Nu weer vele T3 meldingen de laatste tijd zie screenshots.
In 7 minuten weer 4 T3 fouten erbij
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goedemiddag @CobusR
Wat jammer dat er nog niemand is langsgeweest in je topic om je te helpen met de T3 meldingen.
Ik haak hiervoor @tobiastheebe met zijn expertise aan. Zodra hij tijd heeft zal hij dit verder met je onderzoeken 🙂
@Jamyla Ik had eerder al willen reageren, maar kan hier helaas niet zoveel mee. De coaxinstallatie is up-to-date, zoals uit het vorige topic bleek. De T3 timeouts komen op OFDMA voor, in eerdere topics (1, 2) was ook al instabiliteit/uitval op zowel ATDMA als OFDMA zichtbaar. De US MER + CER zouden dus nogmaals gecontroleerd moeten worden. Mogelijk een storende medeklant elders binnen het wijknet/segment?
Tja ik wacht wel weer af zoals in eerdere topics aangeven is het zo weken weinig last en in een keer is het weer raak en dan merkt mijn vrouw ook weleens uitval al moet gemeld worden dat dat gelukkig niet veel is. Maar dit is al vanaf het begin dat het iedere keer weer de kop op steekt, binnenhuis is alles goed de aansluiting in de verdeler is ook goed die is de vorige keer aangepakt door een monteur dus tja weet het eigenlijk niet goed hoe nu verder?
Ziggo doet er toch niks aan en zegt dat alles in orde is
Ah helder, ik had niet door dat hier al eerder een topic voor liep. Dank @tobiastheebe
@MR_CHIP Jouw reactie in dit topic is verder niet van toegevoegde waarde. Ik zie niet in hoe jij met deze opmerking de topic starter tot dienst bent met het oplossen van zijn/haar probleem.
@CobusR Het moet natuurlijk niet zo zijn dat het een tijdje goed gaat en dan weer bar en boos is. Ik stel toch voor een nieuwe netwerkmonteur aan te sturen. Sta je daar nog voor open? Dan plan ik een afspraak voor jou in.
Prima hoor doe dat maar graag in de middag als het kan, maar even een rare vraag kunnen jullie niks zien in jullie systemen daar deze T3 meldingen maar op blijven lopen?
25 | 31250000 | 415.0 | 2K | QAM64 | OFDMA | 625 | 98 | 627 | 0 |
Hi @CobusR !
De monteur staat ingepland voor komende zaterdag tussen 12;00 en 18:00! De afspraak kan je terugvinden in je MijnZiggo omgeving.
Komt de afspraak niet uit? Verplaats die dan eenvoudig en kosteloos tot 22:00 de dag ervoor in je MijnZiggo omgeving. Horen we het na de afspraak graag van je!
dat klopt ik geef alleen een mening
en kijk uit naar het vervolg van dit topic
@CobusRIk heb ongeveer hetzelfde probleem als jij en hier ook al weken een topic over lopen.
zie https://community.ziggo.nl/t5/Internet/partial-bonding-en-uitvallen-internet/m-p/13
Na een monteurs bezoek en 2x modem wissel ben ik nog 1 stap verder kunnen komen. Misschien interessant om dit bij jou ook even in de gaten te houden, namelijk de temperatuur van het modem. Deze is zichtbaar op de status pagina. Ik heb mijn modem lager in de meterkast geplaatst en deze in temperatuur gedaald van +/-69 graden met uitschieters naar 75 (met bijbehorende warnings in de log) naar +/- 62 graden.
Hiermee zijn de meldingen in de log ook flink afgenomen.
Als ik mijn verbinding flink ga belasten met bijvoorbeeld torrentverkeer dan gaat de temperatuur weer omhoog en komen ook de T3 meldingen weer voor en schieten de OFDM collectebles omhoog en komen de bekendere US profile assignment change meldingen plots weer voor.
De Sagemcom F3896 toont i.t.t. de Ubee UBC1318 geen temperatuur van de tuner in de webinterface. Mogelijk is dit wel via de REST API te achterhalen. Oplopende correctable CWE zijn normaal, zeker op OFDM. Ik heb 24×7 monitoring op mijn modem ingericht m.b.v. Nagios en zie geen enkele relatie met stijging in (buiten)temperatuur en stabiliteit van OFDMA of het wel/niet voorkomen van 'US profile assignment change' events, wel met de DS Rx en in mindere mate ook de US Tx. T3 timeouts komen hier eigenlijk helemaal niet meer voor, tenzij er een modem reset/reboot is of OFDMA uitvalt wat op 4-8 voor het laatst is voorgekomen, vorige keer was circa een half jaar geleden. Instabiliteit van OFDMA komt daarentegen wel vaker voor, hier wordt actief door Ziggo aan gewerkt.
Volgens de monteur (die vandaag is geweest) erg kundig en met bijde benen op de grond type! heeft het modem vervangen maar ik had al gelijk de eerste 13 T3 meldingen weer binnen geen uitval gelukkig dus hopen dat de uitval(len) wegblijven.
wat heeft het modem vervangen voor zin
@CobusR is nu bij 3.
Echter als hij aangeeft "geen last meer van onderbrekingen te ervaren" is de kans groot dat het daarbij blijft.
De TS is daar dan wel of niet blij mee.
Toch weer even hierop terug komen de modem "switch"(omruiling) heeft geen nut gehad nogmaals heb zelf nog geen uitval ervaren tot nu maar de gegevens stellen mij niet echt gerust weer vele T3 meldingen en ook weer een T4 melding jammer genoeg, wij zitten met dit weer nu natuurlijk niet veel binnen op internet dus op dit moment nog geen uitval ervaren zoals al vermeld maar hoop wel dat dat zo blijft.
En hoop ook dat dit topic
https://community.ziggo.nl/t5/Abonnement/Niet-eer-in-te-loggen-op-mijn-ziggo/td-p/1395392
snel opgelost wordt want anders kan ook niet meer hier op komen namelijk.
Je hebt inderdaad een belachelijk aantal T3 fouten op het OFDMA kanaal.
Dit verooraakt iedere keer een korte uitval op je upload. Bedenk wel, voor download (browsen. streamen, etc) heb je ook een werkende upload nodig.
De monteur heeft:
Vervolgstappen:
Zorg ervoor dat je er "last van hebt", je was je verbinding kwijt, streams haperden, etc. Als je er geen last van hebt, is er ook geen probleem, is het beleid van Ziggo.
Blijven posten dus hier. Totdat het is opgelost.
Hi @CobusR en teleurstellend om te zien dat de wisseling van het modem geen duurzame oplossing heeft geboden.
Het is altijd positief wanneer er geen merkbare storing in de diensten is. Alleen met die T3 en zelfs een enkele T4 foutmelding is het niet een kwestie van of je weer problemen ervaart, maar eerder een kwestie van wanneer! De uitdaging alleen ligt erin dat beide monteurs het signaal van en naar de versterker in de straat gepulst hebben en daar komt niet een boosdoener naar voren. Een vervolgmonteur heeft daarom op dit moment niet de voorkeur.
De vervolgstap zal een diepgaander onderzoek zijn van een achterliggende afdeling van specialisten. Om dat onderzoek alvast wat te helpen is er een modemsessie gestart die de komende drie dagen de verbinding monitort. Daarnaast is een gedetailleerd overzicht van de problemen die je ervaart tijdens deze periode zeer welkom. Graag met datum, de tijd zo exact als mogelijk en een beschrijving wat er dan exact misgaat. Aangezien je tot nu toe storingsvrij bent en het beter is als de drie dagen goed besteed worden, wil ik je vragen intensief van je diensten gebruik te maken. Ga gamen, streamen, casten, downloaden en verzin het maar! Voer de druk de komende dagen flink op, al is het alleen maar ter test! 😉
Deze informatie gaat dan onderdeel worden van de onderzoekscase en hoe meer data, des te beter!
Dank je wel ga het doorgeven we luisteren al vaak naar IP Radio (Dolfijn fm (curacao))
Vanavond ga ik eens kijken wat ik aan kan zetten om dat te bespoedigen nu hoop ik echt dat het mis gaat dat zou ons en jullie beter uitkomen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.