1
Vraag
2
Reageer en help mee
juf Niek

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Veranderend IP adres

Na contact met de klantenservice van Ziggo ben ik naar hier doorverwezen, omdat zij me niet kunnen helpen.

Het volgende is aan de hand: Om mijn loonstrook in te zien krijg ik een link om in te loggen en moet ik via 2 factor authenticatie inloggen. Deze link is gekoppeld aan mijn IP adres.

Ik heb 3 jaar geen probleem hiermee gehad, maar nu krijg ik sinds 2 maanden bij het inloggen dat mijn IP adres steeds veranderd blijkt te zijn. Ik heb geen andere provider, geen andere laptop en zit niet op een ander netwerk. En het rare is, als ik vaker achter elkaar probeer in te loggen, ik ook steeds andere IP adressen te zien krijg, waar ik dan mee probeer in te loggen. 

Hoe kan dit, waarom krijg ik steeds een ander IP adres te zien? Het IP adres wat mijn laptop aangeeft is hetzelfde als bij Ziggo aangegeven staat. Kan dit probleem eventueel ontstaan zijn doordat ik nu VPN gebruik?

9 Reacties 9
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

 


@juf Niek  schreef:

Kan dit probleem eventueel ontstaan zijn doordat ik nu VPN gebruik?


Voor dit soort diensten zou ik geen vpn gebruiken. Dat kan heel goed de reden zijn.

 

Een vpn gebruiken is zeker niet altijd veiliger, er is toch weer een extra verbinding.

En in hoeverre de vpn aanbieder te vertrouwen is, is ook maar de vraag.

 

juf Niek
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie en meteen geprobeerd.

Ik heb nu mijn VPN uitgeschakeld, maar dan wordt er nog steeds aangegeven dat ik een onbekend (dus weer een ander) IP adres heb.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat klopt, als je de VPN weer uitzet, heb je het externe IP adres van Ziggo en dat is weer anders dan van je VPN.

 

Het wisselen van IP adres kan ook komen doordat je een wisselend IP adres hebt, dat kan gedeeld zijn met meerdere klanten.

Om te zien of je een vast IP adres hebt of een wisselend, welk IP adressen zie je als je op de link klikt?

Vast IP adres is ook relatief, want Ziggo wisselt eens in de paar jaar je IP adres, je hebt een dynamisch IP adres.

 

Alleen de eerste 3 cijfers hier weergeven van de IP adressen die je ziet, het kan tot 5 seconden duren voordat alles is gevonden: What Is My IP? Quickly See My IP Address

Fremde

Level 3
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Dag Niek, aangezien je meld dat je via Virtual Private Netwerk surft, is dat het probleem dat je niet kunt inloggen.

VPN zorgt er namelijk voor dat je IP adres constant kan wijzigen om je niet vanaf internet te kunnen traceren.

Oplossing is even (tijdelijk) je VPN uit te schakelen en dan zoals eerder in te loggen op de site van je loonstrook.

Je zult zien dat dit dan vast wel weer lukt, daarna schakel je gewoon weer je VPN in.

Mvgr. F.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Fremde Dat had hij al gedaan in zijn 2e reactie, maar dat hielp niet.

juf Niek
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Bert,

Volgens Ziggo heb ik een vast IP adres en als ik mijn IP adres opzoek in mijn laptop (bij instellingen-wifi-hardware eigenschappen) dan staat daar ook steeds hetzelfde, voor mij bekende IP adres.

Ik heb 3 jaar lang geen problemen gehad en nu opeens, sinds 2 maanden wel 

Groet, juf Niek

Fremde

Level 3
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

consumenten krijgen bij ziggo één  dynamische ipv4 adres wat in de praktijk zelden wijzigt 

 

welk ip-adres zie je bij bij instellingen-wifi-hardware eigenschappen

eerste twee regels

mogelijk gaat dat om een local ip-adres 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Volgens Ziggo heb ik een vast IP adres en als ik mijn IP adres opzoek in mijn laptop (bij instellingen-wifi-hardware eigenschappen) dan staat daar ook steeds hetzelfde, voor mij bekende IP adres."

 

Als dat adres begint met 192.168 is dat je locale IP adres.

 

Beantwoord onderstaande vraag eens, dan is er te zien of je een snel wisselend IPv4 adres hebt wat je deelt met andere klanten of een eigen uniek IP adres wat vaak lang gelijk blijft, maar geen vast IP adres is, die heeft Ziggo niet voor een consumenten abonnement.

 

Alleen de eerste 3 cijfers hier weergeven van de IP adressen die je ziet, het kan tot 5 seconden duren voordat alles is gevonden: What Is My IP? Quickly See My IP Address

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic