1
Vraag
2
Reacties
aje

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Vast ip adres voor nas

Beste,

Heb net een witte connect box gekregen ter vervanging van de technicolor modem. Had daar mijn Blue sound een vast ip gegeven om mijn muziekverzameling op de nas af te kunnen spelen. Dit werkt niet meer. Heb via de mac reservering de Blue sound op 192.168.178.3 gezet en de nas met reservering op 192.168.178.2. Deze blijft echter , ook na reboot/verversen op 192.168.178.98/24 staan. Waarom werkt hier de reservering niet en waarom staat er eigenlijk achter elk ip adres die /24?

Alvast bedankt voor meedenken en lezen en wellicht de oplossing geven.

Met vriendelijk groet,

André

30 Reacties 30
aje
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt Karel, zal er morgen mee aan de gang gaan (ben dat gedoe nu even zat).

aje
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

De speler werk wel (bij al mijn diverse pogingen)vaak genoemd met dat andere Mac adres. Had de speler muziekbox genoemd en die werd vermeld bij de aangesloten apparaten, ook na een reserve van de speler stond deze wel eens vermeld als NODE2i. Zie de pdf.Dus schiet mij maar lek.

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

hoi @aje,

 

Ik zou zeggen terug naar 0 ( het begin )

Alles verwijderen wat je in het modem hebt aangepast voor de apparatuur.

 

Dan 1 voor 1 de boel op orde brengen.

Dus IP adres reserveren, apparaat instellen op juiste IP adres en dan pas de volgende.

 

 

Succes,

 

Bam

 

aje
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

De modem resetten had ik ook al diverse keren gedaan. De NAS staat nu op een vast IP adres .2 , voor de speler (NODE2i) is dat ook niet perse noodzakelijk omdat er voor de bestanden wordt verwezen naar het adres van de NAS. Heb het ook niet, na het stappenplan van Karel, voor elkaar gekregen om de speler een vast IP te geven. Speler bleef ook elke keer opduiken met dat andere mac adres en toen ik het adres wat op het apparaat als reservering opgaf werd de speler niet eens meer gevonden. Kortom weer een hoop opnieuw opstarten en proberen. Had ook nog contact gezocht met support van Bluesound. Blijkt dus dat de windows update22H2 het probleem veroorzaakte en daar hebben ze een update voor uitgebracht. Heb deze nu geïnstalleerd en heb mijn muziekmap op de NAS weer in de bibliotheek. Pech voor mij dat ik ook die Connectbox had gekregen en dat ik dacht dat die de veroorzaker was. Dus toch weer een hoop tijd kwijt en andere lastig gevallen met iets wat eigenlijk hier niet te verhelpen was. 

In ieder geval allen hartelijk dank voor de suggesties en aandacht.

Met vriendelijke groet, André

aje
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
 
BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

hoi @aje,

 

Mooi dat het lijkt te werken, verwarring in het / de MAC adres/sen zo mogelijk?

 

Alles draait nu vlekkeloos?  ( TIP, IP v6 staat nog  verkeerd 🙄 )

 

Verder staat achterop je zo mogelijke WiFi MAC adres, echter via een netwerkkabel komt het andere MAC adres naar boven.

 

 

Groet,

 

Bam

 

aje
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

?? Moet die dan op statefull.

Zo is de fabrieksinstelling.

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

hoi @aje,

 

Moeten niet, slechts een tip  

 

 

Groet,

 

Bam

 

aje
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Bam,

Maakt mij niet uit waar het vinkje staat maar heb geen idee wat het effect/voordeel is als je dit veranderd.

Groet Andre 

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

hoi @aje ,

 

Graag verwijs ik je naar deze webpagina, met de volledige uitleg.

 

 

Succes,

 

Bam

 

aje
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi BAM,

Het meeste op Solid be gaat mijn kennis te boven. Ja, je hebt met ip6 veel meer adressen maar als ik zo verbinding heb vind ik het wel goed.

Groet, André 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic