heidelust

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Veel storing bij casting

Chromecast?

Gisteren veel storing gehad bij ontvangst streaming via vimeo. Verleden week hebben jullie hhet ziggo signaal/(nieuwe) modem gecontroleerd. Alles was toen in orde. 

 

Heb gisteren gekeken naar de 8 uur durende voorstelling van Toneelgroep Amsterdam via een link ontvangen via mail (Mircosoft 365) om te kunnen streamen. De voorstelling was opgenoen met VIMEO. Deze link heb vanaf mijn laptop gecast via de chromecast van mijn LG smart TV.  Helaas was het beeld op TV niet 100% stabiel, moest regelmatig "bijtanken" zoals ik dat ook gewend ben bij Ziggo GO in het buitenland bij het kijken naar een voetbalwedstrijd.

 

Mijn idee is dat de draadloze overdracht van het signaal tussen de laptop en de TV een probleem is/was. Ik zou kunnen proberen om de laptop te verbinden met een HDMI-kabel, maar dat was nu net niet de bedoeling. Zou het kunnen zijn dat tweemaal draadloos (van modem naar laptop en van laptop naar TV het signaal verzwakt?

 

Of zou een glasvezelverbinding een oplossing kunnen bieden? Glasvezel ligt in de meterkast maar is niet aangesloten omdat ik indertijd twee abonnementen iets te veel van goede vond.

Of zou het kunnen helpen wanneer ik de laptop via een hdmi kabel met de TV verbindt?

Ik heb bovenstaande voorgelegd aan uw collega bij ZIGGO webcare. Dit is zijn antwoord:

Hi Wim, ik moest alles even goed lezen hoor. Ik snap je punt, van zo'n voorstelling wil je niets missen. Balen dat niet alles top verliep. Ja, de oorzaak kan divers zijn. Om dat in één bericht af te vangen is heel lastig. Als je andere verbindingen en apparaten wel goed werken, moeten we echt specifiek naar de koppeling met de Chromecast kijken. En dan is de Community handiger. Check: https://community.ziggo.nl/t5/TV/slecht-beeld-prime-video/td-p/40563…. Daar vind je advies en tips. Desnoods kan je aldaar je bevindingen delen. Vaak kom je er dan alsnog wel uit! Zet hem op!

 

1 Reactie 1
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hoi @heidelust en welkom op onze Community! 

Wat jammer dat je niet zonder onderbrekingen de voorstelling hebt kunnen kijken, logisch dat je hier graag een oplossing voor wilt. Het haalt je dan toch uit de hele beleving als het beeld gaat bufferen. Ervaar je dit probleem alleen in combinatie met de Chromecast? Of gebeurt het ook als je direct via je laptop kijkt? 

Uitgelicht topic