1
Vraag
2
Reacties
Aura

Level 5
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Veel time out meldingen in T1 en een beetje in T3 en met grote regelmaat uitval van de verbinding voor een paar minuten, meerdere keren per dag. wat nu?

Beste mensen,

bij het zien van onze netwerkhistorie zie ik dat er in T1 86 time outs staan. Enkele dagen geleden waren dat er nog maar 6.

bij het zoeken naar een oplossingen of antwoord wat ik hieraan kan doen, kwam ik een bericht tegen, zie bijlage waarin wordt aangegeven dat we daar zelf niets aan kunnen veranderen.

Alvast voor de duidelijkheid: we hebben geen enkele nieuwe of andere apparaten in huis gekregen.

er is niets  aan het modem of wat dan ook gewijzigd. Het enige is dat we sinds 3 maanden regelmatig uitval ervaren. Meestal meerdere dagen achter elkaar, meerdere keren op een dag voor een paar minuten. Soms op twee apparaten tegelijk en soms op alle apparaten tegelijk, zelfs de bekabelde.

Het probleem begon 3 maanden geleden zonder aanwijsbare reden, de monteur heeft toendertijd wel de splitter en toebehoren vernieuwd en de connector in de kast aan de overzijde van de straat. De connector was geoxideerd.

maar de uitval speelde kort voor de komst van de monteur en veranderde daarna eigenlijk niet...we namen de uitval maar op de koop toe. Maar nu ben ik het eigenlijk goed zat. Vandaar dat ik nu de netwerkhistorie met bijbehorende vraag stel.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@Aura Inmiddels heb ik terugkoppeling van de betreffende afdeling. De storing wordt inderdaad door een andere klant in jouw buurt veroorzaakt. Er is contact opgenomen met de betreffende klant en er staat een monteursafspraak ingepland voor 04-01-2021. Hierna is het probleem dus definitief uit de wereld  .

Bekijk in context

25 Reacties 25
Aura
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Hierbij de foto’s van de  huidige netwerkstatus.

ik kijk uit naar jullie hulp, met name omdat we een stabiele verbinding nodig hebben zodat onze zoon de online lessen van school kan volgen zonder onderbrekingen.

 

met vriendelijk groet Aura

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Aura 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, morgen hier langskomen.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @Aura en welkom op de Community,

Goed dat je dit forum gevonden heb! Ontzettend vervelend dat je verbinding niet werkt zoals het hoort. Ik heb daarom even een blik geworpen op het signaal en zo te zien 
wordt het upstream signaal op jouw verbinding verstoord. Om dit op te lossen heb ik een netwerkmonteur voor je geregeld op dinsdag 22 december 2020 tussen 12:00 uur en 18:00 uur.
Mocht het niet lukken op die datum, dan is de afspraak via Mijn ZIggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken eenvoudig te wijzigen. 

Laat na het monteursbezoek maar weten wat je bevindingen zijn. 

Alvast een prettig weekend en fijne feestdagen gewenst!

Groeten,

Paul 

Aura
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Beste @Paul Ziggo 

 Fijn dat er en monteur komt, maar de mail waarin staat dat ik voor 50 euro verzekerd ben van een oplossing vind ik wel zeer tegenstrijdig. Als er zoals de mail doet vermoeden voor moet gaan betalen is het zelfs zo dat ik stevig ben aan het overweg om over te stappen naar een andere provider.

Maar ik zal niet te snel vooruit lopen en eerst uw antwoord afwachten.

 

met vriendelijke groet,

Aura

Aura
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Zie bijgevoegde foto met de informatie omtrent de tarieven voor een monteur.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Aura Zie de onderstreepte zinnen in de mail, je hebt al een monteur gehad en die werkzaamheden vallen ook onder de garantie, als die geen verbetering hebben opgeleverd, daarnaast is een netwerkmonteur speciaal voor het deel van het Ziggo netwerk waar nooit een rekening voor komt voor de klanten, die komt alleen als eerdere monteurs geen resultaat hebben opgeleverd en de kosten daarvan zijn altijd voor Ziggo:

(Of je moet ergens zelf iets volledig of geheel foute wijze iets veranderd hebben in de meterkast waardoor duidelijk blijkt dat Ziggo er niets aan kan doen, maar dat verwacht ik niet, gezien je verhaal.)

 

Aura
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Hallo @Paul Ziggo 

Enkele dagen gelden is er een monteur geweest. De monteur is ongeveer een half uur bezig geweest met zijn laptop en allerlei kabels aangesloten op het modem. Hij heeft niet gekeken of gemeten in de kast in de straat.

Ondanks verwoedde pogingen waarbij we hem vroegen wat hij constateerde of had gedaan kwam er nauwelijks uitleg.

Het enige dat hij zei was dat het signaal vanuit de wijkkast niet goed was en dat dat mogelijk kwam doordat iemand nog een oude beeldbuis televisie zou hebben staan.

Er zou naar gekeken gaan worden…

En dus lag het signaal er gisteren weer uit. 
 

Dus ben nu benieuwd hoe verder. Volgens de monteur waren wij niet de enige in de buurt.

 

met vriendelijke groet,

Aura

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Aura schreef: “Hij heeft niet gekeken of gemeten in de kast in de straat.”

Als er op bepaalde frequenties bepaalde storingen te zien zijn, die horen bij een storing die veroorzaakt worden door iemand anders, hoeft een netwerkmonteur niet meer in de straatkast te kijken, dan is het al duidelijk.

Er wordt verder gekeken vanuit het netwerk operating centre, waar die storing vandaan komt en zal er een monteur naartoe gestuurd worden, als die geen actie mag ondernemen, dan wordt die klant afgesloten tot het opgelost is.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@Aura Ai! Daar is inderdaad meer aan de hand. De monteur heeft vervolgstappen uitgezet, omdat het om een probleem op buurtniveau gaat. Wat de status van dit ticket is, moet ik je schuldig blijven aangezien ik geen toegang heb tot dat systeem. Desalniettemin heb ik om een statusupdate gevraagd. Zodra we meer weten, hoor je van ons!

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@Aura Inmiddels heb ik terugkoppeling van de betreffende afdeling. De storing wordt inderdaad door een andere klant in jouw buurt veroorzaakt. Er is contact opgenomen met de betreffende klant en er staat een monteursafspraak ingepland voor 04-01-2021. Hierna is het probleem dus definitief uit de wereld  .

Aura
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Beste @Vincent Ziggo 

dankjewel voor het bericht. Fijn dat het zo wordt opgelost.

een goede jaarwisseling gewenst!
 

Vriendelijke groet, Aura

Aura
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Beste @Vincent Ziggo 

 

Ik vraag me af hoe nu verder. Het is kort dag nadat er op 4 januari een monteur zou zijn geweest bij het adres dat storing in de wijk zou veroorzaken.

Net nu we een goede verbinding nodig hebben is het probleem van de instabiele wifi groter dan ooit. Het netwerk is niet onstabiele dan anders, maar het is nu wel een grotere bron van ergernis omdat onze zoon meerdere keren uit het teamsprogramma wordt gegooid met de melding verbindingsproblemen. De kostbare lestijd die hij online krijgt loopt hij daardoor mis. Langzaamaan begint het me teveel te worden. We betalen wel gewoon netjes onze abonnementskosten maar krijgen er niet voor terug wat we nodig hebben…

Overigens is het zo dat ik zelfs al geen andere apparaten, m.u.v de ipad van mijn dochter, met internet gebruik om het netwerk niet extra te belasten. Dit is niet meer leuk, maar ik weet niet meer wat ik ermee moet!
 

Aura

Aura
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Toevoeging met de status van het netwerk 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Super goed dat je om een update vraagt, @Aura . Eigenlijk had ik verwacht dat alles nu opgelost zou zijn met het bezoek dat de monteur op 4 januari heeft gebracht bij jou in de buurt. Dat blijkt nu anders. 

Ik kijk graag verder met je mee. 

Als ik je modem nu uitlees zie ik dat de wifi netwerken in het modem staan uitgeschakeld. Heb je een eigen router aangesloten? 
Ik zie ook dat de ruisverhouding heel erg afwijkend is. Dit is mogelijk de oorzaak van de uitval die je constant ervaart. Zou je eens foto's willen sturen van je hoofdaansluiting van Ziggo in jouw woning en hoe je modem hierop aangesloten is? 

 

Aura
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Beste @Marije Ziggo 

in de bijlage de gevraagde foto’s. Is moeilijk om goed te laten zien, maar bij de allereerste keer in het najaar van 2020 heeft de monteur al meteen de AOP aansluiting en de bijbehorende kabels vervangen.

De wifi netwerken in het ziggo modem staan uit omdat een professionele ict-er een eigen netwerk met ubiquiti heeft aangelegd zodat we een beter bereik van ons wifi-signaal binnenshuis hebben. Diezelfde monteur roemde het gebruikte materiaal en bevestigde dat het daar niet aan ligt. Al ruim een jaar voordat de storing begon is dit geheel aangelegd en dat is ook de reden dat ik metzekerheid durft te zeggen dat dat niet de oorzaak is.

Wat ik wel zeker weet is dat mijn geduld op is. Niet persoonlijk naar u, maar het speelt nu al vanaf september 2020 en er is niets geweest van compensatie op wat voor manier dan ook. Enkel hinder. Het is zeer frustrerend als je kinderen juist de enige verbinding die ze met school hebben er elke keer uitvliegt....

Zou het trouwens mogelijk kunnen zijn dat er iets aan het ziggo-modem mankeert? Wat mij opvalt is dat het lampje waar de netwerkkabel het ziggomodem ingaat niet gewoon brandt, maar flikkert als een malle, als een kapot knipperlicht van een auto.
 

Ik weet het ook niet meer, maar wat ik wel weet is dat ik mijn kinderen een goede verbinding toewens om het online onderwijs wat zo belangrijk voor ze is, kan plaatsvinden!!
 

Aura
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Beste @Marije Ziggo @Paul Ziggo 

Kijk eens naar het topic in deze link. Een op een ons verhaal.

De monteur die hier het laatste is geweest constateerde ook dat het uit de wijkkast kwam. Dus een check in de wijkkast lijkt me geen overbodige luxe. Graag jullie reactie.

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/onstabiel-internet-niets-helpt-57270

Aura

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @Aura,

Sorry voor de late reactie! Inmiddels zie ik dat er op wijkniveau al actie ondernomen is om het signaalprobleem vanuit de groepsversterker op te lossen. 
Naar verwachting zijn de problemen op 12 januari 2021 omstreeks 12:00 uur opgelost. Laat het onder dit topic maar weten als je na die datum nog last hebt van storing. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Hallo @Aura,

Zo te zien is het onderhoud bij jou in de buurt afgerond. Wat zijn op dit moment jouw bevindingen m.b.t. de werking van onze diensten?

Aura
Topicstarter
Level 5
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Hallo @Paul Ziggo 

Tot nu toe zitten mijn kinderen ongestoord online les te volgen. Ik durf het nog niet zo goed te zeggen, maar tot ju toe is de verbinding zo stabiel dat er nog geen enkele keer een onderbreking geweest is.

 

met vriendelijke groet,

Aura

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic