1
Vraag
2
Reacties
Model53

Level 8
  • 197Posts
  • 2Oplossingen
  • 52Likes

Ventilator Wifipod luid hoorbaar

De test is afgelopen, de pods mocht ik houden, dank jullie wel! 
Maar de laatste tijd begint 1 van de pods lawaai te maken wanneer de fan gaat draaien. Dat is zo'n beetje elke 5 minuten, draait een aantal minuten en is dan weer even stil. Zeer storend en erg snel voor een apparaatje van een paar maanden oud.
Kan ik hem ergens laten vervangen of moet ik terug naar m'n 'oude' Deco M4?

33 Reacties 33
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19179Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Model53 Het spijt mij dat ik je n.a.v. het eerdere bericht verkeerd begrepen heb. Maar nu is het mij verder duidelijk. Welk alternatief neem je nu voor wat betreft de WifiPods die je nu retourneert? 

Model53
Topicstarter
Level 8
  • 197Posts
  • 2Oplossingen
  • 52Likes

Voordat ik met de pod-test meedeed gebruikte ik tot volle tevredenheid de DecoM4, een 3-pack. Woonkamer, 1e etage en zolder, daarmee was het hele huis afgedekt en haalde ik overal snelheden boven 200-250Mbps, ruim voldoende voor ons. Voor de pods had ik aan 2 voldoende, modem in de woonkamer, 1 pod boven en 1 op zolder. Eerste Installatie ging redelijk vlot. Nadeel vond ik wel, dat de pods erg groot zijn en een compleet stopcontact in beslag nemen, terwijl de Deco's een platte stekker aan een snoer hebben (2e voordeel hiervan is dat er variatie mogelijk is in de plaatsing). Qua Wifi deden de pods het uitstekend, helaas zijn ze geregeld even hoorbaar, maar de problemen begonnen toen 1 pod last kreeg van een slecht draaiende en continu hoorbare ventilator, dat binnen enkele maanden... erg snel. De rest van de story ken je, herinstallatie werd een crime.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19179Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Model53 Duidelijk verhaal zo! Als je wilt, kan ik ervoor zorgen dat je weer de TP Link Deco's in bruikleen ontvangt. Je kan ze uiteraard ook aanschaffen als je dat liever hebt. Laat het mij maar weten als ik hierin iets voor je kan betekenen. 

Model53
Topicstarter
Level 8
  • 197Posts
  • 2Oplossingen
  • 52Likes

@Paul Bedankt voor het aanbod, Paul maar ik heb ze zelf in eigendom, dus geen andere nodig. 👍🏻

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19179Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Model53 Graag gedaan. Top dat je de TP Links zelf al hebt aangeschaft. 😉 Laat het ons gerust weten als we je dan nog ergens anders mee kunnen helpen.

Model53
Topicstarter
Level 8
  • 197Posts
  • 2Oplossingen
  • 52Likes

@Paul Hallo Paul, wellicht kun je me hierbijj helpen:
Ik heb rond 8 november de beide sets met Wifipods in 1 doos retour gestuurd naar het antwoordnummer in Venray. Ik ging er van uit, dat die bezorgd waren en heb inmiddels het track&trace-bewijs niet meer. Vanmorgen kreeg ik een herinnering om mijn (defecte) pods terug te sturen, anders zou ik er een rekening voor krijgen. De pods zijn blijkbaar niet aangekomen of ingescand. Op mijn account zag ik, dat ook de vervangende pods nog actief staan. Een dame van de klantenservice toonde begrip en dacht het te kunnen oplossen, maar een minder vriendelijke dame van de administratie bleek onvermurwbaar: 'zo'n verhaal kwam geregeld voor, zonder verzendbewijs geen coulance'... 
Natuurlijk snap ik het wel, anderzijds is het best pijnlijk: ik heb heel veel tijd gestoken als tester in de diverse Ziggo-producten, heb zelf niets aan de pods, dus geen reden ze achter te houden. Bovendien lijkt het mij voor jullie simpel om, op basis van de serienummers (die ik wel heb van alle 4), de pods definief onbruikbaar te maken. 
Ik zou het zeer op prijs stellen als je in deze zaak iets voor me kunt betekenen, want anders wordt het een dure grap voor me. (Tenzij de pods alsnog 'boven water'komen)
Mvg,
Jan

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@Model53 schreef: "Ik ging er van uit, dat die bezorgd waren en heb inmiddels het track&trace-bewijs niet meer."

 

Heb je dat gecontroleerd met het 3S nummer?

Paul schreef nog: " Bewaar wel goed het afgiftebewijs wat je ontvangt bij het terugsturen van de retourdoos. "

Model53
Topicstarter
Level 8
  • 197Posts
  • 2Oplossingen
  • 52Likes

@Bert  Zulke reacties heb ik nu niet veel aan, hè....

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@Model53  schreef:

@Bert  Zulke reacties heb ik nu niet veel aan, hè....


Mee eens, hier schiet je nu niets meer mee op.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19179Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Model53 Ontzettend balen dat je het verzendbewijs niet bewaard hebt van de geretourneerde SmartWifi Pods! Ik had dit in eerdere berichten namelijk wel expliciet vermeldt omdat er in het logistieke proces altijd iets zoek kan raken. Zojuist heb ik jou hierover gebeld om dit verder met jou te bespreken. Zoals aangeven tijdens het gesprek mijn advies is om bij het Post NL servicepunt op basis van de verzenddatum het Track and Tracenummer zien te achterhalen. Als je dit hebt, kan de vervangingswaarde namelijk weggeboekt worden. 

Model53
Topicstarter
Level 8
  • 197Posts
  • 2Oplossingen
  • 52Likes

@Paul  Vandaag vond ik onder mijn bureau het missende verzendbewijs. Track & trace-code
3SEBBU003897221dd 09-11-21. Beter laat dan nooit! Financieel is de zaak, dankzij jouw inzet, al gecorrigeerd, maar er staat nog steeds een set pods bij de internetapparatuur onder mijn account. Om hierover later niet weer een discussie te krijgen zou het prettig zijn wanneer deze worden weggeboekt. Ik ben blij, dat ik nu definitief kan aantonen dat ze zijn ingeleverd, ik had er een naar gevoel bij door de telefonische reactie van de servicedesk. Iemand in Venray wist blijkbaar geen raad met 2 sets in 1 verpakking, maar rara, waar zijn deze pods dan wel genoteerd? Groetjes, Jan *** mod edit: persoonlijke gegevens verwijderd omwille van privacy ***

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19179Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Model53 Fijn dat je nu alsnog het verzendbewijs gevonden hebt! Gelukkig hebben we het samen al eerder opgelost. Het is wel vreemd dat je nog een Set SmartWifi Pods onder de internetapparatuur van jouw account ziet staan. Zie je dit wanneer je ingelogd bent in Mijn Ziggo? Want in onze administratie zie ik namelijk geen WifiPods meer actief staan. Het kan alleen even duren voordat de info in Mijn Ziggo is bijgewerkt. Kijk anders eind deze week (Zaterdag/zondag) nog eens opnieuw in Mijn Ziggo. Mocht het dan nog steeds niet zijn aangepast, dan kan ik het verder voor je onderzoeken. 

Aanvullend: Stel anders de SmartWifi op het modem nog eens opnieuw in. Log daarna een opnieuw in op Mijn Ziggo (of de Mijn Ziggo app) en kijk dan of je de SmartWifiPods nog ziet staan bij internetapparatuur. 

Model53
Topicstarter
Level 8
  • 197Posts
  • 2Oplossingen
  • 52Likes

Afgelopen week zag ik ze nog vermeld staan, zojuist gekeken en zie ik ze niet meer. All is well that ends well !👍 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19179Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Model53 Top dat het inmiddels is aangepast! Het duurt soms even voordat alle info in Mijn Ziggo is bijgewerkt nadat er e.e.a. gewijzigd is. Ik zie ze nu ook niet meer staan als ik meekijk in jouw Mijn Ziggo omgeving. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic