Vraag
Reacties
Oplossing
captainchief
Level 2

Verbinding bij downloaden erg traag met Connectbox in combinatie met VPN

Sinds eergisteren een COnnectbox aangesloten.

Hierbij merk ik dat bij het inschakelen van VPN de downloadsnelheid drastisch omlaag gaat.

Met mijn UBEE EVM3200 had ik daar nooit last van.

Mijn Router is een TP link, deze heb ik zowel als router als access point ingesteld, hierbij geen verschil in snelheid geconstateerd.

Bij diagnose kreeg ik de volgende meldingen van de COnnectbox, ik zie lage wifi sterkte, maar ik verbind met mijn TP link router.

Er zijn enkele problemen gevonden.

Controle modem en internetverbinding

Controle telefonie dienst

Controle bekabelde aangesloten apparaten

Controle wifi status en via wifi aangesloten apparaten

Hieronder staan de test resultaten met mogelijke tips

1           Je hebt een IPv4/IPv6 adres voor internet.

2           Het modem heeft een verbinding met het netwerk.

3           De Connect Box kan verbinding maken met het publieke internet. (b.v. Google)

4           De temperatuur van de Connect Box is normaal.

5           De wifi signaalsterkte van het apparaat 98:22:ef:95:fe:77 is laag, ga dichter bij de Connect Box staan als je een langzame wifi verbinding ervaart.

6           Plaats je wifi-apparaat zo dicht mogelijk bij de Connect Box.

Controle modem en internetverbinding

Controle telefonie dienst

Controle bekabelde aangesloten apparaten

Controle wifi status en via wifi aangesloten apparaten
Hieronder staan de test resultaten met mogelijke tips
1Je hebt een IPv4/IPv6 adres voor internet.
2Het modem heeft een verbinding met het netwerk.
3De Connect Box kan verbinding maken met het publieke internet. (b.v. Google)
4De temperatuur van de Connect Box is normaal.
5De wifi signaalsterkte van het apparaat 98:22:ef:95:fe:77 is laag, ga dichter bij de Connect Box staan als je een langzame wifi verbinding ervaart.
6Plaats je wifi-apparaat zo dicht mogelijk bij de Connect Box.
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen
37 Reacties 37
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De EVM3200 was wel een compleet ander klasse modem, deze koppelde slechts 8 downstream-kanalen i.p.v. de 24 van nu en stelde daardoor lagere eisen aan het signaal. Het vorige AOP en het huidige oude aansluitmateriaal hadden weinig tot geen impact.

VPN en het SmartWifi modem is inderdaad geen ideale combinatie, daar gaat de UBC1318ZG hoe dan ook verbetering in opleveren. Een volledig stabiele en snelle internetverbinding kan echter niet worden gegarandeerd met de huidige staat van de installatie.

Ik zou tenminste een tweede POA-01-B aanvragen om de radiosplitter te vervangen (de verloopstekker kan dan komen te vervallen) en nieuwe, afgeschermde IEC (female)-stekkers van Hirschmann/Technetix op de TV-kabels afmonteren. Ook elders in huis dienen eventuele verouderde einddozen en kabels/stekkers te worden vervangen.

0 Kudos
captainchief
Level 2
Topicstarter

Waar kan ik dit aanvragen?
Bij de klantenservice of krijg ik weer hulp van Rikst?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Een POA-01-B kan door een moderator worden toegestuurd, je zult echter zelf voor nieuwe stekkers (voorbeeld) moeten zorgen.

0 Kudos
captainchief
Level 2
Topicstarter

Prima, als dat kan.

Ik schaf wel een aantal stekkers aan.

En ik zou graag mijn COnnectbox willen inruilen voor een UBC1318ZG.

Denk dat daar mijn grootste probleem ligt.

Moet ik dat via klantenservice doen?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik heb je vragen bij de moderators neergelegd. Een UBC1318ZG kan namelijk niet via de klantenservice worden toegestuurd.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@captainchief Zo te lezen ben je al goed op weg geholpen door @tobiastheebe. Super! Zoals gewenst heb ik de Ubee 1318 voor je aangevraagd. Je ontvangt nog een Track & Trace code per e-mail. Voor je huidige modem ontvang je uiteraard en retourdoos in de brievenbus. Bewaar het retourbewijs net zolang totdat je van ons een retourbevestiging per e-mail hebt ontvangen. 

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@Vincent Kun je ook een POA-01-B toesturen?

0 Kudos
Carlien
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Uiteraard! Komt er ook aan! 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Hoe gaat het nu, @captainchief? 

0 Kudos
captainchief
Level 2
Topicstarter

Hoi Lycke, verbinding met VPN is een stuk beter nu!

Het lag dus grotendeels aan de Connectbox.

captainchief
Level 2
Topicstarter

Sorry van mijn zeer late reactie, maar alles werkt prima nu, VPN werkt perfect.

Alleen heb ik tot mijn verbazing wéér een Connectbox opgestuurd gekregen, met daarop de mededeling dat mijn oude modem het niet meer doet binnen 15 dagen.

Ik zou deze graag willen terugsturen, omdat de Connectbox dus niet goed werkt.

0 Kudos
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@captainchief, wat fijn dat de VPN perfect werkt 🙂 Ik zie dat er inderdaad een connectbox wacht tot dat hij wordt geactiveerd. Wat we moeten doen op dit moment is deze actief zetten en daarna een case aanmaken om de Ubee weer actief te zetten. Dus dan zit je eventjes zonder internet. Is dat nu mogelijk of niet? Anders hoor ik graag wanneer dit beter uitkomt. 

0 Kudos
captainchief
Level 2
Topicstarter

Hoi Maud, nu komt niet goed uit vanwege thuiswerken, is het mogelijk om dit na 1730 te doen?

0 Kudos
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@captainchief, in de avonden zijn we vaak niet aanwezig. Ik ben morgen wel aanwezig in de avond. Zal ik het dan in orde maken? Dan kun je ons daarna laten weten middels dit topic hoe het werkt 🙂 

0 Kudos
captainchief
Level 2
Topicstarter

Prima, morgenavond is geen probleem.

Mocht je ongeveer een tijd weten, dan kan ik daar rekening mee houden.

0 Kudos
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Tussen 18.00 en 20.00 uur probeer ik het te regelen. Het duurt soms eventjes voordat hij actief is en dan moet die andere nog actief gezet worden! 

0 Kudos
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@captainchief Ik heb het in orde gemaakt! Het Ubee modem staat weer actief 🙂 De andere mag je terugsturen naar: 

XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

0 Kudos
captainchief
Level 2
Topicstarter

Hoi Maud, helemaal niks van gemerkt 👍

Bedankt hiervoor!

0 Kudos