1
Vraag
2
Reacties
nostradamus

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Veel beloven maar in de praktijk valt het behoorlijk tegen

Ik heb blijkbaar nog een oude zwarte router van Ziggo. Het wifi signaal werkt alleen in de huiskamer(en dan nog zeer matig) maar niet op de 1e en zolderetage. Zojuist gebeld met de helpdesk via 1200 en kreeg een dame aan de lijn die op geen enkele wijze wenste mee te werken om het wifi probleem in mijn woning op te lossen. Een nieuwe witte router zou de oplossing zijn werd mij verteld, maar die krijg ik niet(werd bijna triomfantelijk gezegd) omdat het wifisignaal het nog blijkbaar doet. Wifi signaalversterkers zou ook een oplossing zijn maar kosten geld werd gezegd. Heb de dame in kwestie gewezen op het feit dat Ziggo een niet dan wel zeer matig werkend product levert en daarvoor wel maandelijks het volle abonnementsgeld voor incasseert. Dit nog los van het feit dat Ziggo het wifi signaal in de gehele woning garandeert. De wijze waarop Ziggo met oude en trouwe klanten omgaat is feitelijk de schande voorbij. Je belt met een klacht en na het gesprek sta je met nog legere handen en kookt je bloed over zoveel onbenul. Ziggo zo ga je niet met klanten om!! Doe daar wat aan.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
nostradamus
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
@Zpiep, @Evert en @broekhuis ontzettend bedankt voor het meedenken en jullie bijdragen. Hier heeft een mens wat aan. Ik ben inmiddels benaderd door Ziggo en men is daar van mening dat mijn situatie rechtvaardigt dat ik een nieuwe router krijg. Tezamen met jullie tips, moet het volgende week in orde zijn. Met jullie goedvinden hou ik jullie hier op de hoogte.

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Welke router heb je in gebruik?
Graag merk, model, cijfers en letters.

Als het een modem is wat alleen 2,4 of 5 GHz heeft en geen 2,4 en 5 GHz, dan zou die toch wel omgeruild moeten kunnen worden.
Dat mag je als standaard, in deze tijd, wel verwachten.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Dat lijkt me ook een onbevredigend gesprek. Om u verder te kunnen helpen is toch wat meer informatie nodig. Er zijn meer zwarte routers. Welke heeft u? Kunt u met uw apparaten ook verbinden met het 5GHz netwerk? Dan zou u kunnen vragen om een modem die gelijktijdig op de 2.4 en 5 GHz frequentie kan uitzenden. Verdere tips om uw WiFi te verbeteren zijn op de site van Ziggo te vinden.
nostradamus
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Beste Be rt en Jan F. Allereerst zeer bedankt voor de snelle reacties. De router die ik nu in gebruik heb is een Cisco type EPC 3928. Ik heb de afgelopen tijd alles geprobeerd om het WiFi signaal te verbeteren echter zonder het gewenste resultaat. Het is mij, als leek, niet bekend of mijn huidige router zowel 2.4 Ghz als 5 Ghz gelijktijdig uitzendt.
Music19

Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes
Ik had ook de EPC 3928 die werd met 1 telefoontje ingeruild voor een witte Connectbox. Maar die loste het probleem van een goed wifi signaal in de rest van mijn huis (gelijkvloers) echt niet op.

Een paar wifi stopcontact boosters gekocht (zijn nu ook te huur geloof ik), nu wel overal in huis een goed wifi signaal.
nostradamus
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Music19 bedankt voor je reactie. Het is dan toch fnuikend te moeten constateren dat Ziggo blijkbaar een behoorlijke willekeur kent voor het afhandelen van dezelfde klacht? Mij wordt triomfantelijk haast jubelend door een helpdeskmedewerkster meegedeeld dat ik in geen geval in aanmerking kom voor een andere router behalve als ie stuk is en volgens de betrokken medewerkster was mijn router niet stuk want hij gaf over een paar meter wel wifi signaal. De vraag is wat Ziggo "stuk"vindt en wat niet.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Ik heb begrepen dat de klantenservice wat te gemakkelijk modems omruilde, Ziggo schijnt pasgeleden de voorwaarden wat aangescherpt te hebben .
nostradamus
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Steefb Met het aanscherpen van voorwaarden in z'n algemeenheid heb ik geen moeite, maar waar ik wel moeite mee heb is dat Ziggo met een hele grote broek aan adverteert dat wifi in elke ruimte van je huis gegarandeerd wordt(de zogenaamde "power promise") en dat op alle manieren die garantie gefrustreerd wordt.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Als ik de bladzijde over power promise lees, zie ik onder andere staan dat voor een goede WiFi soms extra maatregelen nodig zijn. De benodigde apparatuur kan worden gekocht of tegen een kleine vergoeding in bruikleen worden verstrekt. Overigens lees ik ook in de specificatie van uw modem, te vinden op de website van Ziggo, dat deze in beide frequentiebanden tegelijk kan uitzenden. Heeft u de 5 GHz band al eens geprobeerd? U kunt om dat te controleren het beste deze band even een andere naam te geven door daar bv. -5 aan toe te voegen.
nostradamus
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Jan F bedankt voor de tip. Heb het geprobeerd maar geen echte verbetering op de 1e en zolderetage. Het lijkt er wel op of de ontvangst op de begane grond ietsjes verbeterd is. Ik laat het hier maar bij en ga me orienteren op een andere aanbieder. Ziggo heeft voor mij wel behoorlijk afgedaan.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Voor alle duidelijkheid ik plaats een mening hier die van mij persoonlijk is.

Wil men echt goed en snelle beste wifi oplossing dan komt in deze tijd alleen maar mesh wifi oplossingen voor de meeste in aanmerking, en veel providers leveren dat nog niet op hun modems/routers zover ik weet. ( heb ik dat goed betreft consumenten?)

Dan dient men zelf e.a. aan te schaffen en heeft men ook niet zoveel gedoe met Support van je ISP war 1ste lijns nu eenmaal niet ......

Is mijn persoonlijke mening en TIP, maakt wat betreft consumenten aansluitingen niet zo heel veel verschil bij wie men zit, wat support betreft moet men bij allen geluk hebben wie men aan d elijn krijgt en welk kennis niveau en/of ze snel doorzetten i.p.v. afwimpelen.

XS4all is zeg maar niet meer.... dat ging nog best goed. :wink:

iets gelijkends?
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/wordt-het-niet-tijd-om-de-apparatuur-te-upgraden-kan-dat-ueberhaupt-37050
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Het overstappen naar een andere provider zal niet zoveel uithalen om precies dezelfde reden waarom een nieuw modem het probleem ook niet gaat oplossen. Je blijft last houden van matige WiFi met technisch op orde apparatuur.

Misschien helpt het als je de WiFi kanalen wijzigt? Hoe je dat kunt doen, wordt hier stap voor stap uitgelegd. Het beste kanaal kun je kiezen met behulp van een WiFi analyzer, te downloaden uit de Playstore of Windows Store. Kies voor de 2.4Ghz uit kanaal 1, 6 of 11 en voor de 5Ghz een kanaal tussen 38 en 52.
broekhua

Level 9
  • 240Posts
  • 4Oplossingen
  • 57Likes
nostradamus
Laat ik je maar direct uit de droom helpen.
Ik ben, voor wat betreft Internet diensten, geabonneerd bij KPN. Hierbij heb ik een Experia V9 modem in gebruik. Voor TV ontvangst heb ik Ziggo als provider.
Ook ik vindt de WiFi ontvangst in mijn woonkamer op een afstand van meer dan 4 meter slecht. Op grotere afstand begint de snelheid behoorlijk af te nemen. Voor de bovenverdieping heb ik een WiFi extender in gebruik gekoppeld met een Lan kabel op mijn Experia box beneden.
Het is maar om teleurstelling te voorkomen als je denkt je WiFi probleem op te lossen bij een andere privider zonder extra maatregelen ter plaatse.
Gr, Arie
nostradamus
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
@Zpiep, @Evert en @broekhuis ontzettend bedankt voor het meedenken en jullie bijdragen. Hier heeft een mens wat aan. Ik ben inmiddels benaderd door Ziggo en men is daar van mening dat mijn situatie rechtvaardigt dat ik een nieuwe router krijg. Tezamen met jullie tips, moet het volgende week in orde zijn. Met jullie goedvinden hou ik jullie hier op de hoogte.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Super! 🙂 Ik ben benieuwd! :thumbsup_tone3:
nostradamus
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ben gistermiddag een half uurtje bezig geweest het nieuwe modem te installeren. Achteraf bezien was het best wel een fluitje van een cent zeker met behulp van de duidelijke gebruiksaanwijzing van Ziggo. Na installatie ging er voor mij een compleet nieuwe wereld open. Ik had zelfs op de zolder een zeer sterk WiFi signaal zonder dat ik daarvoor extenders heb moeten gebruiken. Ben een gelukkig mens en duidelijk weer een Ziggo fan. Het enige wat ik nog moet uitzoeken deze week is dat ik blijkbaar uitsluitend 2.4 Ghz ontvangst heb. Met behulp van de WiFi analyzer(bedankt Evert) zie ik namelijk geen 5 Ghz signaal. Ik wil iedereen bedanken voor de hulp en natuurlijk de goede tips. Heel fijn dat deze community bestaat!
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Staat de 5 GHz zender wel aan? Ook moet in de WiFi analyser iets worden ingesteld om band te vinden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic