1
Vraag
2
Reacties
AnsHans72

Level 4
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Veel last van bufferen/laden

Hoi,

Probeer DSL REPORTS eens geeft veel info, bij mij erg veel last van bufferbloat, erg vaak sinds de snelheid verhoging, terwijl je weer een prijsverhoging krijgt. Ziggo raakt de weg een beetje kwijt lijkt mij. het moet snel verbeteren binnenkort komt hier glasvezel dan heb je meer keuze ook omdat F1 weg gaat bij Ziggo maakt dat de keuze makkelijker om te switchen. Hopelijk lost ziggo het op was altijd tevreden maar nu hopeloos.

4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 345Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @AnsHans72 

Ik heb jouw bericht even verplaatst naar een nieuw topic. Het topic waarin je het plaatste ging over de speedtest en of de resultaten daarvan betrouwbaar zijn. 
Het probleem wat jij ervaart heeft hier niet zoveel mee te maken, vandaar een nieuw topic. 

Ik kan mij voorstellen dat je door de vele buffel/laadt problemen overweegt om over te stappen naar een ander provider.  Dit kan vanzelfsprekend niet de bedoeling zijn. 

Je geeft aan dat je dit ervaar sinds de snelheidsverhoging.  Daarvoor ervoer je nooit problemen? 

Wanneer ik het modem onder de loep neem, zie ik wel wat kleine afwijkingen in het signaal.
Waar komt Ziggo bij jou de woning binnen en hoe zit het modem hierop aangesloten?
Kun je eens een foto sturen van deze aansluiting? 

Ik hoor graag van je.

AnsHans72
Topicstarter
Level 4
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt Jiri voor je snelle reactie,

Ons appartement is van eind 2015, de aansluiting komt binnen in de meterkast er is standaard een splitter op geplaats met 2 uitgangen, wij wonen in Ziggo gebied (5371ar) het modem is van ARIS mijn pc is aangesloten met een orginele ziggo kabel (zat bij het modem) Het probleem doet zich voor zowel op Wifi 2.4 en 5.0 hz maar ook op utp kabel. Het meeste last ervaar ik bij ziggo go kijken op de PC, ook wanneer ik via de app. F1Race control kijk dan stokt het beeld en de tijd op TV en pc gaat dan steeds meer afwijken.

Hopelijk heb je hier iets aan, ik kan ook eventueel een DSL REPORTS van een meting sturen misschien heeft U hier iets aan. M.v.g. Hans

AnsHans72
Topicstarter
Level 4
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bufferbloat, kan de PC daar invloed op hebben, PC ; ASUS ET2230i All in one  -   i5-4460T CPU  --  1TB---8GB - 1.90 Ghz    windows 10 Home versie 21H1

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78752Posts
  • 5319Oplossingen
  • 23517Likes

Als eerste mogelijke oplossing: