1
Vraag
2
Reageer en help mee
TedZ

Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Veel fouten na RS op kanaal 24 en T3 timeouts

Ik heb een Braun BTV 1 IEC-NL AOP en POA-01-B splitter.

Van de splitter gaat de ziggo coax kabel rechtstreeks naar de Connect Box.

Wat kan het probleem zijn. ?

30 Reacties 30
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Er is veel ruis aanwezig in zowel de downstream als de upstream. Er is sprake van kanaaluitval in de downstream (RCS partial service).

 

Zou je het modem tijdelijk direct op het AOP kunnen aansluiten? Vervolgens graag het modem opnieuw opstarten en na enkele uren opnieuw de downstream/upstream-gegevens plaatsen.

TedZ
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Modem rechtstreeks aangesloten op het AOP.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Er is nog steeds teveel ruis aanwezig, dit moet verder worden onderzocht door Ziggo. Er lijkt een probleem te zijn tussen AOP en EV (eindversterker/straatkast). Mogelijk is een monteursafspraak noodzakelijk.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Welkom hier op de Ziggo Community, @TedZ! Leuk dat je ons hier hebt weten te vinden 🙂

Tobias heeft je geüploade documenten al bestudeerd en er lijkt sprake te zijn van ruis op je verbinding. Dit kan logischerwijs zorgen voor problemen met de stabiliteit en/of snelheid van je verbinding. Ervaar je ook daadwerkelijk problemen met de verbinding? Zo ja, wat voor problemen zijn dat precies?

Er staat een onderhoudsbeurt van het netwerk in je buurt gepland voor komende vrijdagochtend van 01.00 uur 's nachts tot 06.00 uur 's ochtends. Als het goed is heb je hier afgelopen vrijdag bericht van gehad. Ik stel voor dat we deze beurt in ieder geval nog even afwachten alvorens over te gaan op bijvoorbeeld het inplannen van een monteur. Laat gerust weten hoe jij hierover denkt!

TedZ
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Erik,

Prima, we wachten de onderhoudsbeurt as vrijdag even af.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @TedZ

 

Als het goed is, is het onderhoud helemaal klaar. Wil je het modem eens voor 30 seconden van de stroom halen? 
Vervolgens mag je het de aankomende dagen even in de gaten houden en ben ik benieuwd of het verbeterd is 🙂

 

TedZ
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Modem van de spanning gehaald. Wachten het even af.

TedZ
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nieuwe afdruk gemaakt van de logs. Nog steeds veel fouten na RS op kanaal 24 en T3 timeouts.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Zowel in de downstream als upstream is nog ruis aanwezig. Om dit verder te laten onderzoeken is een monteursafspraak nodig.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Bedankt voor je terugkoppeling, @TedZ. Jammer dat het probleem niet is opgelost en dat het netwerkonderhoud niet voor verbetering heeft gezorgd. Ik heb een monteursafspraak voor je ingepland voor komende maandag 28 maart tussen 12.00 en 18.00 uur. Hopelijk past dit. Zo niet, dan wijzig je de afspraak eenvoudig vanuit je Mijn Ziggo account.

TedZ
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Erik,

Mail ontvangen met afspraak. Begrijp ik het goed dat ik in ieder geval 50,-  euro moet betalen voor die monteur. ?  Ook als het probleem bij jullie ligt ?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Deze kosten worden alleen in rekening gebracht als de oorzaak van de problemen in de binnenhuisinstallatie ligt. Gezien de ruis (ook) aanwezig is wanneer het modem direct op het AOP aangesloten is lijkt deze oorzaak echter buitenshuis te liggen.

TedZ
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ok duidelijk.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @TedZ

 

We zijn inmiddels 2 dagen verder na de afspraak met de monteur. We zijn heel benieuwd naar de uitkomst en je ervaring sindsdien.

Hou je ons hier op de hoogte?

TedZ
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Monteur is inderdaad afgelopen maandag geweest. Kon aan mijn huisinstallatie niets verkeerds vinden.

Hij heeft mijn oude Connect box omgewisseld voor een Compal Connect box.

Dat heeft niets geholpen.  Zie de printscreens van het modem.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Inderdaad nog steeds vrij veel ruis aanwezig in de downstream. Had de monteur geen meetapparatuur bij zich?

TedZ
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hij heeft er inderdaad wel even een meter aangehangen maar daar kon hij niet zoveel aan zien volgens hem.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ondanks de aanwezige ruis worden in de log tot nog toe geen signaalproblemen gemeld. Bij het Arris-modem was dit wel het geval.

TedZ
Topicstarter
Level 3
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik zie nog wel T3 timeouts.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic