1
Vraag
2
Reageer en help mee
TedZ

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Veel fouten na RS op kanaal 24 en T3 timeouts

Ik heb een Braun BTV 1 IEC-NL AOP en POA-01-B splitter.

Van de splitter gaat de ziggo coax kabel rechtstreeks naar de Connect Box.

Wat kan het probleem zijn. ?

30 Reacties 30
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Enkele T3 timeouts per dag zouden niet voor merkbare problemen moeten zorgen.

TedZ
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

en veel meer Pre en Post RS errors bij het Compal modem.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Die kolommen hebben andere betekenissen op het Compal SmartWifi modem, de 'Pre RS Errors' kun je in principe negeren:

 

  • Arris: correctable en uncorrectable codeword errors
  • Compal: unerrored codewords en correctable codeword errors
TedZ
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ok duidelijk.

TedZ
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Vandaag weer een paar prtscn gemaakt van de log.

116 T3 Timeouts en B-Int--Ring-Failure fouten

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik vermoed dat de T3 timeouts en ranging-problemen werden veroorzaakt door werkzaamheden, gezien de gewijzigde kanaalfrequenties in de upstream. Er is nog altijd veel ruis aanwezig in de downstream, dit moet verder worden onderzocht door Ziggo. Ik heb de moderators ingelicht.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @TedZ

 

Ik ben een modem sessie gestart voor de komende 5 dagen om te beoordelen wat het modem doet qua signaal.

zou je ons over 5 dagen een berichtje willen doen? Gaan we dan de uitkomst vergelijken met wat jij ervaart de komende dagen.

TedZ
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Uk, doe ik.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@TedZ, hoe zijn het de afgelopen dagen gegaan en kun je de downstream en upstream gegevens sturen?

TedZ
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Niet veel problemen gemerkt, soms iets traag internet met ophalen webpagina.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dat is alleen maar positief @TedZ

In het uitlezen van de meting kom ik ook geen bijzonderheden tegen. Mocht je nou weer aanhoudend problemen ervaren, meld jij je dan weer?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic