Vraag
Reacties
Erik113
Level 2

Verbinden via smartwifi

Ik heb sinds kort mijn telefoon gekoppeld aan smartwifi zodat ik ook buitenshuis gebruik kan maken van ziggo wifi.

Echter pakt mijn telefoon samsung m31 als ik thuis kom telkens de wifi verbinding via ziggo smart wifi en niet mijn eigen wifi netwerk. Welke veel sneller is.

Weet iemand hier een oplossing voor zodat ik niet elke keer handmatig moet wisselen?

0 Kudos
2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
Jaapje
Level 6

Volgens mij is de enige oplossing het vinkje (automatisch verbinden) uit te zetten voor dat wifi netwerk. Het issue dan is dat hij buitenshuis ook niet automatisch verbinding maakt. Er bestaat (bij mijn weten) geen voorkeur voor bepaalde netwerken instellen. (zou wel een mooie functie zijn trouwens).

0 Kudos
Karel.
Level 17

Het is wat verwarrend er zijn namelijk drie mogelijkheden

Thuis:

• Ziggo Connectbox of smartwifi eventueel uitgebreid met wifipods.
  • Eigen wifi router/accespoint met eigen wifi netwerk

Onderweg

• En je hebt ziggo wifi hotspots, werkt onderweg maar wordt thuis geblokkeerd

Een Ziggo wifi hotspot wordt op je modem gefaciliteerd om andere klanten onderweg van Ziggo wifi netwerk gebruik te kunnen maken.

Je wil dus gebruik maken van Ziggo wifi hotspots buitenshuis en onderweg. Dan zijn je huidige instellingen prima in orde. Thuis zal de telefoon nooit op Ziggo wifi hotspot van het eigenmodem verbinding maken. Dit zorgt ervoor dat het eigen wifi netwerk de voorkeur krijgt (=sneller). Onderweg zal de telefoon opzoek gaan naar Ziggo hotspot netwerken en daar verbinding meemaken indien mogelijk.

Hier in het landelijk gebied werken de Ziggo wifi hotspots niet of nauwelijks. Afstanden zijn te groot en het signaal te zwak. Zelfs in het dorp werkt het nauwelijks. Ik woon in een rijtjes huis en kan nauwelijks verbinding krijgen met de Ziggo hotspot van de buren. Dus stel je er niet te veel van voor.

0 Kudos