1
Vraag
2
Reacties
TonS3

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verbinden smartwifiapp met modem

Beste mensen, ik heb net een nieuw modem geïnstalleerd (Sagemcom) en het werkt. Ik krijg nu echter vanuit de smart wifi app geen verbinding met het modem en de daarop aangesloten wifipods. Ik heb de app verwijderd gehad en opnieuw geïnstalleerd. Helaas geen succes. Wat kan ik doen om de smartapp verbinding te laten maken met het modem?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Mogelijke oplossing:

Verwijder de app en haal het modem 30 seconden van de stroom, laat het modem helemaal opstarten en na 15 minuten de SmartWifi app weer installeren en inloggen.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Heb je het modem al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

Daarna na 15 minuten weer proberen.

TonS3
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ga ik direct proberen.

TonS3
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas, het heeft niet gewerkt.

Robin31-03

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Beste Ton,

 

Ik heb precies hetzelfde probleem. Zaterdag het nieuwe (zwarte) Giga modem ontvangen. Internet doet het maar het modem wordt niet herkend in de smart wifi app waardoor ik de pods niet kan activeren. Ik heb hier gisteren nogmaals contact over gehad met Ziggo en van een medewerker begrepen dat de smart wifi app nog niet klaar is voor het nieuwe soort modem. Ik weet niet of dit een afwimpeling van mijn probleem was maar hij vertelde dat er momenteel gewerkt wordt aan een update. 

De app geeft ook aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden met mijn modem type. De pods zijn helaas dus ook voor mij niet bruikbaar. 

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

er komt idd een update aan

ik ben ook beta tester van de smart wifi app en hier werkt die wel

TonS3
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Da's wel balen maar alles werkt. Geduld hebben dus tot de update er is begrijp ik. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Robin31-03  schreef:

Beste Ton,

 

Ik heb precies hetzelfde probleem. Zaterdag het nieuwe (zwarte) Giga modem ontvangen. Internet doet het maar het modem wordt niet herkend in de smart wifi app waardoor ik de pods niet kan activeren. Ik heb hier gisteren nogmaals contact over gehad met Ziggo en van een medewerker begrepen dat de smart wifi app nog niet klaar is voor het nieuwe soort modem. Ik weet niet of dit een afwimpeling van mijn probleem was maar hij vertelde dat er momenteel gewerkt wordt aan een update. 

De app geeft ook aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden met mijn modem type. De pods zijn helaas dus ook voor mij niet bruikbaar. 


@Robin31-03 Dat is klinkklare flauwekul, de SmartWifi app werkt hier al een half jaar met dit modem en de pods.

Ik hoefde de pods zelfs niet opnieuw te installeren, die werden direct weer gekoppeld aan dit modem.

 

Plaats de pods eens waar ze eerder ook werkten en aangesloten waren, mogelijk werken ze al wel.

 

Haal het modem eens 30 seconden van de stroom, laat het helemaal opstarten en probeer na 15 minuten de SmartWifi app.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

heb jij geen test versie Bert ? 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@MR_CHIP Ook bij anderen werken de pods.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik doelde meer op dat het smart wifi modem sagemcom niet gevonden zou worden in de app

Robin31-03

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Bert, dank voor je reactie. Ik ben een nieuwe klant. Ik kan de pods dus alleen installeren via de app. Als ik ze in het stopcontact steek blijven ze knipperen en de app functioneert niet omdat mijn modem

 iet gevonden wordt. Ik heb het modem al van de stroom gehaald en gewacht en ook de app installeren heeft niet geholpen. De app heeft de onderstaande melding:

 

19A64F17-D858-4337-BBD1-FBE2ADFA896E.png

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @TonS3 , is het inmiddels wel gelukt om je Smart wifi app te koppelen met je nieuwe modem? Soms kan het even duren voordat de aangepaste gegevens beschikbaar zijn in de app.


Is het inmiddels wel al gelukt met het installeren van de pods, @Robin31-03 ? Mocht je nog steeds tegen problemen aanlopen, laat het dan weten in dit topic. Onze Community leden zitten voor je klaar om je hiermee te helpen. 

TonS3
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas is het nog niet gelukt verbinding te maken met het modem en de pods. De app ziet het modem nog niet.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Mogelijke oplossing:

Verwijder de app en haal het modem 30 seconden van de stroom, laat het modem helemaal opstarten en na 15 minuten de SmartWifi app weer installeren en inloggen.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wat lastig, @TonS3
Is het nog gelukt met de tips van @Bert ?

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@TonS3 Misschien heeft de webversie van de SmartWifi App meer succes?

Robin31-03

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Mijn probleem is opgelost. Ik heb meermaals geprobeerd en plots werd mijn modem wel weergegeven in de app. Ook de pods werken inmiddels. Dank voor de hulp.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic