Sinds enige tijd ervaar ik veel packetloss op mijn verbinding (ook rechtstreeks met netwerkkabel op modem)
Modem al gereset, coax kabel naar modem vervangen, splitter er tussenuit gehaald, etc. Nu belde ik helpdesk maar kreeg te horen dat ze pas vrijdag een monteur kunnen sturen. Word daar niet heel gelukkig van.
Kunnen iemand hier wellicht alvast iets betekenen op afstand?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ziggo monteur heeft een koppeling vanaf groene kabel naar AOP vervangen maar sorteerde geen effect. Heb met enige moeite aangestuurd op het vervangen van de modem. Dat bleek gelukkig de oplossing
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
zou je de upstream/downstream gegevens kunnen posten vanuit de modem omgeving
Ik zie wat lichte ruis. Zou jij toevallig een foto kunnen maken van je AOP en aansluitmateriaal.
Zou jij toevallig ook een foto willen plaatsen waarop de netwerkhistorie staat.
Alvast bedankt
Er is niet alleen ruis aanwezig. In de downstream is het vermogen veel te hoog, dit dient 11 dBmV of lager te zijn. In de upstream is het vermogen laag en zijn er slechts twee van de zes kanalen (zie dat het om fUPC gaat) gekoppeld. Mogelijk is het modem via een versterker aangesloten?
Nope, rechtstreeks op AOP. Zowel met als zonder splitter getest. Voor de goede orde, deze verbinding heeft een jaar goed gewerkt. Er is verder niets aan de setup veranderd.
Heb vandaag de monteurs afspraak naar morgen avond kunnen verplaatsen. Hoop dat een monteur dit kan fixen.
Upload is hooguit 2mbit, dus dat lijkt wel in lijn te zijn met het beschikbaar zijn van slechts 2/6 van de upstream signalen. Buurman heeft 0 issues met zijn Ziggo verbinding overigens.
vreemd.
ben wel nieuwsgierig wat uiteindelijk het probleem is.
Met splitter weer aangesloten haal ik nu tussen de 11 en 8 dBmv op de downstream kanalen. Upstream heeft er nu 4 van de 6. Merk geen verschil. Enfin, ik post morgen wel even terug als monteur is geweest
Heb je het modem ook opnieuw opgestart nadat je het weer via de splitter hebt aangesloten? Mogelijk kunnen dan wel alle upstream-kanalen worden gekoppeld. Het downstream-vermogen is nu in elk geval in orde.
Ziggo monteur heeft een koppeling vanaf groene kabel naar AOP vervangen maar sorteerde geen effect. Heb met enige moeite aangestuurd op het vervangen van de modem. Dat bleek gelukkig de oplossing
Fijn om te horen.
Als ik het vragen mag welk modem is het geworden?
Hoop te horen
Een Motorola SBV5120
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.