Hallo Ziggo community,
Even een beetje achtergrond informatie;
Sinds ik op mijn nieuwe adres woon heb ik erg veel last gehad van wegvallend internet, ik heb in de eerste maanden contact opgenomen met Ziggo klantenservice, maar deze konden destijds niks vinden.
Nu ik ook vaker van thuis werk bij mijn nieuwe baan merk ik dat om de zoveel tijd internet wegvalt soms om de 10 minuten, soms om het half uur, soms zit er ook een uur of 2 tussen maar het probleem komt dagelijks sowieso voor, dit duurt dan van rond de 10 seconden tot soms wel 4/5 minuten lang dat ik connectie problemen heb en niks kan doen.
Wat mij opviel tijdens deze storingen was dat bij chatservices zoals Discord ik de voicechat van vrienden wel perfect bleef ontvangen, maar dat echter hun mij niet meer konden verstaan. Mijn games bleven ook vasthangen terwijl de voicechat gewoon door komt. Dit vond ik sinds de eerste dag vreemd totdat ik inlogde op het Ziggo modem en bij de netwerk historie een waslijst aan t3 time-outs tegen kwam. Dit is dus een storing bij de upload waarschijnlijk.
Nu ben ik niet de enige van mijn vrienden die in deze straat woont en ben ik bij een vriend gaan kijken die ook bij Ziggo zit een paar huizen verder op. En ja hoor, precies hetzelfde probleem met t3 time-outs en al jaren lang problemen hiermee. Misschien toeval, misschien ook niet.
Nu is de vraag, wat kan ik doen en hoe kan Ziggo mij helpen met dit probleem.
In de bijlage 2 afbeeldingen van de aansluiting, kabel is de door Ziggo geleverde kabel.