Vraag
Reacties
Oplossing
DMR1
Level 2

Vast ip-adres in Wifi Booster

Ik heb in de Ziggo Connect Box alle apparaten in mijn thuisnetwerk (bekabeld of wifi) een vast IP-adres gegeven. Op de bovenverdieping staat een Ziggo Wifi Booster. Apparaten die daar een wifi verbinding mee maken krijgen echter een willekeurig ip-adres. Dat wil ik liever niet, maar op de wifi booster is er geen mogelijkheid om apparaten een vast ip-adres toe te kennen. Hoe kan ik dat het beste oplossen zodat toch elk apparaat z'n vaste ip-adres heeft?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

heb je een iphone?

E28C54F7-6C26-4106-A45D-87E54F6A9692.jpeg

 zet dat het schuifje achter privé adres eens uit

Bekijk in context

6 Reacties 6
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

staat de wifi booster in acces point mode of router mode?

0 Kudos
DMR1
Level 2
Topicstarter

DE Ziggo wifi booster ken die opties niet

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

dn zouden de wifi apparaten die op de wifi booster zitten van de dhcp die op de connectbox zit een ip adres moeten krijgen als je een ip adres voor bijvoorbeeld je mobiel reserveer dan zou die dat ip adres moeten krijgen  

0 Kudos
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemiddag @DMR1, allereerst welkom op de Community! 🙂 

Goed dat je ons hebt gevonden met je vraag. Ik zie dat @anoniemforum je al te hulp is geschoten. Hoe staat het er momenteel voor? 

0 Kudos
DMR1
Level 2
Topicstarter

Nog niet opgelost. Ik heb mij smartphone MAC-adres via de DCHP instellingen op de ConnectBox een vast IP-adres gegeven (ik gebruik daarvoor het MAC-adres dat de smartphone aangeeft (daar heet het Wifi-adres). De Booster staat boven en is bekabeld aangesloten op de ConnectBox. Als de smartphone verbinding maakt via de Booster, dan zie ik op de ConnectBox in het overzicht van verbonden apparaten wel de smartphone, maar met een ander (onbekend) MAC-adres én er staat 'verbonden via ethernet 1' (bekabeld dus, wat natuurlijk niet zo is). Het lijkt er daarom op dat de Booster zelf een MAC-adres aan de smartphone toekent en doorgeeft aan de ConnectBox (dat verklaart 'verbonden via ethernet 1', de ConnectBox kijkt niet verder dan de Booster). Op de Booster zit geen optie om de daarmee verbonden apparaten te zien. De ConnectBox kent dat MAC-adres wat de Booster meegeeft niet en kent er een willekeurig IP-adres aan toe.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

heb je een iphone?

E28C54F7-6C26-4106-A45D-87E54F6A9692.jpeg

 zet dat het schuifje achter privé adres eens uit