Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Onlangs moest ik mijn modem opnieuw opstarten omdat de telefoon niet werkte.
Na opnieuw opstarten was mijn WAN IP adres veranderd.
Dat is enorm vervelend omdat ik dan al mijn reverse proxy ip adressen moet aanpassen en ook alle apps die naar mijn thuis netwerk verwijzen
Is het mogelijk om een vast/ niet veranderbaar WAN IP adres op mijn modem te houden bij Ziggo?
Nee, bij consumenten abonnementen zijn alleen dynamische adressen mogelijk, behalve als je ds-lite hebt (wordt overigens uit gefaseerd) veranderen deze zelden, kan jaren gelijk blijven.
"Is het mogelijk om een vast/ niet veranderbaar WAN IP adres op mijn modem te houden bij Ziggo?"
Je kan toch met een ddns service laten verwijzen naar je externe IP. Het DNS record wordt dan automatisch aangepast.
@efok Natuurlijk, dat zou zeker moeten lukken.
Ik twijfelde even en had de tekst weer weggehaald, heb hier ook 10 jaar DynDNS gebruikt om thuis vanuit buiten altijd te kunnen bereiken.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...