Vraag
Reacties
Aankondigingen
erikego
Level 2

Veranderen IP-adres Connectbox

Vorige week een nieuwe router opgestuurd gekregen van Ziggo ter vervanging van mijn oude Technicolor.

Na lang zoekwerk uitgevonden dat de DMZ-instelling onder het kopje "Beveiliging" is gerubriceerd, maar nu zoek ik naar het veranderen van het interne (LAN) IP-adres. Hier op het forum gevonden dat die instelling werkt via DHCP ("Begin lokaal adres" veranderen naar een IP-adres dat valt binnen de nieuwe netwerk range, waarna de router automatisch het eerste adres in die range krijgt: x.x.x.1).

Router geeft netjes de mededeling dat "Het nieuwe Connectbox instellingen adres is: 10.128.192.1" (precies wat ik wil!), maar daarna volgt de mededeling: "Sorry, er is iets misgegaan. Probeer het later nog een keer."

Wat moet ik dan doen om mijn LAN IP-adres te wijzigen?

0 Kudos
Uitgelicht
BAM
Level 13

hoi @erikego,

Pas je router gewoon aan naar het WAN IP adres van de ZMR ( Ziggo Modem Router ).

Intern op je LAN laat je alles draaien zoals het is?!! 
WAN IP, het IP adres wat je vanuit de ZMR ontvangt, 192.168.X.Y ( WAN router <> LAN IP 10.128.192.0)

Niks veranderen van config file imho.

Ik heb pas een modem wijziging gehad en dacht ook Owhh owwh, maar WAN IP aanpassen en gaan. 

Groet,

Bam

0 Kudos
Ga naar reactie
7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Alleen /24-subnets binnen klasse C (192.168.0.0/16) worden ondersteund.

0 Kudos
erikego
Level 2
Topicstarter

Veranderen naar 192.168.192.x geeft dezelfde foutmelding.

0 Kudos
Pasi
Level 19

@erikego  schreef:

...Router geeft netjes de mededeling dat "Het nieuwe Connectbox instellingen adres is: 10.128.192.1" (precies wat ik wil!), maar daarna volgt de mededeling: "Sorry, er is iets misgegaan. Probeer het later nog een keer."

Wat moet ik dan doen om mijn LAN IP-adres te wijzigen?

Hallo,

Misschien na het aanpassen de box herstarten ?

Ps. de ConnectBox heeft soms best wel eens een onhebbelijkheid ( vriendelijk gezegd ), dus soms ....

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

In dat geval moet deze aanpassing in de configuratie door het team InHome Engineering uitgevoerd worden. Je wilt dus subnet 192.168.192.0/24 gaan gebruiken?

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan het verzoek doorzetten en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.

0 Kudos
erikego
Level 2
Topicstarter

Oké, het schijnt dus veel moeite te kosten om het lokale IP-adres te wijzigen naar mijn lokale netwerk 10.128.192.0/24. Als Ziggo dat moet doen, dan ontstaan er weer problemen met volgtijdelijkheid, waardoor ik minstens enige tijd geen internet heb.

Het is eenvoudiger (en dan heb ik het zelf in de hand) om mijn LAN aan te passen aan het netwerk 192.168.178.0/24. Daarvoor moet ik dan maar zo'n 30, 40 configuratiebestanden aanpassen en testen, maar vooruit. Als Mohammed niet naar de berg komt...

Maar waarom heeft Ziggo überhaupt deze restrictie ingevoerd? Wat is het nut daarvan?

0 Kudos
BAM
Level 13

hoi @erikego,

Pas je router gewoon aan naar het WAN IP adres van de ZMR ( Ziggo Modem Router ).

Intern op je LAN laat je alles draaien zoals het is?!! 
WAN IP, het IP adres wat je vanuit de ZMR ontvangt, 192.168.X.Y ( WAN router <> LAN IP 10.128.192.0)

Niks veranderen van config file imho.

Ik heb pas een modem wijziging gehad en dacht ook Owhh owwh, maar WAN IP aanpassen en gaan. 

Groet,

Bam

0 Kudos
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @erikego,

Fijn dat er in dit topic al goede reacties staan. En gelukkig zijn er meer wegen die naar Rome leiden.

@BAM deed een interessante suggestie. Is dit iets dat je wil en kan aanpassen?

Als je liever wil dat we het verzoek voor http://192.168.192.0/24%20 doorzetten naar InHome Engineering, dan ontvangen we graag je gegevens in je Community profiel.

0 Kudos