@Bert schreef:
Alle 400.000 straat- en wijk- en verdere kasten richting Ziggo en bij Ziggo zijn inmiddels bijna allemaal van binnen vervangen en dat heeft dan invloed op je signaal als de kabels omgezet worden naar de nieuwe apparatuur.
De laatste kasten worden nu vervangen van binnen en de laatste aanpassingen worden uitgevoerd in de kasten voor Docsis 3.1.
Ik vermoed dat iedereen vanaf 2016 een keer of 6 een mail heeft gehad, aangezien dit hele traject al vanaf 2016 loopt, kan het zijn dat gebieden door de jaren heen, veel eerder gewijzigd zijn dan de laatste die nu aan de beurt zijn.
Zeker 6x in het afgelopen (half) jaar / dit kalenderjaar is hetgeen wat er in deze wijk aan onderhoud is gedaan, de jaren hiervoor was het inderdaad een enkele keer dat er onderhoud was en het simpelweg niet opviel.Vandaar dat ik mij ook afvraag waarom er plots zoveel onderhoud nodig is in een korte periode in deze wijk, het betreft een plaats met 11.000 inwoners waar nog een spoor tussenzit waarvan een groot deel van de inwoners aan de andere kant van het spoor woont.
Als ze alles 6 uur lang platgooien is dat toch ruim voldoende tijd om in een kleine wijk als deze die omzetting te doen? Daar is toch geen 6 x 6 uur (36 uur)+ verdeeld over meerdere maanden voor nodig om dit te bewerkstelligen, lijkt mij?
Laat ik voorop stellen dat het prima is dat er onderhoud gedaan wordt, daar ben ik dan ook zeker niet op tegen, zeker gezien ik vorig jaar in juni 2021 na de verhogingen van snelheden problemen van andere abonnementen met regelmaat uitval had van het internet (No RF Signal detected) enkele weken lang, wat volgens de monteur mogelijk bij meerdere mensen in de wijk speelde.
Als in zo'n kleine wijk zoveel onderhoud nodig is, dan vraag ik mij af of alles wel goed op orde is hier en hoe dat dan in grotere wijken eraan toe gaat.