Vraag
Reacties
Oplossing
NRD-LO
Level 4

Veel spam mails

Laatste tijd is de spam behoorlijk op mijn adressen.

Vaak denk ik waarom verdwijnen doe mails niet in de spambox, zijn altijd de zelfde.

Maar van deze vraag ik me helemaal af waarom word die niet geblokt.

Als Ziggo zijnde weet je toch dat je deze niet van Ziggo afkomt.

IMG_20220712_174754.jpg

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dat werkt ook de andere kant op @NRD-LO 

Het kan soms even duren, omdat de spamfilter voor iedereen werkt, maar mijn ervaring is dat het wel werkt op die manier.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ze lijken hetzelfde, alleen in de achtergrond zijn ze vaak heel anders.

85% van alle mail op het internet is spam, er worden er al veel uitgefilterd door de automatische spamfilter, dat is handmatig niet te doen.

Spammers gebruiken geautomatiseerde spamservers en weten steeds wegen te vinden om de spamfilter te omzeilen.

Er komen steeds strengere spamregels en verzend regels voor mail verzendingen, alleen als de spamfilter ineens te streng komt te staan, kunnen goede mails ook niet meer goed aankomen of in de spam map belanden.

De beste weg is om de spam naar de spam map te slepen of te verplaatsen via IMAP of in de webmail, daar leert de spamfilter van en als er veel mails in de spam map komen, wordt er handmatig gekeken wat er aan de hand is.

0 Kudos
NRD-LO
Level 4
Topicstarter

Werkt dit ook de andere kant op?

Ik heb soms mailtjes in de spambox zitten wat nou weer geen spam is.

De beste weg is om de spam naar de spam map te slepen of te verplaatsen via IMAP of in de webmail, daar leert de spamfilter van en als er veel mails in de spam map komen, wordt er handmatig gekeken wat er aan de hand is.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dat werkt ook de andere kant op @NRD-LO 

Het kan soms even duren, omdat de spamfilter voor iedereen werkt, maar mijn ervaring is dat het wel werkt op die manier.