1
Vraag
2
Reacties
CG3

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Veilige afzender toevoegen in Ziggo Mail (webmail)

Beste communityleden,

 

Ik heb problemen met specifieke e-mailberichten van een betrouwbare afzender. Die specifieke e-mail komt niet aan in Outlook, ook niet in de map Ongewenste e-mail. In Ziggo Mail (het webmailprogramma van Ziggo) komen de berichten wel aan, maar in de map Spam.

 

Als ik in Ziggo Mail met de rechtermuisknop op de e-mail klik en de optie Niet ongewenst kies, wordt de e-mail naar Postvak IN verplaatst (en ontvang ik het bericht alsnog ook in Outlook). Het probleem is dat volgende vergelijkbare e-mails telkens weer in de map Spam belanden. Ook een filterregel biedt geen uitkomst. Andere e-mail van dezelfde afzender komt wel gewoon aan.

Ik vermoed dat het spamalgoritme van Ziggo wordt getriggerd door de koppelingen in de e-mail (het gaat om e-mailberichten met een aanvraag en knoppen om die aanvraag te accepteren of af te wijzen). Van de afzender hoorde ik dat de berichten bij anderen wel aankomen, behalve bij mensen met een Ziggo/Chello-adres.

Is er een manier om de e-mail niet in de map Spam te laten belanden? Ik heb contact gehad met een helpdeskmedewerker van Ziggo; die kon me helaas niet helpen en verwees me naar dit forum.

Mocht iemand een oplossing weten: ik hoor het graag : )

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Blijf de mail consequent naar de inbox verplaatsen via de webmail of IMAP, daar leert de spamfilter van.

Is het na een week nog niet opgelost, stuur dan een mail uit de spam map als bijlage naar abuse@ziggo.nl , zij beheren de spamfilter.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Blijf de mail consequent naar de inbox verplaatsen via de webmail of IMAP, daar leert de spamfilter van.

Is het na een week nog niet opgelost, stuur dan een mail uit de spam map als bijlage naar abuse@ziggo.nl , zij beheren de spamfilter.

CG3
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt, Bert! Dat ga ik doen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic