Ik heb een Braun BTV 1 IEC-NL AOP en POA-01-B splitter.
Van de splitter gaat de ziggo coax kabel rechtstreeks naar de Connect Box.
Wat kan het probleem zijn. ?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Er is veel ruis aanwezig in zowel de downstream als de upstream. Er is sprake van kanaaluitval in de downstream (RCS partial service).
Zou je het modem tijdelijk direct op het AOP kunnen aansluiten? Vervolgens graag het modem opnieuw opstarten en na enkele uren opnieuw de downstream/upstream-gegevens plaatsen.
Modem rechtstreeks aangesloten op het AOP.
Er is nog steeds teveel ruis aanwezig, dit moet verder worden onderzocht door Ziggo. Er lijkt een probleem te zijn tussen AOP en EV (eindversterker/straatkast). Mogelijk is een monteursafspraak noodzakelijk.
Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Welkom hier op de Ziggo Community, @TedZ! Leuk dat je ons hier hebt weten te vinden 🙂
Tobias heeft je geüploade documenten al bestudeerd en er lijkt sprake te zijn van ruis op je verbinding. Dit kan logischerwijs zorgen voor problemen met de stabiliteit en/of snelheid van je verbinding. Ervaar je ook daadwerkelijk problemen met de verbinding? Zo ja, wat voor problemen zijn dat precies?
Er staat een onderhoudsbeurt van het netwerk in je buurt gepland voor komende vrijdagochtend van 01.00 uur 's nachts tot 06.00 uur 's ochtends. Als het goed is heb je hier afgelopen vrijdag bericht van gehad. Ik stel voor dat we deze beurt in ieder geval nog even afwachten alvorens over te gaan op bijvoorbeeld het inplannen van een monteur. Laat gerust weten hoe jij hierover denkt!
Beste Erik,
Prima, we wachten de onderhoudsbeurt as vrijdag even af.
Hi @TedZ
Als het goed is, is het onderhoud helemaal klaar. Wil je het modem eens voor 30 seconden van de stroom halen?
Vervolgens mag je het de aankomende dagen even in de gaten houden en ben ik benieuwd of het verbeterd is 🙂
Modem van de spanning gehaald. Wachten het even af.
Nieuwe afdruk gemaakt van de logs. Nog steeds veel fouten na RS op kanaal 24 en T3 timeouts.
Zowel in de downstream als upstream is nog ruis aanwezig. Om dit verder te laten onderzoeken is een monteursafspraak nodig.
Bedankt voor je terugkoppeling, @TedZ. Jammer dat het probleem niet is opgelost en dat het netwerkonderhoud niet voor verbetering heeft gezorgd. Ik heb een monteursafspraak voor je ingepland voor komende maandag 28 maart tussen 12.00 en 18.00 uur. Hopelijk past dit. Zo niet, dan wijzig je de afspraak eenvoudig vanuit je Mijn Ziggo account.
Beste Erik,
Mail ontvangen met afspraak. Begrijp ik het goed dat ik in ieder geval 50,- euro moet betalen voor die monteur. ? Ook als het probleem bij jullie ligt ?
Deze kosten worden alleen in rekening gebracht als de oorzaak van de problemen in de binnenhuisinstallatie ligt. Gezien de ruis (ook) aanwezig is wanneer het modem direct op het AOP aangesloten is lijkt deze oorzaak echter buitenshuis te liggen.
Ok duidelijk.
Goedemiddag @TedZ
We zijn inmiddels 2 dagen verder na de afspraak met de monteur. We zijn heel benieuwd naar de uitkomst en je ervaring sindsdien.
Hou je ons hier op de hoogte?
Monteur is inderdaad afgelopen maandag geweest. Kon aan mijn huisinstallatie niets verkeerds vinden.
Hij heeft mijn oude Connect box omgewisseld voor een Compal Connect box.
Dat heeft niets geholpen. Zie de printscreens van het modem.
Inderdaad nog steeds vrij veel ruis aanwezig in de downstream. Had de monteur geen meetapparatuur bij zich?
Hij heeft er inderdaad wel even een meter aangehangen maar daar kon hij niet zoveel aan zien volgens hem.
Ondanks de aanwezige ruis worden in de log tot nog toe geen signaalproblemen gemeld. Bij het Arris-modem was dit wel het geval.
Ik zie nog wel T3 timeouts.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.