Beste community,
Op 2 januari heb ik een bezoekje gehad van een monteur voor het vervangen van ons AOP nav uitval diensten. de monteur heeft een BTV-01 geplaatst met een POA 01 B. Het betreffende modem is een Sagemcom F3896 ivm Giga internet.
De uitval wordt niet meer ervaren, en de snelheid wordt ook behaald. Ik zie vanuit het modem echter nog veel critical meldingen en T3 naar voren komen.
Kan ik deze hoeveelheid T3 meldingen negeren, of is het netwerk niet zoals het moet zijn? Tot dusver geen klachten in huis, maar wegens het vele thuiswerken wil ik graag eventuele toekomstige problemen voor blijven.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
René
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Even een update voor iedereen. De problemen zijn opgelost naar aanleiding van het monteursbezoek bij de klant in kwestie. Geen enkele T2/T3/T4 op het ATDMA of op het OFDMA. Op een enkele schommeling na tussen IUC 9/10 is het netwerk erg stabiel, en wordt de upload ook weer behaald. Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken en de inzet. Hier mag een slotje op 😀
Helaas moet ik constateren dat ik opnieuw veel T2/T3 meldingen en verstoring op het OFDMA naar voren zie komen. +- 1 week heb ik een erg rustig netwerk ervaren. Zou hier opnieuw intern naar gekeken kunnen worden? Of wellicht bij de klant, welke de verstoring in de wijk genereerde, wijzigingen zijn geweest? Of dat hier iets anders speelt? Onderstaand de huidige logjes. Ik heb eerder een reboot gedaan. Toen stond de T2 op 31 en OFDMA op 625 T3. Op de Downstream aan mijn kant zie ik geen RS fouten, ook niet eerder gezien.
04-03-2025 16:21:50 | warning | RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=9c:24:72:cf:1b:72;CMTS-MAC=00:17:10:91:cc:8d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; |
04-03-2025 16:21:47 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=9c:24:72:cf:1b:72;CMTS-MAC=00:17:10:91:cc:8d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; |
04-03-2025 16:21:47 | critical | No Maintenance Broadcasts for Ranging opportunities received - T2 time-out;CM-MAC=9c:24:72:cf:1b:72;CMTS-MAC=00:17:10:91:cc:8d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; |
04-03-2025 16:21:21 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=9c:24:72:cf:1b:72;CMTS-MAC=00:17:10:91:cc:8d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; |
04-03-2025 16:21:20 | warning | TCS Partial Service;CM-MAC=9c:24:72:cf:1b:72;CMTS-MAC=00:17:10:91:cc:8d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; |
04-03-2025 16:21:20 | critical | No Maintenance Broadcasts for Ranging opportunities received - T2 time-out;CM-MAC=9c:24:72:cf:1b:72;CMTS-MAC=00:17:10:91:cc:8d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; |
04-03-2025 16:20:18 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=9c:24:72:cf:1b:72;CMTS-MAC=00:17:10:91:cc:8d;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; |
ED3.0 Upstream kanalen
0 | ATDMA | 0 | 2 | 0 | 0 |
1 | ATDMA | 0 | 2 | 0 | 0 |
2 | ATDMA | 0 | 2 | 0 | 0 |
3 | ATDMA | 0 | 2 | 0 | 0 |
Kanaal Kanaal soort Aantal Actieve Subcarriers Eerste Actieve Subcarrier (Hz) T3 Timeouts T4 Timeouts
24 | OFDMA | 625 | 98000000 | 16 | 0 |
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
0 | ATDMA | 0 | 15 | 0 | 0 |
1 | ATDMA | 0 | 15 | 0 | 0 |
2 | ATDMA | 0 | 15 | 0 | 0 |
3 | ATDMA | 0 | 15 | 0 | 0 |
D3.1 Upstream kanalen
24 | OFDMA | 625 | 98000000 | 324 | 1 |
Is er iemand aanwezig? Of wordt dit niet gezien door een moderator gezien er eerder een oplossing leek te zijn voor mijn probleem?
@Rene89 dank voor je reminder en sorry dat je niet eerder een reactie hebt gehad van ons. Door wat onzuiverheden in het netwerk kan hier aan jouw kant dit resultaat naar boven komen. We houden het netwerk in de gaten en is het belangrijk dat het bij jou na een herstart weer goed gaat.
Dankjewel voor je reactie Jos 🙂 Heb je enig zicht op verbetering op het netwerk? Het werken thuis wordt op deze manier erg lastig gemaakt. Korte verbrekingen tijdens meetings en telefoongesprekken. Uit interesse, kun jij zien waar de storing zich in het netwerk bevindt?
Hey @Rene89 helaas geen directe schuldige te vinden. Wel instabiliteit in het netwerk bij jullie in de buurt. We gaan op onderzoek uit om een oorzaak te vinden, zodra we er meer van weten hoor je het van ons.
Hi @Rene89 ,
Het ligt op dit moment bij de verantwoordelijke afdeling, maar hopen nog iets meer te weten te komen over de specifieke problemen die je ervaart. Daarmee bedoelen we dus niet de logs van het modem, de T2 en T3's, maar jouw huidige ervaring qua verbinding. Uit je laatste reactie maak ik op dat het gaat om onderbrekingen tijdens calls? Kun je daar meer over uitweiden en zijn er nog andere issues die je ervaart?
Dankjewel voor je reactie 🙂 Het zijn voornamelijk koete onderbrekingen bij mij en mijn partner tijdens een vergadering/call. We blijven de tegenpartij wel horen, maar de tegenpartij ons niet.
in de logging zie ik op dat moment een partial service en vele T2/T3 op het OFDMA. Upload blijft op dat moment ook schommelen.
ik moet eerlijk zijn dat sinds dinsdag het netwerk ineens weer stabiel is. Geen enkele T2/T3 meer zichbaar op AFDMA en OFDMA. Enkel nog schommeling in kanaal 9 en 10
Tp link DECO heeft op dit moment ook problemen met het Sagemcom modem. Dus dat kan ook nog invloed hebben op je verbinding. Dit probleem is in onderzoek. Tijdelijke oplossing is het modem resetten.
De schakelingen die er zijn is namelijk geen uitval.
Hi @Rene89,
Dank je wel voor je toelichting, top! Wel knap irritant dat zowel jij als je partner dezelfde problemen ervaart. Maar ik begrijp dat het vanaf dinsdag stabiel werkt en je geen problemen of foutmeldingen meer ziet. Dat is natuurlijk mooi, maar wel houden hier even vinger aan de pols en wel blijven dit monitoren.
Voor nu een goed weekend!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.