1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
jeroen vervuren

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Veel uncorrectables, snelheid probleem

Hoi

 

Al langere tijd ervaar ik veel uncorrectables meldingen in mijn modem 

 

me internet werkt op zich wel goed alleen de snelheid gaat niet hoger als 330mb ongeveer, ik zou graag naar gigabit gaan, heb dit al geprobeerd maar dus weer terug laten zetten naar 300mb 

 

Snelheid is gemeten direct vanaf met modem.

 

wat ik al heb geprobeerd: modem direct zonder splitter aangesloten. 
het aop te aarden.

 

kabel vanaf aop naar modem vervangen 

splitter vervangen. 

niks lijkt te helpen. Meldingen komen erg snel weer terug 


wat kan ik hier aan doen? 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4663Posts
  • 390Oplossingen
  • 1905Likes

@jeroen vervuren foutcodes/errors moeten we uitbannen, dus daar gaan we je mee helpen. Zoals al terecht is opgemerkt is je AOP helaas aan de oude kant, die heeft zijn beste tijd gehad. Van daaruit lijken de kuren te komen.

Wij gaan deze kosteloos vervangen. Dat kan op 5 juli, tussen 09:00u - 13:00u. Schikt dit niet? Geen nood, over enkele uren kan je de afspraak zelf via je Mijn Ziggo account aanpassen. Zo komt het allemaal weer goed!

Bekijk in context

3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 35169Posts
  • 2594Oplossingen
  • 17694Likes

De downstream vertoont veel (C)CER (RS errors, uncorrectable errors zouden 0 moeten zijn), o.a. door instraling van 4G.

 

Het AOP (TRAS-1000) is verouderd en moet vervangen worden door een TRISZ-DG300, hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

jeroen vervuren
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ik ga het afwachten. Bedankt voor

je reactie

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4663Posts
  • 390Oplossingen
  • 1905Likes

@jeroen vervuren foutcodes/errors moeten we uitbannen, dus daar gaan we je mee helpen. Zoals al terecht is opgemerkt is je AOP helaas aan de oude kant, die heeft zijn beste tijd gehad. Van daaruit lijken de kuren te komen.

Wij gaan deze kosteloos vervangen. Dat kan op 5 juli, tussen 09:00u - 13:00u. Schikt dit niet? Geen nood, over enkele uren kan je de afspraak zelf via je Mijn Ziggo account aanpassen. Zo komt het allemaal weer goed!