1
Vraag
2
Reacties
Lewis

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Vault 2i niet zichtbaar op mijn PC

Goede middag,

Ik heb een Vault 2i die ik graag net als alle andere apparatuur zichtbaar wil hebben in het netwerkoverzicht op mijn PC. Dat lukt me niet, alleen de bluesound app is zichtbaar te maken door de url in te tikken.

Op de modem bij verbonden apparaten is hij zichtbaar.

Ik heb de volgende manieren geprobeerd:

- Netwerkverbinding maken ( via netwerk op PC), geen toegang. Zowel \\Vault\Music als ip adres

- Netwerkverbinding maken ( via deze PC), geen toegang. Zowel \\Vault\Music als ip adres

- Rechtstreeks op de modem via utp ipv via switch ( zelfde handelingen als hierboven)

- IP adres gereserveerd bij DHCP

- Poort aangemaakt bij Poort Forwarding

- router (fritzbox) in het netwerk geplaats en zelfde handelingen verricht

- UPnP uitgezet

 

Nu heb ik begrepen dat Bluesound UPnP niet ondersteund.

Waarom ik hem zichtbaar wil hebben is dat ik muziek wil verwijderen van de Vault via mijn PC ipv dat ik er een harde schijf aan moet hangen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lewis
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo allemaal. Het probleem is opgelost. Nadat er afgelopen nacht een update is geweest voor de modem kunnen we nu probleemloos op de Vault komen via de pc. Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken en de adviezen. Hoop kennis mee opgedaan. Gr

Bekijk in context

21 Reacties 21
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Om de VAULT te bereiken via SMB is geen port forwarding of UPnP vereist. Port forwarding is voor inkomende verbindingen van buiten het LAN, om bijvoorbeeld buitenshuis verbinding te kunnen maken. Verbinding maken via hostname is soms lastig, maar direct via IP-adres zou altijd moeten werken.

 

Kun je onderstaande commando uitvoeren via PowerShell op de PC en de uitvoer hiervan plaatsen? Vervang VAULT door het IP-adres daarvan:

 

Test-NetConnection -InformationLevel Detailed -ComputerName VAULT -Port 445

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes

Lukt het via ip adres en shared? Dus zoiets: \\\192.168.0.101\shared\ ? Dat zou het pad moeten zijn. Ip adres uiteraard dat van jouw Vault.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

@efok Maar dan met twee i.p.v. drie backslashes aan het begin van het UNC-pad.

puppie

Level 17
  • 2636Posts
  • 66Oplossingen
  • 1062Likes

wat doet de fritzbox in dit verhaal?

Staat die als switch ingesteld of echt als router.

dus router achter router?

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

@Karel. Goede suggestie, TS kan dit inschakelen via Configuratiescherm, Programma's en onderdelen, Windows-onderdelen in- of uitschakelen.

 

Met een Android-telefoon of -tablet kan eventueel worden getest met X-plore.

Lewis
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

ComputerName : 192.168.178.192
RemoteAddress : 192.168.178.192
RemotePort : 445
NameResolutionResults : 192.168.178.192
VAULT
MatchingIPsecRules :
NetworkIsolationContext : Private Network
IsAdmin : False
InterfaceAlias : Wi-Fi
SourceAddress : 192.168.178.193
NetRoute (NextHop) : 0.0.0.0
TcpTestSucceeded : True

Lewis
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo efok. Neen dat lukt ook niet. Allemaal geprobeerd.

Lewis
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo puppie. Die fritzbox hoort eigenlijk niet in het verhaal. Ik had hem als switch gebruikt omdat de fritzbox meer mogelijkheden heeft als de ziggo modem.

Lewis
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Karel, SMBv 1 protocol had ik ook al aangezet en opnieuw geprobeerd. Lukt ook niet.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

De VAULT luistert op poort 445 (SMB), verbinden zou dus moeten lukken. Kun je \\192.168.178.192\ proberen?

puppie

Level 17
  • 2636Posts
  • 66Oplossingen
  • 1062Likes

Hier nog een uitleg om V2 en V3 in te schakelen.

> klik <

Ik las dat v1 in windows 10 is uitgezet (verborgen) welke windows versie gebruik jij?

Lewis
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo, Ik kan wel inloggen met 192.168.178.192 en dan kom ik op de app van bluesound, maar wanneer ik \\192.168.178.192\ intik gebeurd er niets.

Lewis
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hallo puppie. Ik gebruik win 10 enterprise

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Heb je de PC opnieuw opgestart na toevoegen van de SMB 1.0 client?

Lewis
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Jazeker heb ik hem opnieuw opgestart. Ik heb de vault ook nog eens meegenomen naar mijn moeder en daar aangesloten. Ook daar werkt het niet. Lijkt wel een win 10 probleem op de laptop. Ik dacht misschien modem probleem. Verder proberen...

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Mocht je een Android-smartphone of -tablet hebben, dan kun je testen of X-plore de VAULT kan bereiken via SMB. Je voegt deze dan toe via LAN, Add server. Dit om de PC uit te sluiten.

puppie

Level 17
  • 2636Posts
  • 66Oplossingen
  • 1062Likes
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Staat je netwerk op openbaar netwerk, verander dat dan in prive netwerk. In de stand openbaar (public) is een firewall in windows actief en is LAN toegang beperkt.

zie https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/een-netwerk-wi-fi-of-priv%C3%A9-maken-in-windows-0460117...

 

 

Of kijk of Delen en Netwerkdetectie wel is ingeschakeld.

zie https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/bestanden-delen-via-een-netwerk-in-windows-b58704b2-f53a...

 

 

Wat betreft Windows Enterprise, dit is eigenlijk een bedrijfsversie die voornamelijk in windows domein wordt gebruikt en is in een thuis consument omgeving niet te activeren. Bedoel je niet toevallig Windows Professional.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic