Probleem: Op kanaal 22 (834MHz) en kanaal 23 (842MHz) komen een hoog aantal Post RS errors op de lijn binnen.
Situatie aansluiting: Nieuwste type AOP (Heet bij Hirschmann geloof ik AOP-VZ1), KOKA 9TS kabel naar televisie met Hirschmann KOK5 stekker aan AOP-zijde en Braun Telecom 2000MHz geschikte WCD bij de televisie, Mediabox Next met bijgeleverde kabel in de Braun WCD. Modem direct op het AOP. Modem en tv zijn aangesloten op de POA-01B splitter.
Wat heb ik geprobeerd: Wij hebben meerdere televisieaansluitingen die met KOKA 9TS kabels verbonden zijn op een Hirschmann HMV41 versterker. Ik heb de versterker eruit gehaald en de eerste televisie beneden direct aangesloten op het AOP om uit te sluiten dat de ruis veroorzaakt kan worden door een probleem binnenshuis. Vervolgens heb ik het modem opnieuw opgestart om de tellers voor pre en post RS-fouten weer op 0 te hebben. Vervolgens heb ik het modem een dag laten draaien om te kijken of de teller weer oploopt en die loopt dus inderdaad op.
De screenshots die horen bij de teller boven 1 miljoen zijn na 22 dagen uptime. De nieuwe screenshots met 19216 post RS errors op kanaal 22 zijn na ~18 uur uptime.