Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Veel fouten na RS, dagelijks critical errors waarbij verbinding wegvalt
Hi,
Enige tijd geleden is een (zeer capabele) monteur op bezoek geweest om de verbinding (die naar mijn idee te traag was) te controleren, n.a.v. dit topic. Daarbij is de aansluiting op het AOP vervangen, en is de situatie in huis gecontroleerd. Ik zie echter in de modem (nog steeds) veel fouten na RS, en dagelijks merken we dat de internetverbinding er kortstondig uit ligt (lastig met 4 thuiswerkende personen).
De gegevens van de modem:
Hieronder foto’s van de meterkast:
De modem is rechtstreeks aangesloten op de data-aansluiting van de POA-13-A splitter. De antenneversterker is aangesloten op de TV-aansluiting. We gebruiken GEEN mediabox of andere settopbox. Op TV zien we af en toe de bekende blokjes.
In de modem heb ik WIFI uitgeschakeld; ik heb een TP Link Deco M9 aan de modem hangen, en daaraan een switch voor de bekabelde aansluitingen in huis (één NAS, één desktop). Met WIFI ervaar ik geen problemen.
Probleem is dus dat er geregeld (niet enorm vaak, maar wel dagelijks of meermalen per dag) een hikje is die er voor zorgt dat verbindingen even vastlopen of onderbroken worden. Het aantal post RS errors is over 13 dagen (uptime van de modem).
Je hebt heel veel ruis op alle kanalen (Fouten na RS) die waarschijnlijk de Partial Service veroorzaken, dan verlies je een of meerdere downstream kanalen.
Als je de interne coax installatie een paar uur of een dag loskoppelt, loopt het dan ook op?
Het is even zaak om te duiden of het van de straat komt, op de EV, of van binnen.
Interne coax loskoppelen kan ik wel eens doen. Echter, de monteur heeft dat bekeken, heeft deze specifieke splitter gekozen om zo weinig mogelijk koppeling tussen interne coax en het modem te hebben.
Ik heb nu dus de coax-kabel naar de TV-splitter er weer in zitten. Fouten na RS loopt nog niet op (voor RS wel, maar niet heel snel). Eerst een uurtje zonder TV aan, nu met TV aan. Mag ik daaruit al concluderen dat de oorzaak daar niet zit? Of is dat te kort door de bocht?
In ieder geval zal ik ‘t nog even blijven monitoren.
Zo te lezen is er door de experts op dit forum al goed met je meegedacht. Het plastic kapje op de POA 1A splitter kan er inderdaad voor zorgen dat de splitter niet goed in het aansluitpunt geschoven zit. Hierdoor kan ruis van buitenaf meekomen op het signaal, wat vervolgens terug te zien is in Pre en Post RS errors en storing op de diensten. Bij de POA-1 splitter is het plastickapje iets te groot. Dit is op te lossen door het kapje er vanaf te halen.
Ik heb je gegevens er even bij gepakt en kosteloos een setje met een nieuwe POA 1-B splitter en coaxkabel voor het modem + mediabox toegestuurd. Binnen 4 dagen ontvang je de materialen met de post. Laat nadat je deze materialen hebt aangesloten anders weten wat je bevindingen zijn.
Helaas, het mocht niet baten. Maandagavond vervangen, dinsdag en woensdag stabiel, maar zojuist on 5 over 10 werden weer drie mensen tegelijk uit een meeting gegooid…
Het lijkt mij toch heel sterk wanneer de oorzaak in huis ligt. Op dinsdag en woensdag is hier in huis echt niet anders gewerkt dan op donderdag...
@TinusTik Ontzettend vervelend dat de stappen niet geleid hebben tot de oplossing. Het lijkt mij dan goed dat er nu een netwerkmonteur komt kijken. Ik heb een afspraak met een netwerkmonteur ingepland op maandag 18 januari 2021 tussen 12:00 uur en 18:00 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken te wijzigen.
Laat je na het monteursbezoek weten wat je bevindingen zijn?
Het Formule 1 seizoen staat met 23 raceweekenden weer voor de deur. Van
de GP van Bahrein tot aan de GP van Abu Dhabi zendt Ziggo het hele
seizoen uit in 4K-kwaliteit. Uiteraard exclusief op kanaal Zi...