Ik heb al jaren een Internet zakelijk complete abonnement. samen met een UBC1318ZG modem in bridge (volgens mij kan deze alleen in bridge modus) met een eigen router achter deze modem.
In het verleden heb ik daar een site-to-site vpn overheen gehad naar een andere locatie. Daar had ik een vast ipv4 adres waardoor ik regelmatig controleerde of de vpn tunnel nog bestond.
Deze locatie bestaat niet meer. Maar ik wil wel van buiten een vpn verbinding kunnen maken.
Hiervoor heb ik een vast ipv4 of ipv6 adres nodig. Anders moet ik dynamic dns gaan gebruiken. wat altijd nog een gekunstel is en een vast ip is altijd stabieler.
Ipv4 adressen raken op en zijn dus kostbaar. Dus ik kan mij voorstellen dat ik geen vast ipv4 kan krijgen. Al vind ik een static lease in de dhcp ook prima als hij maar hetzelfde is. Maar een vast ipv6 (welke ik volledig geconfigureerd heb) moet wel mogelijk zijn. Daar is echt een overvloed aan.
Is het nog mogelijk een ipv4 fixed ip te krijgen? eventueel via een static lease?
Is het mogelijk een een ipv6 fixed /56 range te krijgen? Kan gelijk mijn interne netwerk configureren maar een extern ipv6 blijft het belangrijkste.
zo ja, hoe regel ik dat?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Een statisch IPv4-adres i.c.m. statische IPv6-prefix (/29 + /48) is alleen mogelijk bij Zakelijk Internet Pro. De dynamische adressen en prefixes welke Ziggo toewijst kunnen overigens jaren ongewijzigd blijven.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een statisch IPv4-adres i.c.m. statische IPv6-prefix (/29 + /48) is alleen mogelijk bij Zakelijk Internet Pro. De dynamische adressen en prefixes welke Ziggo toewijst kunnen overigens jaren ongewijzigd blijven.
.
Hier: Zakelijk Internet Pro | Ziggo Zakelijk kan je dit regelen.
Thanks, ik was er al bang voor. Ik denk dat ik iets met dyndns ga doen.
In de praktijk veranderd het ipv4 en de ipv6-prefix elke keer dat ik een reboot doe. Ik zal dus iets met dyndns moeten gaan doen.
Dat is een abnormale situatie. Ik heb ook een eigen router achter een UBC1318 in bridge mode. Mijn IPv4-adres (IPv6 heb ik nog niet geconfigureerd) is één keer gewijzigd in de afgelopen vier jaar en heeft zowel een modem als een router swap 'overleefd', het laatste dankzij MAC spoofing. Het is alsof jouw router aan MAC/DUID randomization doet. Is de leasetijd van het IPv4-adres en de IPv6-prefix wel 1 week?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.