1
Vraag
2
Reacties
#MG

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Veel spam/phising

Omdat ik veel spam/phising krijg zou ik graag verzenders/domeinen(via *@) snel willen blokkeren.

Via de browser op de laptop lukt dit. Op browser op tablet en smartphone niet. Ik lees dat er hiervoor geen ziggo email app is die dat kan, maar er wordt verwezen naar andere email app's. Weten jullie met welke app ik afzenders direct kan blokkeren vanuit de app zodat deze ook bij ziggo in de geblokkeerde verzenders lijst komt? zonder telkens te moeten inloggen via mijn laptop om verzenders via ziggo webmail te blokkeren.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70458Posts
  • 4902Oplossingen
  • 19914Likes

Blokkeren is zinloos, spamservers kunnen alles, zelfs je eigen mailadres, als afzender plaatsen en dat is dus oneindig en dat gaat goed tot de blokkeerregels aan het maximum aantal zijn gekomen en als je per ongeluk een domein blokt waar je ook andere mail van kunt krijgen, dan krijg je die ook niet meer.

Het beste resultaat krijg je door de spam naar de spam map te verplaatsen of te slepen, blijkt uit de praktijk, daar leert de automatische spamfilter van en als er veel activiteit is, dan kijkt Ziggo handmatig om één en ander aan te passen.

Spammers gebruiken steeds nieuwe technieken, 6 van de 7 mails op het internet is spam en die wordt er vrijwel geheel al uitgefilterd, te streng filteren blokt ook goede mail.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70458Posts
  • 4902Oplossingen
  • 19914Likes

Blokkeren is zinloos, spamservers kunnen alles, zelfs je eigen mailadres, als afzender plaatsen en dat is dus oneindig en dat gaat goed tot de blokkeerregels aan het maximum aantal zijn gekomen en als je per ongeluk een domein blokt waar je ook andere mail van kunt krijgen, dan krijg je die ook niet meer.

Het beste resultaat krijg je door de spam naar de spam map te verplaatsen of te slepen, blijkt uit de praktijk, daar leert de automatische spamfilter van en als er veel activiteit is, dan kijkt Ziggo handmatig om één en ander aan te passen.

Spammers gebruiken steeds nieuwe technieken, 6 van de 7 mails op het internet is spam en die wordt er vrijwel geheel al uitgefilterd, te streng filteren blokt ook goede mail.

#MG
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dankje Bert voor je reactie, vervelend om te horen dat er weinig aan te doen is. Omdat het er erg veel zijn ben ik toch maar aan het proberen met filters (ipv afzender blokkeren) Ik heb ondertussen al 12 filters en er komt ook goede mail in de spam. Mocht dit niet veel helpen, zal ik de hoop ook opgeven en de filters weer verwijderen  😞

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70458Posts
  • 4902Oplossingen
  • 19914Likes

Sleep of verplaats ook de goede mail uit de spam map naar Postvak IN, ook daar leert de spamfilter van.

Uit de praktijk blijkt dat het zich op een gegeven moment oplost.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic