sinds enkele weken is mijn nas uit de lucht.
nu blijkt dat al mijn bekabelde verbindingen met een vast ip-adres niet meer werken.
ik kan ook niet meer in mijn modem als expert om de instellingen te zien of wijzigen.
heeft iemand een idee?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Op welke manier heb je vaste IP-adressen ingesteld, met statische IP-adressen op de apparaten zelf of met statische leases op de DHCP-server van de router?
Waar loop je tegenaan bij inloggen op het modem?
De resetknop achterop al 30 seconden ingedrukt?
Als statische lease op de router.
Het probleem is dat ik voorheen in de expert modus kon komen van de router en nu niet meer.
Alle vaste ip-nummers zijn niet meer te bereiken.
Het betreft alle bekabelde verbindingen, deze nummers zijn niet meer te zien in bet overzicht.
Ga ik nog een keer proberen.
Heeft deze reset geholpen @hdrnl?
Erik dank voor je reactie.
De router werkt weer, bleek aansluiting verkeerd te zitten.
Maar wat we blijft is dat ik niet meer in de router kan als expert.
Voorheen kon je via het eerste menu diep in het systeem en zo vaste ip-adressen maken.
Omdat ik hier niet bij kan is het niet meer mogelijk deze te wijzigen.
Ik zie ook niet meer in het overzicht de vaste IP-adressen op de lijst terwijl het wel werkt.
Mijn nas werkt op ....24 werkt wel maar kan het niet zien/veranderen in de router.
Kun je een screenshot plaatsen om aan te duiden waar je tegenaan loopt? Wat bedoel je met het 'eerste menu'? Het is voor mij nog steeds vaag.
Bij het SmartWifi modem is dit de enige interface die voor de klant beschikbaar is. Statische leases kun je via 'DHCP' beheren.
dank voor de reactie.
zoals ik al meldde kon je vroeger in een modus alle instelling van het modem instellen.
dit is een ander menu als nu!
bovendien kan ik nu niet bij de gereserveerde nummers.
die staan ook niet op de DHCP vermeld!
zie bijlage
maar het gekke is dat ik het gereserveerde nummer voor mijn nas wel kan benaderen.
Dit is wel de pagina voor aanmaken van statische leases op de DHCP-server, maar het lijkt erop de bestaande statische leases (waaronder die van de NAS) door een bug niet worden getoond. Je kunt proberen de gewenste leases alsnog toe te voegen, als dat niet lukt zou ik het modem terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Wat betreft een 'ander menu', dat is er simpelweg niet bij het SmartWifi modem, waarschijnlijk wel op jouw vorige modem.
Hoi @hdrnl,
Heb je kunnen kijken naar de tips die @tobiastheebe hier deelde?
Ja ik heb er naar gekeken maar vind het wel een rare zaak dat ik nu niet meer in het ander menu kan!
Dit zou dus betekenen dat ik zonder daarvan op de hoogte te worden gebracht in het zelfde modem kennelijk softwarematig minder kan.
Is dit een bekent euvel dat het modem zomaar van Conectbox naar SmartWifi wordt overgezet?
Connectbox is simpelweg de oude naam van het SmartWifi modem, er is niets aan (de functionaliteit van) de webinterface gewijzigd.
Hartelijk dank voor de reacties en aanwijzingen heb er zeker wat aan.
Ga nog even verder spitten over de functionaliteit van het modem.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.