Vraag
Reacties
Oplossing
TonS3
Level 1

Verbinden smartwifiapp met modem

Beste mensen, ik heb net een nieuw modem geïnstalleerd (Sagemcom) en het werkt. Ik krijg nu echter vanuit de smart wifi app geen verbinding met het modem en de daarop aangesloten wifipods. Ik heb de app verwijderd gehad en opnieuw geïnstalleerd. Helaas geen succes. Wat kan ik doen om de smartapp verbinding te laten maken met het modem?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Mogelijke oplossing:

Verwijder de app en haal het modem 30 seconden van de stroom, laat het modem helemaal opstarten en na 15 minuten de SmartWifi app weer installeren en inloggen.

Bekijk in context

0 Kudos
17 Reacties 17
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Heb je het modem al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

Daarna na 15 minuten weer proberen.

0 Kudos
TonS3
Level 1
Topicstarter

ga ik direct proberen.

0 Kudos
TonS3
Level 1
Topicstarter

Helaas, het heeft niet gewerkt.

0 Kudos
Robin31-03
Level 2

Beste Ton,

 

Ik heb precies hetzelfde probleem. Zaterdag het nieuwe (zwarte) Giga modem ontvangen. Internet doet het maar het modem wordt niet herkend in de smart wifi app waardoor ik de pods niet kan activeren. Ik heb hier gisteren nogmaals contact over gehad met Ziggo en van een medewerker begrepen dat de smart wifi app nog niet klaar is voor het nieuwe soort modem. Ik weet niet of dit een afwimpeling van mijn probleem was maar hij vertelde dat er momenteel gewerkt wordt aan een update. 

De app geeft ook aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden met mijn modem type. De pods zijn helaas dus ook voor mij niet bruikbaar. 

 

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

er komt idd een update aan

ik ben ook beta tester van de smart wifi app en hier werkt die wel

0 Kudos
TonS3
Level 1
Topicstarter

Da's wel balen maar alles werkt. Geduld hebben dus tot de update er is begrijp ik. 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Robin31-03  schreef:

Beste Ton,

 

Ik heb precies hetzelfde probleem. Zaterdag het nieuwe (zwarte) Giga modem ontvangen. Internet doet het maar het modem wordt niet herkend in de smart wifi app waardoor ik de pods niet kan activeren. Ik heb hier gisteren nogmaals contact over gehad met Ziggo en van een medewerker begrepen dat de smart wifi app nog niet klaar is voor het nieuwe soort modem. Ik weet niet of dit een afwimpeling van mijn probleem was maar hij vertelde dat er momenteel gewerkt wordt aan een update. 

De app geeft ook aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden met mijn modem type. De pods zijn helaas dus ook voor mij niet bruikbaar. 


@Robin31-03 Dat is klinkklare flauwekul, de SmartWifi app werkt hier al een half jaar met dit modem en de pods.

Ik hoefde de pods zelfs niet opnieuw te installeren, die werden direct weer gekoppeld aan dit modem.

 

Plaats de pods eens waar ze eerder ook werkten en aangesloten waren, mogelijk werken ze al wel.

 

Haal het modem eens 30 seconden van de stroom, laat het helemaal opstarten en probeer na 15 minuten de SmartWifi app.

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

heb jij geen test versie Bert ? 

 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@MR_CHIP Ook bij anderen werken de pods.

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

ik doelde meer op dat het smart wifi modem sagemcom niet gevonden zou worden in de app

0 Kudos
Robin31-03
Level 2

Hallo Bert, dank voor je reactie. Ik ben een nieuwe klant. Ik kan de pods dus alleen installeren via de app. Als ik ze in het stopcontact steek blijven ze knipperen en de app functioneert niet omdat mijn modem

 iet gevonden wordt. Ik heb het modem al van de stroom gehaald en gewacht en ook de app installeren heeft niet geholpen. De app heeft de onderstaande melding:

 

19A64F17-D858-4337-BBD1-FBE2ADFA896E.png

Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @TonS3 , is het inmiddels wel gelukt om je Smart wifi app te koppelen met je nieuwe modem? Soms kan het even duren voordat de aangepaste gegevens beschikbaar zijn in de app.


Is het inmiddels wel al gelukt met het installeren van de pods, @Robin31-03 ? Mocht je nog steeds tegen problemen aanlopen, laat het dan weten in dit topic. Onze Community leden zitten voor je klaar om je hiermee te helpen. 

0 Kudos
TonS3
Level 1
Topicstarter

Helaas is het nog niet gelukt verbinding te maken met het modem en de pods. De app ziet het modem nog niet.

 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Mogelijke oplossing:

Verwijder de app en haal het modem 30 seconden van de stroom, laat het modem helemaal opstarten en na 15 minuten de SmartWifi app weer installeren en inloggen.

0 Kudos
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Wat lastig, @TonS3
Is het nog gelukt met de tips van @Bert ?

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@TonS3 Misschien heeft de webversie van de SmartWifi App meer succes?

Robin31-03
Level 2

Mijn probleem is opgelost. Ik heb meermaals geprobeerd en plots werd mijn modem wel weergegeven in de app. Ook de pods werken inmiddels. Dank voor de hulp.