1
Vraag
2
Reacties
Freeksterz

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Veelvuldig onderhoud in wijk

Beste Ziggo,

Het afgelopen jaar is er in de wijk 1541MV veelvuldig onderhoud geweest, komende nacht tussen 00:00 - 06:00 is er nogmaals onderhoud.

Is hier een specifieke reden voor dat dit zo vaak gedaan wordt? Heb helaas de mails niet meer in mijn mailbox maar heb het afgelopen (half) jaar zeker wel 6 of meer mails ontvangen van onderhoud, ergens in diezelfde periode was er 3x onderhoud binnen 2 weken tijd.

Als dit een upgrade is naar Doscis 3.1 zoals gesteld wordt in sommige andere threads dan is daar toch niet zo vaak een periode van onderhoud voor nodig lijkt mij?

Buiten het laatste jaar heb ik vrijwel geen storingen of onderhoud meegemaakt, maar het is inmiddels dusdanig vaak dat ik mij serieus afvraag waarom.Denk dat ik in het afgelopen jaar meer onderhoud op het netwerk heb meegemaakt dan de 5+ jaar daarvoor.

Zit hier namelijk met enkele mensen in huis die tot bijvoorbeeld 3 uur in de nacht wakker blijven om te gamen of andere dingen op het internet doen dus voor ons is dit storend.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
Super Expert
  • 64747Posts
  • 4530Oplossingen
  • 17389Likes

Alle 400.000 straat- en wijk- en verdere kasten richting Ziggo en bij Ziggo zijn inmiddels bijna allemaal van binnen vervangen en dat heeft dan invloed op je signaal als de kabels omgezet worden naar de nieuwe apparatuur.

De laatste kasten worden nu vervangen van binnen en de laatste aanpassingen worden uitgevoerd in de kasten voor Docsis 3.1.

Ik vermoed dat iedereen vanaf 2016 een keer of 6 een mail heeft gehad, aangezien dit hele traject al vanaf 2016 loopt, kan het zijn dat gebieden door de jaren heen, veel eerder gewijzigd zijn dan de laatste die nu aan de beurt zijn.

Bekijk in context

tjhslangen

Level 10
Expert
  • 396Posts
  • 25Oplossingen
  • 198Likes

Als je er van uit gaat eindversterker, groepsversterker, wijkcentrum, lokaal centrum en regionaal centrum. Zit je al op 5. Jij kan geen storing hebben maar een ander wel. Ja en als ze dan groepsversterker moeten doen vlieg het bij jou er ook uit. Tijdens corona is onderhoud ook stil gelegt dat word allemaal ingehaald nu.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
Super Expert
  • 64747Posts
  • 4530Oplossingen
  • 17389Likes

Alle 400.000 straat- en wijk- en verdere kasten richting Ziggo en bij Ziggo zijn inmiddels bijna allemaal van binnen vervangen en dat heeft dan invloed op je signaal als de kabels omgezet worden naar de nieuwe apparatuur.

De laatste kasten worden nu vervangen van binnen en de laatste aanpassingen worden uitgevoerd in de kasten voor Docsis 3.1.

Ik vermoed dat iedereen vanaf 2016 een keer of 6 een mail heeft gehad, aangezien dit hele traject al vanaf 2016 loopt, kan het zijn dat gebieden door de jaren heen, veel eerder gewijzigd zijn dan de laatste die nu aan de beurt zijn.

Freeksterz
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Bert  schreef:

Zeker 6x in het afgelopen (half) jaar / dit kalenderjaar is hetgeen wat er in deze wijk aan onderhoud is gedaan, de jaren hiervoor was het inderdaad een enkele keer dat er onderhoud was en het simpelweg niet opviel.Vandaar dat ik mij ook afvraag waarom er plots zoveel onderhoud nodig is in een korte periode in deze wijk, het betreft een plaats met 11.000 inwoners waar nog een spoor tussenzit waarvan een groot deel van de inwoners aan de andere kant van het spoor woont.

Als ze alles 6 uur lang platgooien is dat toch ruim voldoende tijd om in een kleine wijk als deze die omzetting te doen? Daar is toch geen 6 x 6 uur (36 uur)+ verdeeld over meerdere maanden voor nodig om dit te bewerkstelligen, lijkt mij?

Laat ik voorop stellen dat het prima is dat er onderhoud gedaan wordt, daar ben ik dan ook zeker niet op tegen, zeker gezien ik vorig jaar in juni 2021 na de verhogingen van snelheden problemen van andere abonnementen met regelmaat uitval had van het internet (No RF Signal detected) enkele weken lang, wat volgens de monteur mogelijk bij meerdere mensen in de wijk speelde.

Als in zo'n kleine wijk zoveel onderhoud nodig is, dan vraag ik mij af of alles wel goed op orde is hier en hoe dat dan in grotere wijken eraan toe gaat.

tjhslangen

Level 10
Expert
  • 396Posts
  • 25Oplossingen
  • 198Likes

Als je er van uit gaat eindversterker, groepsversterker, wijkcentrum, lokaal centrum en regionaal centrum. Zit je al op 5. Jij kan geen storing hebben maar een ander wel. Ja en als ze dan groepsversterker moeten doen vlieg het bij jou er ook uit. Tijdens corona is onderhoud ook stil gelegt dat word allemaal ingehaald nu.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 12950Posts
  • 1077Oplossingen
  • 5137Likes

Hey @Freeksterz. Je hebt hier al het een en ander aan uitleg gekregen. Ik snap goed dat je dit wel erg veel vindt! Het zal vast ook niet zo blijven. Ik ben wel benieuwd; heb je tijdens dit onderhoud ook elke keer uitval ervaren? 

MR_CHIP

Level 18
Expert
  • 6992Posts
  • 101Oplossingen
  • 2428Likes

hier ook best vaak onderhoud hoort er allemaal bij

datums

28 januari

3 maart

9mei 19mei

10 augustus

26 september

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic