Sinds eergisteren een COnnectbox aangesloten.
Hierbij merk ik dat bij het inschakelen van VPN de downloadsnelheid drastisch omlaag gaat.
Met mijn UBEE EVM3200 had ik daar nooit last van.
Mijn Router is een TP link, deze heb ik zowel als router als access point ingesteld, hierbij geen verschil in snelheid geconstateerd.
Bij diagnose kreeg ik de volgende meldingen van de COnnectbox, ik zie lage wifi sterkte, maar ik verbind met mijn TP link router.
Controle modem en internetverbinding
Controle telefonie dienst
Controle bekabelde aangesloten apparaten
Controle wifi status en via wifi aangesloten apparaten
Hieronder staan de test resultaten met mogelijke tips
1 Je hebt een IPv4/IPv6 adres voor internet.
2 Het modem heeft een verbinding met het netwerk.
3 De Connect Box kan verbinding maken met het publieke internet. (b.v. Google)
4 De temperatuur van de Connect Box is normaal.
5 De wifi signaalsterkte van het apparaat 98:22:ef:95:fe:77 is laag, ga dichter bij de Connect Box staan als je een langzame wifi verbinding ervaart.
6 Plaats je wifi-apparaat zo dicht mogelijk bij de Connect Box.
Controle modem en internetverbinding
Controle telefonie dienst
Controle bekabelde aangesloten apparaten
Controle wifi status en via wifi aangesloten apparaten
1 | Je hebt een IPv4/IPv6 adres voor internet. |
2 | Het modem heeft een verbinding met het netwerk. |
3 | De Connect Box kan verbinding maken met het publieke internet. (b.v. Google) |
4 | De temperatuur van de Connect Box is normaal. |
5 | De wifi signaalsterkte van het apparaat 98:22:ef:95:fe:77 is laag, ga dichter bij de Connect Box staan als je een langzame wifi verbinding ervaart. |
6 | Plaats je wifi-apparaat zo dicht mogelijk bij de Connect Box. |
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De EVM3200 was wel een compleet ander klasse modem, deze koppelde slechts 8 downstream-kanalen i.p.v. de 24 van nu en stelde daardoor lagere eisen aan het signaal. Het vorige AOP en het huidige oude aansluitmateriaal hadden weinig tot geen impact.
VPN en het SmartWifi modem is inderdaad geen ideale combinatie, daar gaat de UBC1318ZG hoe dan ook verbetering in opleveren. Een volledig stabiele en snelle internetverbinding kan echter niet worden gegarandeerd met de huidige staat van de installatie.
Ik zou tenminste een tweede POA-01-B aanvragen om de radiosplitter te vervangen (de verloopstekker kan dan komen te vervallen) en nieuwe, afgeschermde IEC (female)-stekkers van Hirschmann/Technetix op de TV-kabels afmonteren. Ook elders in huis dienen eventuele verouderde einddozen en kabels/stekkers te worden vervangen.
Waar kan ik dit aanvragen?
Bij de klantenservice of krijg ik weer hulp van Rikst?
Een POA-01-B kan door een moderator worden toegestuurd, je zult echter zelf voor nieuwe stekkers (voorbeeld) moeten zorgen.
Prima, als dat kan.
Ik schaf wel een aantal stekkers aan.
En ik zou graag mijn COnnectbox willen inruilen voor een UBC1318ZG.
Denk dat daar mijn grootste probleem ligt.
Moet ik dat via klantenservice doen?
Ik heb je vragen bij de moderators neergelegd. Een UBC1318ZG kan namelijk niet via de klantenservice worden toegestuurd.
@captainchief Zo te lezen ben je al goed op weg geholpen door @tobiastheebe. Super! Zoals gewenst heb ik de Ubee 1318 voor je aangevraagd. Je ontvangt nog een Track & Trace code per e-mail. Voor je huidige modem ontvang je uiteraard en retourdoos in de brievenbus. Bewaar het retourbewijs net zolang totdat je van ons een retourbevestiging per e-mail hebt ontvangen.
@Vincent Kun je ook een POA-01-B toesturen?
Uiteraard! Komt er ook aan!
Hoe gaat het nu, @captainchief?
Hoi Lycke, verbinding met VPN is een stuk beter nu!
Het lag dus grotendeels aan de Connectbox.
Sorry van mijn zeer late reactie, maar alles werkt prima nu, VPN werkt perfect.
Alleen heb ik tot mijn verbazing wéér een Connectbox opgestuurd gekregen, met daarop de mededeling dat mijn oude modem het niet meer doet binnen 15 dagen.
Ik zou deze graag willen terugsturen, omdat de Connectbox dus niet goed werkt.
@captainchief, wat fijn dat de VPN perfect werkt 🙂 Ik zie dat er inderdaad een connectbox wacht tot dat hij wordt geactiveerd. Wat we moeten doen op dit moment is deze actief zetten en daarna een case aanmaken om de Ubee weer actief te zetten. Dus dan zit je eventjes zonder internet. Is dat nu mogelijk of niet? Anders hoor ik graag wanneer dit beter uitkomt.
Hoi Maud, nu komt niet goed uit vanwege thuiswerken, is het mogelijk om dit na 1730 te doen?
@captainchief, in de avonden zijn we vaak niet aanwezig. Ik ben morgen wel aanwezig in de avond. Zal ik het dan in orde maken? Dan kun je ons daarna laten weten middels dit topic hoe het werkt 🙂
Prima, morgenavond is geen probleem.
Mocht je ongeveer een tijd weten, dan kan ik daar rekening mee houden.
Tussen 18.00 en 20.00 uur probeer ik het te regelen. Het duurt soms eventjes voordat hij actief is en dan moet die andere nog actief gezet worden!
@captainchief Ik heb het in orde gemaakt! Het Ubee modem staat weer actief 🙂 De andere mag je terugsturen naar:
XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray
Hoi Maud, helemaal niks van gemerkt 👍
Bedankt hiervoor!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.