1
Vraag
2
Reacties
Model53

Level 8
  • 197Posts
  • 2Oplossingen
  • 52Likes

Ventilator Wifipod luid hoorbaar

De test is afgelopen, de pods mocht ik houden, dank jullie wel! 
Maar de laatste tijd begint 1 van de pods lawaai te maken wanneer de fan gaat draaien. Dat is zo'n beetje elke 5 minuten, draait een aantal minuten en is dan weer even stil. Zeer storend en erg snel voor een apparaatje van een paar maanden oud.
Kan ik hem ergens laten vervangen of moet ik terug naar m'n 'oude' Deco M4?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Model53 Graag gedaan. Top dat je de TP Links zelf al hebt aangeschaft. 😉 Laat het ons gerust weten als we je dan nog ergens anders mee kunnen helpen.

Bekijk in context

33 Reacties 33
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

***

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @Model53 en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag even aanklopt d.m.v. dit topic! Ik heb even gekeken naar de verbinding en de daarop aangesloten apparaten. Kun je aangeven of welke WifiPod er lawaai maakt? Is het de Smart WifiPod die op dit moment bekabeld of draadloos is aangesloten? Indien het de de draadloze WifiPod betreft, zie je kans deze dan eens op een ander stopcontact aan te sluiten wat in lijn licht met het Smart Wifi modem? Het kan zijn dat de Wifi Pod harder moet werken op het moment dat de connectie met het Smart Wifi modem matig is. Je zult dan de fan in het apparaat vaker horen aangaan. 

Model53
Topicstarter
Level 8
  • 197Posts
  • 2Oplossingen
  • 52Likes

@Paul Hoi, het betreft de bekabelde pod. Geluid is me pas sinds gisteren opgevallen. Ik heb hem in een stille omgeving staan en niet eerder gehoord, afgezien van sommige kortdurende 'jaagmomenten' vermoedelijk bij updates of zo. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Model53 Dankjewel voor de extra informatie! Kun je voor wat betreft de WifiPod die lawaai maakt de volgeden zaken controleren? 

  • Verdeel je pods gelijkmatig door je huis (je wifi-modem telt ook mee als een extra pod)
  • De SmartWifi pods en je wifi-modem moeten elkaar nog wel kunnen vinden. Plaats ze daarom niet verder dan 9 tot 12 meter (met obstakels) bij elkaar vandaan
  • Plaats de pods in een vrije omgeving dus niet bij apparaten die kunnen storen, in een kast of achter metalen meubels
  • Is een internetkabel beschikbaar? Sluit dan de SmartWifi pod aan met een kabel
  • Check of de netwerkaansluitingen (UTP) van de WifiPods naar onderen wijzen. Test eventueel ook een andere netwerkkabel. 
Model53
Topicstarter
Level 8
  • 197Posts
  • 2Oplossingen
  • 52Likes

Dank je Paul, maar deze standaard oplossingen had ik al in acht genomen. Ik heb de pods nu enkele maanden in gebruiken dit is, zonder aanwijsbare oorzaak, sinds gisteren. Het is niet zozeer het probleem dat er af en toe een fan aangaat, maar de fan ratelt, lijkt op versleten lagers dus. Het geluid is zeer herkenbaar (ik repareer bedrijfsmatig laptops e.d.). 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Model53 Top dat je deze zaken allemaal al in acht genomen hebt! Het lijkt er in dit geval inderdaad op dat de kogellagers van de ventilatie in de WifiPod defect en daardoor lawaai maakt. Ik zorg ervoor dat je kosteloos nieuwe SmartWifi Pods in bruikleen vervangt ter vervanging van de huidige. De defecte WifiPods stuur je vervolgens kosteloos retour naar ons retouradres. Laat je ons weten hoe de nieuwe WifiPods werken?

Model53
Topicstarter
Level 8
  • 197Posts
  • 2Oplossingen
  • 52Likes

@Paul  Dat lijkt me een super strak voorstel. Uiteraard laat ik het weten. We zouden kunnen afspreken, dat geen bericht goed bericht is, dus zolang ik de pods niet hoor, hoor jij ook niks van mij! OK?😅

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Model53 Fijn om te lezen! 😉 Stuur anders een kort bericht met daarin je bevindingen met de nieuwe Smart Wifi Pods. Als het dan is opgelost kun je je antwoord markeren dat je vraag op het forum is opgelost. 

Model53
Topicstarter
Level 8
  • 197Posts
  • 2Oplossingen
  • 52Likes

@Paul  Eeuhh, ik heb een pakketje binnen met 2 pods, kan ik 1 pod vervangen of 1 toevoegen en de andere  daarna verwijderen? Het lijkt er op, dat ik de installatie helemaal opnieuw moet doen via de app? Klopt dat?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Model53 Super dat je de WifiPods binnen hebt! Je dient beide pods te vervangen door de nieuwe de je ontvangen hebt. De installatie dien je inderdaad opnieuw te volgen. 

Model53
Topicstarter
Level 8
  • 197Posts
  • 2Oplossingen
  • 52Likes

@Paul Daar was ik al bang voor. Op zich lijkt het simpel, maar de app gooit de oude pods er niet uit, blijft melden, dat de installatie niet is voltooid en accepteert de 'oude' locatie-namen niet meer. Kan ik alles ergens totaal resetten? Ik zie daar in de app geen optie voor...

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Model53 De optie is er (nog) niet om oude eruit te gooien, maar dat zou de installatie van de nieuwe niet in de weg moeten zitten, dat is hier ook gelukt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Model53 Wil je nog eens proberen of het lukt de nieuwe WifiPods te installeren zoals @Bert ook aangeeft? Mocht het niet lukken dan zou je het Smart Wifi modem nog naar fabrieksinstellingen kunnen resetten.  Doorloop daarna dan de Smart Wifi installatie.

Model53
Topicstarter
Level 8
  • 197Posts
  • 2Oplossingen
  • 52Likes

@Bert De app blijft 'zeuren' dat de installatie nog niet is afgerond, accepteert niet de locatienaam, wanneer ik dat de locatie (bijv. kantoor) aangeef krijg ik de melding: "wat vreemd... Sorry, we konden je pod niet verbinden. Start de pod op en probeer het opnieuw." Dat heb ik inmiddels 4x gedaan...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Model53 Heb je wel internetverbinding via die pod?

Gaat het witte lampje wel uit?

Model53
Topicstarter
Level 8
  • 197Posts
  • 2Oplossingen
  • 52Likes

@Bert @Paul  Mannen, bedankt voor de goede zorgen, maar ik heb de hele boel er uitgetrokken. Heb 3x een compleet nieuwe installatie volgens instructies gedaan, dan werkte dit niet, dan dat weer niet. En dat alles voor een lawaaiige fan... Ik loop 24 jaar mee in de pc-branche, ben dus niet helemaal dom, maar na 6 uur klieren en tobben geef ik de pijp aan Maarten. Ook snap ik niet, waarom de pods en/of de app niet simpel gereset kunnen worden. Ook begrijp ik niet waarom je, na het 'verwijderen' van een pod, om deze vervolgens na de reset weer te willen installeren in een soort 'loop' terecht komt, die weigert een eerder geïnstalleerde pod op te nemen en/of te hernoemen. Bijkomend nadeel is de stopcontactruimte die deze dingen innemen. Inmiddels draaien mijn 3 Deco M4's weer als een zonnetje, binnen een bestek van 15 minuten. Mijn eindconclusie is, dat de pods teveel inzet en inzicht van de standaardgebruiker vragen, niet gebruiksvriendelijk dus.
De pods mogen retour, moet ik dat apart melden of regelt Paul dat?
Vriendelijke groet, hou me voor verder testen aanbevolen, maar niet voor deze pods...😅

Model53
Topicstarter
Level 8
  • 197Posts
  • 2Oplossingen
  • 52Likes

@Paul   PS, de 2 sets passen precies in de retourdoos, die ik binnen kreeg voor de defecte pods. Spaart handling en verzendkosten. Ik neem aan dat ze bij binnenkomst worden gescand.🤔

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Model53 Hartelijk dank voor je zeer uitgebreide terugkoppeling! We zijn blij dat het gelukt is om de nieuwe WifiPods uiteindelijk geinstalleerd te krijgen. Ik neem je feedback m.b.t. het installatieproces mee zodat hier naar gekeken wordt. Je mag de defecte WifiPods inderdaad gewoon retoursturen in de retourdoos naar onderstaand retouradres. De apparaten worden dan op serienummer weer gescand als zijnde ingeleverd. Bewaar wel goed het afgiftebewijs wat je ontvangt bij het terugsturen van de retourdoos. 

XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray.

Laat je het weten als wij je verder nog ergens mee kunnen helpen?

Model53
Topicstarter
Level 8
  • 197Posts
  • 2Oplossingen
  • 52Likes

@Paul Hallo Paul, ik ben bang dat het niet goed is overgekomen. De installatie van de nieuwe pods, ter vervanging van de oude, bleek een drama en daar ben ik dus na 6 uur mee gestopt. De pods kunnen de pot op, wat mij betreft, teveel nadelen en uiterst moeizaam bruikbare app. Ik stop ze (2 dozen , elk 2 pods) dus in één retourdoos, dat moet dan goedkomen. Mvg, Jan

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic