3334

 

 

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal

Frequentie (Hz)

Vermogen (dBmV)

Symbol Rate (ksps)

Modulatie

Kanaalnummer

1

58800000

44

5.120

64qam

13

2

38400000

42

5.120

64qam

16

3

45200000

43

5.120

64qam

15

4

52000000

43

5.120

64qam

14

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal

Kanaal soort

T1 Timeouts

T2 Timeouts

T3 Timeouts

T4 Timeouts

1

2.0

0

0

0

0

2

2.0

0

0

0

0

3

2.0

0

0

0

0

4

2.0

0

0

0

0

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De downstream vertoont instraling van 5G. Er zijn 20 kanalen gekoppeld, dat zouden er 24 moeten zijn, er is dus sprake van partial bonding. In de log is continue kanaaluitval zichtbaar (MDD timeouts). Beide worden veroorzaakt door de genoemde instraling. De (correctable) RS errors (kolom 'Post RS Errors') lopen op alle kanalen snel op.

 

De contactdoos (GUT 14D) is verouderd. Waarschijnlijk is dit het AOP (de hoofdaansluiting), wat een monteursafspraak noodzakelijk maakt voor vervangen hiervan door een btv 01-SET, dit is kosteloos. Voor de zekerheid: is er geen contactdoos aanwezig in de meterkast?

Bekijk in context

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @AanDeSchie

Ik plan een monteur voor je in om je AOP up-to-date te maken! Hij staat ingepland op woensdag 12 oktober tussen 0800 en 1200. Komt dit nou niet uit, je kunt de afspraak makkelijk verplaatsen via de link in je bevestiging. Hou je ons op de hoogte? 😉 

Bekijk in context

4 Reacties 4
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De downstream vertoont instraling van 5G. Er zijn 20 kanalen gekoppeld, dat zouden er 24 moeten zijn, er is dus sprake van partial bonding. In de log is continue kanaaluitval zichtbaar (MDD timeouts). Beide worden veroorzaakt door de genoemde instraling. De (correctable) RS errors (kolom 'Post RS Errors') lopen op alle kanalen snel op.

 

De contactdoos (GUT 14D) is verouderd. Waarschijnlijk is dit het AOP (de hoofdaansluiting), wat een monteursafspraak noodzakelijk maakt voor vervangen hiervan door een btv 01-SET, dit is kosteloos. Voor de zekerheid: is er geen contactdoos aanwezig in de meterkast?

AanDeSchie
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Tobias,

 

Ik zie geen contactdoos in de meterkast. Heb ook nog in andere hoekjes gekeken van het huis maar dit lijkt de enige aansluiting te zijn.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

In dat geval is een monteursafspraak de gewenste vervolgstap.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic en kan een monteursafspraak inplannen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @AanDeSchie

Ik plan een monteur voor je in om je AOP up-to-date te maken! Hij staat ingepland op woensdag 12 oktober tussen 0800 en 1200. Komt dit nou niet uit, je kunt de afspraak makkelijk verplaatsen via de link in je bevestiging. Hou je ons op de hoogte? 😉 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic