Hoi, vandaag het Ziggo Ubee UBC1318 modem ontvangen. Installeren ging vlotjes. Gek genoeg was mijn downloadsnelheid op mijn werklaptop hoger dan normaal de laatste tijd op de Ziggo Connectbox met mijn Deco X60 set daarachter als Accesspoint. Alsof het modem wist dat hij vervangen gaat worden... 😉
Op de doos stond overigens dat het huidige modem (de Connect Box) binnen 14 dagen niet meer zou werken.
1) Is dat echt zo?
2) Wat als de resultaten van het Ubee modem tegenvallen? Moet de Connect Box dan weer geactiveerd worden vanuit Ziggo?
Ik heb de Deco X60 set nu als Draadloze router aangesloten op het Ubee modem. Qua snelheid zag ik wel wat verbetering, maar volgens mij gaat het meer om de stabiliteit. Dus dat zal ik morgen, als ik thuiswerk, in de gaten houden. Wel jammer dat het Ubee modem zwart is (witte Connect Box beviel me beter) en de 5 groene lampjes aan de voorzijde. Bij de Connect Box is er slechts 1 wit lampje dat brandt aan de voorkant. Maar goed, als het modem beter/stabieler is, is dat geen ramp. Ik zag wel dat je niet kan inloggen op het Ubee modem.
3) Komt dat vanwege het ontbreken van wifi op het modem?
4) Hoe kun je dan nakijken of er sprake is van T3 en T4 time-outs, zoals de Connect Box bij mij had?
5) Of is er sowieso geen logboek dat je kunt benaderen van het Ubee modem vanwege het ontbreken van wifi?
Ik heb mijn vragen voor de volledigheid maar genummerd. Maakt het misschien wat overzichtelijker. Zouden jullie die vragen alvast voor me kunnen beantwoorden? Dan kom ik later deze week terug op mijn bevindingen van het Ubee modem.