Beste Ziggo-medewerkers (en community),
Sinds een maand of twee merk ik dat het publieke IP adres van mijn router (dus 217.x.x.x) regelmatig wijzigt. Ik zou graag willen weten waarom en of het mogelijk is om dit ietsje minder dynamisch te maken.
Ik heb een contactformulier ingediend en de helpdesk gebeld, maar die begrijpen volgens mij DHCP niet (en geven aan geen DHCP logs van jullie servers in te kunnen kijken).
Ik begrijp dat DHCP dynamisch wordt uitgedeeld, maar ik heb jarenlang hetzelfde IP adres gehad, terwijl het sinds een paar maanden iedere week of zoiets wijzigt. Daarnaast zou ik verwachten dat omdat het een DORA proces is bij een stabiele lijn je IP adres niet wijzigt.
Kunnen jullie zien of de lijn inderdaad stabiel is (en dus geen discovers/offers meer heeft in de DHCP logs)? mijn modem is door jullie in bridge gezet (al jaren), maar indien jullie dat wensen kan die natuurlijk een tijdje terug naar routed voor troubleshooting (maar volgens mij kan ik dat zelf niet door het modem te resetten, maar moeten jullie dat doen?).
Weten jullie of er misschien nieuwe DHCP servers zijn gebouwd of iets dergelijks? Hebben jullie nog andere ideeën over waarom mijn publieke IP adres zo frequent wijzigt de laatste maanden?
Alvast bedankt voor jullie hulp.