1
Vraag
2
Reacties
Lewis

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Vault 2i niet zichtbaar op mijn PC

Goede middag,

Ik heb een Vault 2i die ik graag net als alle andere apparatuur zichtbaar wil hebben in het netwerkoverzicht op mijn PC. Dat lukt me niet, alleen de bluesound app is zichtbaar te maken door de url in te tikken.

Op de modem bij verbonden apparaten is hij zichtbaar.

Ik heb de volgende manieren geprobeerd:

- Netwerkverbinding maken ( via netwerk op PC), geen toegang. Zowel \\Vault\Music als ip adres

- Netwerkverbinding maken ( via deze PC), geen toegang. Zowel \\Vault\Music als ip adres

- Rechtstreeks op de modem via utp ipv via switch ( zelfde handelingen als hierboven)

- IP adres gereserveerd bij DHCP

- Poort aangemaakt bij Poort Forwarding

- router (fritzbox) in het netwerk geplaats en zelfde handelingen verricht

- UPnP uitgezet

 

Nu heb ik begrepen dat Bluesound UPnP niet ondersteund.

Waarom ik hem zichtbaar wil hebben is dat ik muziek wil verwijderen van de Vault via mijn PC ipv dat ik er een harde schijf aan moet hangen.

21 Reacties 21
Lewis
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo allemaal. Sorry dat ik niet altijd gelijk antwoord kan geven. Komt door het werk. Alle suggesties geprobeerd. Heb het besturingssysteem van mijn laptop nu op win 10 home gezet. Netwerkdetectie ingeschakeld etc. SMBv 1 protocol aangezet.....Dus uiteindelijk kom ik tot de conclusie dat het een modem instelling is. Ik met de Vault naar mijn zoon die KPN heeft en sluit hem bekabeld aan op de modem en voila in 1 keer zichtbaar in het netwerkoverzicht. Nu zag ik op de KPN modem dat daar alleen ipv4 is ingeschakeld. Misschien is dat de oorzaak dat het niet werkt op de ziggo modem. Gr

Lewis
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo allemaal. Het probleem is opgelost. Nadat er afgelopen nacht een update is geweest voor de modem kunnen we nu probleemloos op de Vault komen via de pc. Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken en de adviezen. Hoop kennis mee opgedaan. Gr

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic