Appiep

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vastrecht telefonie opgezegd. Internet weg.

Vorige week dinsdag vastrecht bellen opgezegd. Netjes bericht van opzegging gekregen. Modem bleef staan. Woensdag bericht gekregen dat nieuw modem wordt opgestuurd. Gebeld met  Ziggo. Wil nieuw modem niet, want dat werkt hier niet. Is paar jaar terug al geconstateerd. Modem was al onderweg. Kon dit weigeren door pakje niet te accepteren. Maar dan zou ook vastrecht bellen weer worden aangezet. Van zulke onzin had ik nog nooit gehoord. Stond ook nergens op de site, dat dit zou gebeuren. Maar het staat zo in Ziggo's systeem!? Donderdagochtend pakje geweigerd. Rond 18u push bericht. Ik had nieuw modem geïnstalleerd en dat kon ik activeren. Er was echter geen nieuw modem geïnstalleerd. Maar vanaf push bericht was internet weg. Sinds donderdagavond ben ik telkens met Ziggo aan het bellen om het oude modem te reactiveren en internet te herstellen. Engineers doen hun best, maar het herstel vindt niet plaats. Maandag weer met 088-1212808 gebeld om de status van mijn bestelling (stopzetten vastbellen) na te gaan. Dat stond uit. Uitgelegd dat ik te horen had gekregen, dat ik nieuw modem moest installeren om dienst uit te zetten. Viel bijna van mijn stoel toen ik te horen kreeg, dat dat nieuwe modem helemaal niet nodig is. Intussen nog altijd verstoken van internet. Wilde dit vanmiddag maar eens escaleren. Maar dat kan helemaal niet!! Ik moest maar gewoon wachten op de aangezette hersteloperatie. Ja en daar wacht ik al inmiddels 5 dagen op. Op deze wijze is de service er nog altijd niet als we over 4 maanden verhuizen. Dit geeft geen enkel vertrouwen om daar met Ziggo verder te gaan. Benieuwd of deze route meer resultaat oplevert. En hoe kan ik bij Ziggo compensatie voor niet geleverde service opvragen? 

15 Reacties 15
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Appiep, ik kan mij voorstellen dat je de hele situatie zat bent! Ik ben in het systeem gedoken en ik lees inderdaad het nodige. Ik zie dat het juiste modem op dit moment in ons systeem wordt gezet en ik verwacht dat ze binnen een uurtje weer online is.  Dan is er nog de vaste telefoonlijn kwestie.  Op dit moment heb je een pakket zonder vaste telefonie, daarin lijkt alles goed te staan. Ik kan mij voorstellen dat je vanuit ons een tegemoetkoming verwacht. Stuur je een berichtje of je modem online is? Dan maak ik een vergoeding voor je aan. 

Appiep
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Lotte,

Dank voor je antwoord. Ik heb vanochtend inderdaad e.e.a. diepgaander kunnen laten controleren. De engineer heeft een aantal vinkjes aangezet, waardoor de change nu wel goed zou moeten gaan. Dit gaat geen uur duren, maar gemiddeld 3 dagen. Ik heb het 2u na jouw bericht voor de zekerheid nog gecontroleerd. Internet staat nog altijd niet aan. Wel fijn om te zien, dat het bij Ziggo nu wel de nodige aandacht krijgt. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Appiep Geef het nog even de tijd! Ik had gehoopt dat hij sneller door zou lopen. Hou je ons hier op de hoogte? 

Appiep
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nog altijd offline. Ga straks nog maar eens bellen. Benieuwd of de wijziging weer is gecancelled en de call closet staat.

Appiep
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Fijn dat autocorrect. Closed dus.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Appiep, helaas is de aanvraag inderdaad gesloten 😞 Ik heb direct een nieuwe ingeschoten, dit zou wel gewoon gedaan moeten worden. Als dat niet het geval is, dan is het modem niet meer te gebruiken in combinatie met je abonnement. Maar we gaan het zien. Het spijt me verschrikkelijk dat het zo lang duurt.. 

Appiep
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Maud, Fijn dat je dat hebt gedaan. Maar dat gaat niet lukken, omdat de medewerkster van de afd. achter 088-1212808 die ik op 3 aug 13.04u aan de lijn had dat per se niet wil en een rule heeft opgezet om deze change te aborten. We hebben daarcaan de telefoon een stevige discussie over gehad. Dit is de manier om mij de voet dwars te zetten. Haar collega die ik 8 aug 11.13u op hetzelfde nummer aan de lijn had, verzekerde mij dat vastbellen ook zonder een nieuw modem geïmplementeerd kon worden. Dus heb ik de oorspronkelijke change stoppen vastbellen laten staan. In mijn ogen is dit gedrag sabotage. Temeer daar de operationele organisatie niet hierover is geïnformeerd. Die krijgen de irritatie van de klant op het bord, doen hun stinkende best om het te repareren. Snappen ook niet hoe dit kan. Maar als vastbellen per se aangezet moet worden om het modem operationeel te maken, dan moet dat maar. Maar ik vermoed dat nu elke change door deze dame geblokkeerd gaat worden.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Appiep, ze zou dit niet kunnen tegen gaan. Dit wordt door andere afdelingen opgepakt. Mocht het nu weer geannuleerd worden, dan kijken we even verder! Dan moeten het misschien op een andere manier. Hou je ons op de hoogte?

Appiep
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sorry Maud. Mijn fout. Had voorgaande niet moeten suggereren. Excuus. Zelfs al is de frustatie hoog. Ongepast.

Appiep
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

No change vanochtend om 8.30u. Nog altijd is het oude UBEE modem niet teruggezet in de Ziggo database. Kreeg wel vandaag bedankje voor het terugsturen van het nieuwe modem. Tevens in een bericht ervoor de mededeling, dat omdat ik het modem heb teruggestuurd, de dienst Internet wordt opgezegd per 11-09-2022??  Ik heb de vaste bellijn opgezegd en als resultaat wordt internet opgezegd. Kan iemand mij aangeven, waar we nu staan?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Appiep dit is wel een pittige geschiedenis zo. Sorry voor het gedoe!

Ik ben ook voor je gaan sleutelen. Ik verwacht toch echt dat je juiste, gewenste modem over 24 uur in het systeem staat. Wil je dan controleren of deze werkt?

Zoja, top! Check dan aub een dag of 5 later of je pakket in je Mijn Ziggo nog goed staat. Zo niet, dan gaan we daarbij ook de laatste aanpassingen naar jouw wens doorzetten. Houd moed!

Appiep
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Jacob,

Dank voor de interventie. Kan helaas even niets controleren. Kom er op terug, zodra ik dat wel kan.

 

Appiep
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Jacob, vandaag terug van vakantie.  Geen internet. Maar weer gebeld.  De 1e helpdeak medewerker was op zoek gegaan naar collega om te vragen wat te doen. Lijn ging dood. 2e ging ook op zoek naar collega. Gelukkig kreeg ik die na een poos wel terug aan de lijn. Sorry meneer, maar dit oude UBEE modem brengen we niet meer online. Had ik dat in het begin geweten, dan had ik vandaag het modem van een andere provider geïnstalleerd.  Maar nee in de Ziggo organisatie weet de linkerhand niet wat de rechter doet. Bijgevolg kan de betreffende helpdesk medewerker proberen om aan een totaal gefrustreerde klant uit te leggen, dat zijn vaste telefoonlijn weliswaar is uitgezet  maar zijn internet ook. Niet gedacht dat een zogenaamd zo goed presterende provider, eigenlijk zo'n bagger weet te produceren. Maar een goede tactiek om klanten waar jezelf technische problemen mee hebt, uiteindelijk klant af te maken. Dan hou je uiteindelijk wel een tevreden klantenpopulatie over. Geen wonder dat de score dan zo hoog is. Maar van mij krijgen jullie een 0. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @Appiep, we zijn inmiddels geruime tijd verder en ik kan mij helemaal voorstellen dat dit niet gaat zoals je het voor ogen had. Als ik je goed begrijp dan zit je momenteel no steeds zonder modem. Het is voor mij even van belang om te weten of je de wifi via het modem gebruikt of gebruik maakt van een losse router. Als dat laatste het geval is dan kan ik je een ander type Ubee opsturen die het systeem wel pakt. 

Appiep
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Lotte,

We zijn inderdaad veel verder in de tijd.  Helaas. Het is mij volkomen duidelijk, dat men bij Ziggo geen idee heeft waar men staat. Jouw bericht suggereert, dat het allemaal oplosbaar is. Dat is niet wat ik van de hpd medewerker hoor. Mijn modem wordt per definitie niet meer operationeel gemaakt. De praktijk komt daarmee overeen. Schandalig dat een zgn. gerenommeerde partij als Ziggo zo tegenstrijdig opereert. Echt te zot voor woorden. Zelfs het kosteloos terugdraaien van een opgezegde service wordt de nek omgedraaid. Heb dit gedoe nu inmiddels lang genoeg de kans gegeven. Fini. Genoeg voer voor een fikse schadeclaim. Want dit soort service dient m.i. met wortel en tak uitgeroeid te worden. En ja. Volgende week heb ik weer internet.

Uitgelicht topic